"Vahditteko" lasten leikkejä: 4v ikäisistä kyse
Sain juuri täyslaidallisen kuopuksen kaverin äidiltä. Kummatkin ovat 4,5v ja kaverinsa oli meillä leikkimässä. Tein itse omia hommia työhuoneessa vierailun (1,5h) ajan ja lapset leikkivät lastenhuone-olohuone akselilla. Työhuone on siinä ihan vieressä eli kuulin kokoajan mitä tekivät. Ovi oli kyllä kiinni työhuoneeseen mutta se ei tosiaan estänyt kuulemasta mitä tekivät. Nähnyt en tietenkään. Kun lapsilla oli kysyttävää niin reippaasti tulivat kysymään.
Lapsen kaveri oli sitten kertonut etten ollut siellä olohuoneessa heidän kanssaan ja siitähän huuto syntyi. Kuulemma olisi voinut käydä mitä vaan ja oletusarvo on kuulemma myös että vanhemmat vahtivat lapsiensa leikkiä. Kyseessä on kaksi rauhallista tyttöä joten olen kysymysmerkkinä. Vahditteko te muut lastenne leikkejä aina samassa huoneessa??? Teinkö isonkin mokan kun en ollut enemmän läsnä?
Kommentit (7)
meillä tytöt olivat tyttäreni huoneessa, ovi auki, joten kuulin koko ajan, mitä tehdään, välillä tietysti näinkin, mutta ikinä itse en ole ollut suljettujen ovien takana, kuin sen hetken, jos kävin vessassa. Se on huono asia minusta. Miksi työhuonen oven tärtti olla kiinni? Osalle se viestii jostain muusta kuin mikä sun tarve oli.
Ymmärrä jo ap, että tässä normaalissa elämässä me aikuiset ihmiset emme huuda toisillemme tällaisesta asiasta. Et voi joka provoon lisätä loppukohtausta jossa joku hermostuu, huutaa ja raivoaa. Se ei ole uskottavaa. Kun seuraavan kerran keksit näitä sun omia tarinoitasi, niin jätä se huuto-osuus pois, jookos. Se vie pohjan pois muuten ihan viihdyttäviltä provoilta.
Älä ota ressiä asiasta, ap. Et ole tehnyt mitään väärin :D
Ovi oli kiinni koska emme ehtineet siivota sitä tiptop kuntoon ennen vierailua. Sen pahemmasta ei ollut kyse ja kun lapset kävivät ovella niin eivät katselleet sisälle. Työhuoneessa taas olin koska tein työtä johon tarvittavat välineet oli siellä.
No, oppia ikä kaikki.
Ap
kun noin pitkästi pitää perustella aatamista ja eevasta lähtien. Mutta vastaus: katselen kyllä ohimennen ihan oikeasti.
Ymmärrä jo ap, että tässä normaalissa elämässä me aikuiset ihmiset emme huuda toisillemme tällaisesta asiasta. Et voi joka provoon lisätä loppukohtausta jossa joku hermostuu, huutaa ja raivoaa. Se ei ole uskottavaa. Kun seuraavan kerran keksit näitä sun omia tarinoitasi, niin jätä se huuto-osuus pois, jookos. Se vie pohjan pois muuten ihan viihdyttäviltä provoilta.
Tuo on jättänyt jo pois tuon "No, sitten seuraavaksi" -käänteen ja vähän lyhentänyt tarinoitaan, mutta harjoitista, harjoitusta vaatii.
*en kyllä tajua miksi näitä pitää sepustaa*
mut samas tilas ei tartte olla mut mielellään näköyhteys ajoittain..