Jouduin esimiehen puhutteluun
Kollegani oli ottanut häneen yhteyttä ja kertonut minun puhuvan ja vastaavan ikävällä ja ilkeällä tavalla. Puheessani on kuulemma sellainen sävy, että kollega ajattelee minun luulevan häntä tyhmäksi. Tä? Minä kun olen luullut puhuvani kaikille työkavereille ihan samalla tavalla ja normaalilla puheäänellä, Voiko joku olla niin herkkä, että jotenkin tulkitsee puheestani sellaisia sävyjä, joita en itse huomaa eivätkäö myöskään muut työkaverini? Vai olenko itse niin palikka, että en huomaa mitään erikoista?
Kommentit (10)
NO mitäs, menet sinne ja sanot että kiitos kun kiinnititte huomita puhetapaasi. Itse olet sitä mieltä, että ole tarkoittanut mitään.
Mutta suhtautuisin nöyrästi moiseen kehitysehdotukseen. Joskus sitä vaan on sokea omille piirteilleen.
Jokuon tullut itkemään ja esimies puuttuu asiaan. Jos ei puutu niin tekee virheen. Ei tuo nyt mitään tarkoita.
kaikki kolme ovat paikalla. Se mitään hyödytä kun kumpikin puhuu vaan omaa kantaansa.
ehkä et vaan huomaa miten puhut? vähättelet toista tai tiuskit?
Tä?
Tuo kertoo paljon (piilo)asenteestasi.
Jos on pätevä esimies, osaa hoitaa tuollaisen tilanteen tyylillä. Syyttömän puhutteluun otto on ammattitaidotonta. Hyvä esimies on hyvä ihmistuntija ja tietää kyllä kuka puhuu totta ja kuka maalailee piruja seinälle....
hänen olisi kuulunut ensin ottaa asia puheeksi sinun kanssasi eikä juosta heti kantelemaan esimiehelle kertomatta sinulle. Kyllä se kertoo jotain hänestäkin.
Minusta ihmisissä on myös liikaa noita "musta tuntuu" -tyyppejä, jotka pelaavat omaa peliään niillä jutuilla tai ovat muuten vaan mielenterveydeltään horjuvia ja kuvittelevat kaikkea.
Syyttömän puhutteluun otto on ammattitaidotonta. Hyvä esimies on hyvä ihmistuntija ja tietää kyllä kuka puhuu totta ja kuka maalailee piruja seinälle....
ap:n "syyttömyydestähän" meillä on ainoastaan ap: puolueellinen kertomus
Onkohan niin, että kyseinen kollega on päättänyt ottaa sinut hampaisiinsa ja koska mitään konkreettista kielittävää ei ole, kehittelee tällaisia "musta tuntuu"- juttuja. Meillä ainakin pyydetään palaute aika usein kirjallisena ihan vaan sen vuoksi, että on jotain konkreettista näyttöä tarvittaessa. Tuollaiset "musta tuntuu"- jutut ei helposti mene läpi. Toki esimieheltä vaatii ammatillisuutta osata suhtautua tuollaiseen palautteeseen. Olisiko paikallaan, että sinä ja tämä kollega juttelisitte yhdessä esimiehen läsnäollessa?