Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oh.. Harhaluulo ystäväni palkasta kumoutui.

Vierailija
04.11.2012 |

Luulin, että vain kirjastotädit, lto: t ja opet on akateemisia pienituloisia, mutta ystäväni on luonnontieteiden FM, kohta tohtori ja tienaa bruttona hikiset 2000e. Mitä järkeä siinä vuosikausien opiskelusta on. Ensin kituuttaa opiskelijabudjetilla ja sittenkään ei tienaa jotta pärjäisi...

Tällaisia pohdittiin tyttöjen illassa tuopin äärellä...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin työ on raskasta ja välillä vaarallistakin, suhdanneherkkä ala myös. Itse tienaan yrittäjäna 2400 kuukaudessa bruttona.

Vierailija
2/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan opistotutkinnolla tuplat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mistä todella pidän. Palkkatulo ei ole motivaationi lähde.

Vierailija
4/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova ala on ja palkat pienet. Kuitenkin, jos menestyy kilpailussa voi palkka tohtorintutkinnon jälkeen olla jo parempi, kuten minulla 4500e.

Vierailija
5/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaan 4100 kuussa bruttona, mielestäni ok 8-16 työstä jossa ei suurta stressiä.

Vierailija
6/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ystäväni on luonnontieteiden FM, kohta tohtori ja tienaa bruttona hikiset 2000e.

Eli ystäväsi on edelleen opiskelija "hikisellä kahden tonnin" liksalla. Musta se on ihan kiva summa siitä, että opiskelee tutkintoa ja tekee muita töitä siinä sivussa. Jotkut kuitenkin tekevät "oikeita töitä" huomattavasti pienemmällä rahalla ja eivät samalla kasvata henkistä pääomaansa ja tulevaa arvoansa...

Vierailija
7/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, raksalla tienaa tuplasti. Tosin työ on raskasta ja välillä vaarallistakin, suhdanneherkkä ala myös. Itse tienaan yrittäjäna 2400 kuukaudessa bruttona.

Sitä paitsi tuon luonnontieteilijän palkka voi olla tohtorikoulutettavan palkka, jolloin se on paljon pienempi yksityisellä työnantajalla. Tutkijoiden palkat ylipäätään ovat suhteellisen vaatimattomia, mutta siitä huolimatta tutkijat (taiteilijoiden tavoin) pitävät itseään onnekkaina saadessaan tehdä tuota työtä.

Vierailija
8/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä löysit tavallisten taallajien verotiedot - voisitko laittaa suoran linkin?

Vierailija
9/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tilastoissa näy.

Vierailija
10/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kysymyksessä on kutsumus. Rakkaus tieteeseen ja sen tekemiseen. Silloin tuo pari tonnia voi olla ihan jees liksa, kyllä silläkin elää (juuri ja juuri, säästämällä kaikessa luksuksessa).

Vierailija
11/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä kannata kauhistella. Minulla (tohtorikoulutettavana) on palkka 2500e, mutta lisäksi olen nostanut vuosittain apurahaa verottomana lähes 19t (saanut siis enemmän, mutta jättänyt aina seuraavalle vuodelle osan, ettei meno veroja).