Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko käytöksen numerosi koskaan ollut kouluaikanasi alle ysin?

Vierailija
01.12.2005 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti käytös oli liki aina kymppi. Sen alentaminen vaati TOSI huonoa käytöstä, likimain opettajan pahoinpitelemistä tai koulun tuhopolttoa...

Nykyään käytäntö siis on eri kuin minun lapsuudessani 70-luvulla ja 80-luvun alussa. Nykyään käytösnumeroa alennetaan paljon herkemmin, eikä kymppi enää ole oletusarvo.

Vierailija
2/6 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikken ikinä mitään pahaa tehnytkään. ehkä olisi vähän ahkerammin pitänyt aukoa opeille ovia ja nuolla niiden persettä nyt kun näin jälkikäteen ajattelee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhteinen numero käytökseen ja huolellisuuteen. Olin aika hutilus ja mulla oli aina koulukirjat kotona, jos niitä tarvittiin koulussa, ja koulussa, jos oisi pitänyt tehdä läksyjä jne. Eli enemmän ala-asteella laski siitä huolellisuudesta.

Vierailija
4/6 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos nyt olisin peruskoulussa, luultavasti olisi korkeintaan 8. Uusi OPS kun tiukensi kriteereitä reilusti...

Vierailija
5/6 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi huoleton. Unohdin kirjoja kotiin ja ja läksykirjoja kouluun. Unohdin palauttaa kokeen oikeana päivänä jne. Käytös ja huolellissus olia limmillaan 6!

Onneksi myöhemmin nuo oli eri numeroissa ja käytös olikin 8-9 ja huolellisuuskin nousi 7-8

Vierailija
6/6 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta useimmat muista aineista olivat kiitettäviä. Käytösnumero jäi kyllä todistuksen keskiarvon alle.