Haluatteko kuulla todellisen luuserin elämästä?
Nimittäin mun elämästä. Teiniajan laitoskierteen jälkeen lähdin rakentamaan elämääni. Ja vituralleenhan se meni sitten. Teininä sain lapsen yksin, sitten sekaannuin erääseen hörhöuskontoon ja menin naimisiin miehen kanssa joka käytti mua hyväkseen oleskeluluvan saamiseksi. Erohan siitä tuli kun oleskelulupa oli miehen kädessä.
Sitten sain toisen lapsen yksin. Muutaman vuoden kuluttua sain kolmannen lapsen yksin lyhyen suhteen seurauksena. Elämänhallinta on niin pielessä, etten edes talousasioita ole saanut hoidettua, vaan olen ottanut kaikenmaailman lainoja, joista sain merkinnän luottotietoihini vaikken missään syvissä veloissa ryvekään. Vain välinpitämättömyyttä ja huolimattomuutta.
Käytän masennuslääkkeitä, koska muuten olen vielä enemmän ihmisraunio. Saan apua lastensuojelusta ja sossusta, koska muita ei ole. Verkostoni on onneton.
Olen oikeasti pilannut kaiken. Mitään normaalia mussa ei ole. Ainoat asiat joissa olen onnistunut on lastenhoito, ja opiskelu- ja työelämässä menestyminen. Mulla on yliopistotutkinto ja takuuvarma vakiduuni. Ulkonäkönikin on hyvä, ilman sitä olisin tuskin lapsia saanutkaan tällä vauhdilla. Teinini väittää olevansa onnellinen ja rakastavansa minua, mutta uskon että hän sanoo sen vain säälistä.
Asumme säälittävästi vuokralla vaikka olen jo yli 30-vuotias. Esitän iloista ja touhukasta, mutta oikeasti olen mustan myrkyn syövyttämä ja onneton. Tekisi mieleni painua itsemurhan tehneen siskoni perään. No niin, pistäkää paremmaksi. Ette varmasti pysty.
Kommentit (16)
ei minusta ole mitään säälittävää asua noin nuorena vuokralla, varsinkin jos on monen lapsen yh.muutenkin elämäsi vaikuttaa vaihderikkaalta. pitäisin sitä rikkautena että sulla on erilaisten ihmisten kanssa saatuna erilaisia persoonia. jotka tuntevat olevansa hyväksyttyjä ja rakastettuja koska kerran teini niin sanoo. ei ne sano muuten vaan. omani ei sano, inhoaa katsos minua, kun olen niin ärsyttävä valittaja. pienempi lapsi vielä toistaiseksi onneksi rakastaa minua.
Sulla on koulutus, vakiduuni ja kolme ihna lasta, joista huolehdit hyvin.
Minä olen 32-v, avioliittoni sössinyt ja eronnut. Hyvä työpaikka kyllä on, ei miestä eikä lapsia. Vuokralla asun minäkin ja rahaa 100e säästössä :). Siltikään en koe olevani luuseri lainkaan.
Olet siis saanut kolme tervettä lasta joista osa jo hoidettu lähes aikuiseksi asti. Työpaikka josta et voi saada potkuja ja ulkonäkö millä saat edelleen seuraa miten vain haluat.
Kuulostaapa hirveältä. Nyyh.
Esim.saksankielisissä maissa on normaalia asua vuokralla. Ja se on hyvä jos saat tukea sossusta ynnä muista koska kaikille se ei ole itsestäänselvyys.
Taisi olla provo. Oleskelulupaa ei voi saada pelkän naimisiinmenon takia.
hyvää koulutusta, olen aivan taviksen pullasorsannäköinen, työurassa ei kehumista, velkaa on niin, että pian kusee alle hommat...
Lapsia kaksi, toinen ylisuoriutuu kaikesta, ja toinen ei suoriudu just mistään, äitiinsä tullut.
Joten nauti sun hyvästä elämästä, ala värittämään sitä synkkää sisintäsi kauniimmilla väreillä!
Hienoa että sul vakiduuni ja hyvä ulkonäkö. Mun mies on sairaseläkkeellä, mulla on koulutus jota enpysty enää tekeen, iso ja pieni lapsi, olen 35v ja asummme vuokralla. Olen ihan tyytyväinen elämääni, mulla on ystäviä ja pysyn järjissäni kaiken epävarmuuden edessä kun mul on luottamus Jumalan apuun.
:D En ole uskontohörhö. Olen vaan uskossa.
Mä nään sussa paljon hyvää. Toivon että löydät HYVIÄ ystäviä. Sul on ollut AIVAN LIIAN vaikeeta. Mitään noloa ei ole vaan oikeen selvitymistarinaa sun kertomuksessa. Joskus vaan asiat menee poskelleen. Ei sille aina voi mitään.
Olet selvinny hienosti. Kun saisit vielä sun olon paranemaan. TsemppiHalaus!!
lapsia on vain yksi ja se ei ole ollut välineenä vaan teininä hölmöilyn tulos. En omista työpaikkaa saati koulutusta ja olen kaamea ihrakasa.
Lapsikin on ollut hoidettuna joskus niin ja näin ja en voi sanoa olevani hyvä äiti edes.
Mielestäni et ole luuseri lainkaan vaan jotenkin hiukan epävakaa noiden parisuhteiden kanssa.
Voi muru, etä sä ole todellinen luuseri. Käy lääkärissä hakemassa uudet lääkkeet ja toivottavasti saisit myös terapiaa, jotta saat nuo itsemurha-ajatukset pois ja alat nähdä kaiken hienon, mitä olet saanut aikaan.
Jos luuserius määriteltäisiin niin, että huonoista lähtökohdista saa ponnistettua yliopistotutkintoon, pysyvään työpaikkaan ja äidiksi lapsille, jotka vielä teininäkin sanovat rakastavansa, en usko, että tälläkään palstalla moni jaksaisi luusereista keskustella.
No hei kuules. Mä olen 25v, kahden lapsen äiti. Naimisissa. Mies on täys kusipää, itsekin olen. Olen pettänyt miestäni monta kertaa, en ole varma onko esikoinen hänen.
Minulla on takana kaksi kesken jäänyttä ammattikoulua, ikinä en ole ollut oikeissa töissä.
Ulosotossa on 20 000e. Ulkonäkö on kauhea, naama nätti mutta ylipainoa on ja kroppa täynnä arpia raskauksien johdosta, pilluki on löysä ku mikäki, kiitos epäonnistuneen epparin, jota ei aleta edes korjaamaan.
Joudun olemaan tässä suhteessa koska en ikinä enää miestä saa, kukaan ei tämmöstä halua.
Mitä vielä?
Sulla on kuitenkin paljon hyviä asioita, lapset,työ... Olisko terapiasta apua, pääsisit eroon noista vanhoista kokemuksista, mustaamasta sun mieltä... menneille ei enää vio muuta ku ottaa opiksi ja tulevaisuuteen voi vain itse vaikuttaa parhaansa mukaan
että ennemmin olet hieman epävakaa kuin mikään luuseri.
Olen elänyt hyvin samankaltaisen elämän mutta enpä saanut sitä koulutustakaan aikaiseksi kun alle 25sena vedin vaan päätä täyteen ja paransin maailmaa,tosiasiassa kun näin myöhemmin miettii tuo "hulluttelu"oli mulle jonkinlaista terapiaa millä purin noita menneisyyden kahleita.
Noh tässä sitä ollaan vuokrakämpässä,lapsia kaksi ja mieskin löytyy mutta nuo nyt eivät ehkä ole mtn. suuria saavutuksia.
Vastaus ystäväni puolesta (kysyin luvan):
Olen 31-vuotias, kaikki opinnot iloisesti kesken jättänyt mies. Roikun silti yliopiston kirjoilla. Elän 100%-sesti sossun rahoilla, alennetulla perusosalla. Asun edelleen opiskelijasolussa, kun en parempaakaan keksi enkä saa. Opintolainat on tapissa, en tule koskaan maksamaan takaisin. En selviydy edes kirjastosakoista. Olen tehnyt elämäni aikana oikeita töitä yhteensä noin 4 kk. Juon paljon. Kaivan ruokaa roskiksista. Pukeudun rytkyihin, joita kukaan muu ei enää halua. Saan joululahjaksi kenkiä. Kun rahani kuukausittain loppuvat, saatan syödä kaksikin viikkoa pelkkiä itse leivottuja sämpylöitä ja proteiinijauhetta.
Nautin silti elämästä :)
Sä olet onnistunut lastenhoidossa, opiskelussa ja työelämässä ja sulla on hyvä ulkonäkö. Ja sä katsot olevas luuseri. Voi jumalauta.