Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä appivanhempien kanssa jotka vihaavat minua poliittisten mielipiteitteni vuoksi?

Vierailija
05.11.2012 |

Olen itse keskiluokkaisesta perheestä lähtöisin, sain porvarillisen kasvatuksen joskin ei minusta mitään poroporvaria kasvatettu vaan ihan pikkusellaista, eli olen aika liberali ja avaramielinen.

Meinin naimisiin aika köyhästä kodista olevan tytön kanssa aikoinaan ja viime aikoina on alkanut risoa se että joka kerta kun käymme appivanhemimpieni luona kylässä tai he käyvät meillä, he ovat alkaneet haukkua porvareita ja EU:ta ja muistutta miten köyhää heillä itsellään oli nuoruudessaan ja että Katainen ja Niinistö on perseestä jne. Myös jos oma äitini on mukana.

Se sellainen herraviha oikein kumpuaa ja mun pitäisi niinkuin pyytää anteeksi tai tunnustaa olevani jotenkin tyhmä tai jotain sellaista jos olen kouluja käyneenä ihmisenä tunnustanut äänestäneeni Kokkareita, RKP:tä tai Vihreitä.

Mitä voisin tehdä että saisin tuon naljailun loppumaan? Voisinko edes sanoa että jos ovat meillä kylässä että turpa tukkoon?

Kyllä minä pystyn muista asiosta keskustelemaan heidän kanssaan mutta politiikasta en. Eikä se onnistu vaikka kuinka väännän rautalangasta että EU;hun jäseneksi liittymien oli työllisyytemme kannalta paras mahdollinen ratkaisu. Minunkin työpaikakni oli kiikun kaakun v 1994 ennen liittymistä, mutta onneksi suhdanteet paranivat ja sain säilyttää työni. Vasttaavasti ei minua mitkään Kreikan kriisit pelota, ei yksi tai kaksi etelä-Euroopan maata EU:ta saa nurin, ja jos Suomella menisi huonosti, niin kyllä meitä autettaisiin aivan toisella tavalal kuin silloin 20 vuotta sitten.

Vaimoni ei uskalla pistää omille vanhemmilleen hanttiin vaan nöykyttää heidän mielipiteilleen, toisalta kun hänellä oli lapsuudessaan vähän köyhänlaista niin en viitsi hänelle olla pahansuopea mutta emme me kotona kahdestaan ollessamme politiikasta puhukaan. On mahdollista että hän äänestää vasemmistoliittoakin mmutta ei hän sillä hehkuttele eikä vaadi porvareita tai EU:n kannattajia syytetyn penkille mistän syystä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä ala puolustelemaan omaa näkemystäsi ja vaihda puheenaihetta.

Et voi muuttaa appivanhempiasi ja sillä hyvä.

Jos he vaahtoo omaa aatettaan, ohita aihe. Vaimosikaan ei siihen pysty, eli pure hammasta.

Uskonto ja politiikka ei kuulu keskustelunaiheisiin, jos haluat välttää riidat eri mielisten kanssa.

Otan osaa, mutta sun tehtävä on vaieta.

Vierailija
2/7 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyn heidän luonaan kylässä ymmärrän että mun asiani on olla hiljaa. Mutta meidän luonamme, esim kun minulla oli syntymäpäivät ja täytin pyöreitä vuosia pari vuotta sitten tai toissa jouluna kun äitini oli meillä joukua vietämässä? Äitini on itse asiassa kanssa kertonut että appiukkoni jutut alkavat nyppiä häntä. Isäni on jo kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän on politiikasta keskustella? Sama kun vänkäisi jatkuvasti uskonnosta vanhoillislestadiolaisen ja ateistin kanssa. Yhtä jääräpää näytät sinäkin olevan omissa mielipiteissäsi, mitä turhaa tuollaisesta väännät. Anna vanhuksien pitää mielipiteensä, sä voit sanoa että olen valitettavasti eri mieltä ja nyt vaihdetaan puheenaihetta.

Vierailija
4/7 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette vain kutsu appivanhempia kylään. Näin helposti se on ratkaistu, ole hyvä.

Vierailija
5/7 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyödyt siitä että alat heitä käännyttämään?

Luuletko tosiaan, että muuttavat mielipiteensä sun perustelujen takia?

Hyvä isäntä ei haasta riitaa vieraiden kanssa.

Arveletko, että ovat hiljaa jos pyydät? Miksi sinun mielipiteesi olisi parempi kuin heidän?

Don Quijote?

Vierailija
6/7 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vanhempasi ovat kuin mun vanhempani. Mä tulen duunariperheestä. Itse olen amk:n käynyt, mieheni myös. Mieheni vanhemmat ovat "porvareita". Mieheni sisko ja hänen aviomiehensä ovat molemmat opettajia. Tää on jotenkin helvetin kova pala mun vanhemmilleni. Mieheni siskoa ei olisi saanut edes lapsemme ristiäisiin kutsua. Heti alkoi se naljaileminen "ne kun ovat niitä lukeneita ja hienoja ihmisiä..." Sun vaimosi vanhemmilla ja mun vanhemmilla taitaa olla samanlainen alemmuuskompleksi? Tiedän ap mitä avauksellasi tarkoitat ja munkin mielestä tuollainen naljailu on perkeleen ärsyttävää!

Vierailija
7/7 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette vain kutsu appivanhempia kylään. Näin helposti se on ratkaistu, ole hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän