Ilmoitatko huutisostajalle jos postikulu olikin pienempi? Olisiko reilua?
Olen muutamissa kohteissani ilmoittanut postimaksun liian suureksi.
Kommentit (12)
asiasta. Kyseessä on ollut noin 0,8-1,5€ summat ja olen jokaisen viesteihin vastannut, että saa pitää vaivanpalkkana. Paljon kalliimpaahan se olisi metsästää tuotteita ympäri maata. Aika hassuja mielestäni tuollaiset muutamaan senttiin takertuvat ostajat.
sitten eri jos perit postikuluja 10 e ja kulkeekin kahdella eurolla. Kuten joku jo sanoikin, maksaahan ne kuoretkin ja kuljetus postiin.
kai kaikki ajattelevat niiden tarkoittavan postimaksua.
Perin liikaa n. 1,50-2€
ap
enkä oleta ostajana, että se mulle jotenkin hyvitettäisiin. Tiedän että on oma vaivansa viedä tavaraa postiin, pari egeä vaivanpalkkaa on siitä ihan ok-korvaus.
en palauta euroakaan, vaikka joku vaatisi. Ja jos saan negan, poistaa ylläpito palautteen, koska se ei perustu huutiksen sääntöihin.
Olin ilmoittanut postimaksuiksi tietyn summan.
Postimerkki maksoi kuitenkin 10 senttiä vähemmän, kuin ilmoittamani postitusmaksut.
Sain sähköpostiini ostajalta viestin, jossa hän pyytää palauttamaan ylimääräiset postarit hänen tililleen.
Vastasin, että haluat siis 10 senttiä tilillesi? Hän ei vastannut mitään. Maksoin sen 10 senttiä hänen tililleen.
Ostaja ei nähtävästi ymmärtänyt,että ilmoitetut postituskulut ovat sitovia (olin ilmoittanut postituskulut jo kohteessa) ja toisekseen, maksaa se kirjekuorikin ja postiin vienti yms. että musta oli suorastaan outoa, että jaksoi kirjoittaa ihan meilin ja tilinumeron kymmenestä sentistä....
Olin ilmoittanut postimaksuiksi tietyn summan.
Postimerkki maksoi kuitenkin 10 senttiä vähemmän, kuin ilmoittamani postitusmaksut.Sain sähköpostiini ostajalta viestin, jossa hän pyytää palauttamaan ylimääräiset postarit hänen tililleen.
Vastasin, että haluat siis 10 senttiä tilillesi? Hän ei vastannut mitään. Maksoin sen 10 senttiä hänen tililleen.
Ostaja ei nähtävästi ymmärtänyt,että ilmoitetut postituskulut ovat sitovia (olin ilmoittanut postituskulut jo kohteessa) ja toisekseen, maksaa se kirjekuorikin ja postiin vienti yms. että musta oli suorastaan outoa, että jaksoi kirjoittaa ihan meilin ja tilinumeron kymmenestä sentistä....
eli siis kun ostaja sai postittamani tuotteen, hän näki minkä hinnan olin postituksesta maksanut ja sen jälkeen tarkisti huutonetistä, mitä olin postituskuluiksi ilmoittanut ja kun ero oli 10 senttiä, lähti meili minulle :)
Just laitoin kirjeen, josta perin postituskuluja 2 e. Kuori on uusi, ei kierrätyskuori. Postiin viennin vaiva, jonotus. Pm 2. luokassa 1,40 e. En palauta 60 senttiä.
toimituskulut, juuri kirjekuoriin ym. kuluihin. Minulla on kotona kirjevaaka, joten aika tarkkaan pystyn määrittämään postikulut. Jos joskus meneekin halvemmalla kuin luulin, niin palautan ylimääräiset.
Olen ilmoittanut arviolta postikulut ja nyt totesin, että postitus onnistuikin halvemmalla tavalla.
En omista vaakaa.
Enkä aina tiedä mikä on edullisin tapa.
ap
Mitä sinä tekisit?