Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teiniäiti luopui vauvastaan, kun ei jaksanut enää hoitaa sitä

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vahinko siis kyseessä vaan tieten tahoten kaksi teiniä halusivat lapsen, kotileikkiin.

hyvä vain et adoptoidaan - tuo likka on ikäistään reilusti alemmalla tasolla psyykkisesti muutenkin, jutuista sen huomaa. vaikuttaa n.14 vuotiaalta.

ja yhdessä kommentissa hän toteaa et jos oisi selkeä päivämäär, mielellään pian, jolloin pääsee ensikodista pois, olisi pitäny lapsen. antaa mielikuvan et hän ei jaksanu olla ensikodissa joten antoi mielummin lapsen pois ku sillähän pääsi iteskin ensikodista veks.

kyllä on olemassa teinejä, jotka kykenee kasvamaasn hyviksi vasnhemmiksi. mutta jos tierten tahoten tekee lapsen, odotta höntä kuukautta, eikä silti lainkaan kasva henkisesti... ei todellakaan sovi vanhemmaksi. lapsi ansaitsee enemmän.

Vierailija
22/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia teinien jutustelua uhata tehdä itsari ja tappaa samalla vauva jos poikaystävä haluaa erota.

Olen lueskellut blogia silloin tällöin mutta tuohon en ole törmännyt.

Jos on noin kirjoittanut on perusteltu syy ottaa lapsi huostaan. On kirjoittanut sosiaalityöntekijöistä ikävään sävyyn ja olen satavarma että sosiaalityöntekijät seuraavat hänen blogiaan.

En muista lukiko blogissa vai formspringissä. ( http://www.formspring.me/kissafani. )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia teinien jutustelua uhata tehdä itsari ja tappaa samalla vauva jos poikaystävä haluaa erota.

Olen lueskellut blogia silloin tällöin mutta tuohon en ole törmännyt.

Jos on noin kirjoittanut on perusteltu syy ottaa lapsi huostaan. On kirjoittanut sosiaalityöntekijöistä ikävään sävyyn ja olen satavarma että sosiaalityöntekijät seuraavat hänen blogiaan.

En muista lukiko blogissa vai formspringissä. ( <a href="http://www.formspring.me/kissafani." alt="http://www.formspring.me/kissafani.">http://www.formspring.me/kissafani.</a&gt; )

Tänään heillä on nimiäiset.

Vierailija
24/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat, tädit, sedät, enot käyty läpi?

Vierailija
25/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo jotain, jos pitää ensikotiin mennä, vaikka mummulla voisi asua. Ja mummu röökaa sisällä raskaana olevan tyttärensä asuessa samassa...?

Vaikka teinivanhempien pitää ottaa itse vastuu, niin kyllä mun tyttö (jos siis saisi lapsen noin nuorena) asuisi tasan täällä vauvansa kanssa ja minä sen vauvan hoitaisin, jos vaihtoehto olisi huostaanotto. Olisi sitten vaikka mun iltatähti, jos siitä on kiinni. Itseasiassa eräs luokkatoverini asui isovanhemmilla juuri tuosta syystä. Kävi äitillään usein, äiti asui naapurissa, mutta yöt oli mummulassa. Samalla tavoin äiti oli saanut lapsen nuorena ja jatkanut koulua, joten mummusta tuli lapsen hoitaja. Myöhemmin muutti omaansa ja oli luonnollista, että lapsi jäi mummulle asumaan, kun kerran oli käytännössä ollut isovanhempiensa lapsi koko ikänsä.

Vierailija
26/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus blogin alusta:

"Monen mielestä oon liian nuori äidiksi pienelle lapselle. Minkä perusteelle teiniäiti on huono äiti? Onko se muka iästä kiinni? Mun mielestä oli lapsen äiti sitten 16- vai 30-vuotias, niin molemmat voi olla kuitenki hyviä äitejä."

Nyt ainakin saatiin aika selkeä vastaus tähän.

Vierailija
28/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luopuu vauvasta ja ei sitä rakasta,

rakastaa Reijoa joka hänet jätti.

Tulkitsen näin luettuani teiniäidin kirjoituksia, koska Reijo jätti hylkää lapsen.

Ei pärjää lapsen kanssa 24/7.

lopettaa blogin

Vierailija
29/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi on melko vihainen.

Tottakai tukea pitää äideille tarjota, eikä vaan ikä tarkoita että silloin saisi apua. Ja mitä se apu olisi?

Ei kenenkään pidä sulkeutua kotiinsa mutta ei kaikki lähde äiti-lapsi ryhmiin vaikka sellaisia on. Ei kaikki lähde avoimiin kerhoihin tai mitä kaikkea nyt on jossa olisi muita äitejä joiden kanssa voisi jutella.

Loputtomiin ei voi auttaa sukulaisia vaan kyllä sillä äidillä on silti se äitiys ja vastuu lapsesta vaikka olisikin nuori.

Tukea voidaan mutta aina se on lapselle parasta että lapsi kasvaa turvassa ja äiti pääsee jossain vaikka sanomaan että kadulla joku jotain sanoi (näitä riittää aina jotka sanoo jotain) ja saa sitäkautta perspektiiviä. Kyllä se asia pitää nuorenkin äidin vaan kestää.

Mutta takasin tuosta blogista niin kurjaahan tuo on. Minusta kuitenkin sillä tytöllä on oikeus silti etsiä kumppani jos lapsen isä lähti. Ja toivottavasti saa tyttö hyvän elämän ja saa hyvän parisuhteen. Moni meistä kolmekymppisistäkin sitä oikeaa etsii niin ei auta kuin elää sitä elämää ja toivottavasti löytää lapsensa kanssa hyvän suhteen. Koska se lapsi kasvaa kokoajan ja pian etsii minuuttaan kuten muutkin ihmiset, myös tuo äiti ja miten hän muistaa omaa lapsuuttaan ja nuoruuttaan? Kyllä äitiyteen yksi vahva puoli on EPÄITSEKKYYS ja pitää asettaa lapselle ne asiat joita arvostaa että lapsesta kasvaa onnellinen aikuinen. Mutta moni itsekkäästi ajattelee minä-minää ja lapsi jää kakkoseksi.

Vierailija
30/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun vanhempi äiti tappaa lapsensa kun on, oi voi niin psykoosissa niin johan riittää tukea ja ymmärrystä!

Tässä yksi kuopuksen jälkeen todella maissa ollut äiti ja kyllä kävi mielessä ihan kamalia asioita. Mulla vaan oli kanttia hakea niihin apua, vaikka olinkin jo ihan oikean ikäinen äiti. Jokainen voi tavita joskus apua ja tukea joltakin suunnalta.

Vierailija
31/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi on melko vihainen.

Tottakai tukea pitää äideille tarjota, eikä vaan ikä tarkoita että silloin saisi apua. Ja mitä se apu olisi?

Ei kenenkään pidä sulkeutua kotiinsa mutta ei kaikki lähde äiti-lapsi ryhmiin vaikka sellaisia on. Ei kaikki lähde avoimiin kerhoihin tai mitä kaikkea nyt on jossa olisi muita äitejä joiden kanssa voisi jutella.

Loputtomiin ei voi auttaa sukulaisia vaan kyllä sillä äidillä on silti se äitiys ja vastuu lapsesta vaikka olisikin nuori.

Tukea voidaan mutta aina se on lapselle parasta että lapsi kasvaa turvassa ja äiti pääsee jossain vaikka sanomaan että kadulla joku jotain sanoi (näitä riittää aina jotka sanoo jotain) ja saa sitäkautta perspektiiviä. Kyllä se asia pitää nuorenkin äidin vaan kestää.

Mutta takasin tuosta blogista niin kurjaahan tuo on. Minusta kuitenkin sillä tytöllä on oikeus silti etsiä kumppani jos lapsen isä lähti. Ja toivottavasti saa tyttö hyvän elämän ja saa hyvän parisuhteen. Moni meistä kolmekymppisistäkin sitä oikeaa etsii niin ei auta kuin elää sitä elämää ja toivottavasti löytää lapsensa kanssa hyvän suhteen. Koska se lapsi kasvaa kokoajan ja pian etsii minuuttaan kuten muutkin ihmiset, myös tuo äiti ja miten hän muistaa omaa lapsuuttaan ja nuoruuttaan? Kyllä äitiyteen yksi vahva puoli on EPÄITSEKKYYS ja pitää asettaa lapselle ne asiat joita arvostaa että lapsesta kasvaa onnellinen aikuinen. Mutta moni itsekkäästi ajattelee minä-minää ja lapsi jää kakkoseksi.

Mitä ihmeen perspektiiviä nuori äiti saa siitä, että joku tulee haukkumaan kadulla?

Et voi olla tosissasi! Sanohan vielä, että on normaalia aikuisen käytöstä sellainen? Edes netissä ei ole normaalia mennä huutelemaan blogiin.

Sanotko sinä omillekin lapsillesi, että se on vain parempi kestää? Vai toivotko, että heitä kohdeltaisiin ihmisinä? Minä ainakin toivon omien lapsieni kohdalla, opetan heille, ettei ole normaalia huudella kaduilla muille ihmisille, muita ihmisiä tulisi kunnioittaa yms.

Kenenkään ei tarvitse kestää tuollaista kohtelua, ei edes niiltä vanhemmilta ihmisiltä. Joiden muuden luulisi ymmärtävänkin asioista jotain, mutta ikävä kyllä näin ei ole.

Itsekkyys on nykyään muodissa. Tässäkin asiassa. Ei ainakaan ole epäitsekästä huudella ihmisille mitä sattuu ja leikkiä parempaa.

Eikä silloin ainakaan anna hyvää esimerkkiä omille lapsilleen. Ja siinä jää lapset kirkkaasti kakkoseksi.

Epäitsekäs taas tajuaa milloin kannattaa ottaa muut ihmiset huomioon.

Tsemppiä vain tälle nuorelle äidille. Toivottavasti ei liian pahasti kuuntele muita.

Vierailija
32/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos noin helposti vauvastaan luopuu "kun Reijo ei oo täällä" niin ei tod. ollut valmis äidiksi. Toivottavasti ei nyt uutta vauvaa hommaa moniin vuosiin.

Vierailija
33/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että otetaan huostaan.

Vierailija
34/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"niinku varmasti monen mielestä musta ei oo äidiksi tai en osaa tai pysty huolehtiin vauvasta, oon miettiny asioita ja oon tullu siihen tulokseen että en jaksa huolehtia (ku reijonki pitää lähtä täältä ensikodilta perjantai aamuna) tai pysty huolehtiin vauvasta yksin, vaikka tietenkihän tääl on apu lähel, mutta sitä apuakaan ei aina saa

eli siis lauantaina nimiäisten jälkeen pakkaan kotua kaikki tavarat ja vaatteet vauvalle mukaan ja tuon sen tänne ja pakkaan omat tavarani ja lähden ja jätän vauvan tänne, ja se huostaanotetaan multa

näin ehkä on kaikista paras, musta ei ollu viel äidiksi

varmasti moni on vaan onnellinen että annan lapsen pois, mutta mun äiti ja siskot ei varmasti tykkää mun päätöksestäni, mutta teen omat päätökseni ja tällä kertaa päätin näin

se olis eri asia jos tietäisin tarkan päivän millon pääsisin täältä ensikodista pois ja jos reijo viel sais olla täällä".

Surullista. :( Mutta ehkä lapselle parempi, jos vanhemmat oikeasti ovat henkisesti vielä tuolla tasolla.

Vierailija
35/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen luopuu vauvasta kun sen isä tapaa Facebookissa 14-vuotiaan vakavasti masentunern tytön ja alkaa virtuaaliseukkaamisen.

Olisi nyt vaan antanut vauvan adoptioon, olisi lapsi saanut oikean perheen eikä sijaiselämää löysässä hirressä jos äiti sattuukin joskus haluamaan lelunsa takaisin. Mutta ei, ihan kuin viimeisenä kiusana pitää vielä nimetä tyttö. Jessica-Jannica on syytön siihen että sattui ikäisikseenkin harvinaisen lapsellisille teineille syntymään ja kun muustakaan suvusta ei ottajaa löydy, päästäisivät sitten kunnolla irti tytöstä!

Vierailija
36/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se ei olekaan kivaa. Kun ei jaksakaan. En osaa, se on vaikeaa, vauva itkeekin! On vielä siinä koko ajan ja koko ajan tarvitsee huolenpitoa. Tämä äitileikki ei ole kivaa.

"niinku varmasti monen mielestä musta ei oo äidiksi tai en osaa tai pysty huolehtiin vauvasta, oon miettiny asioita ja oon tullu siihen tulokseen että en jaksa huolehtia (ku reijonki pitää lähtä täältä ensikodilta perjantai aamuna) tai pysty huolehtiin vauvasta yksin, vaikka tietenkihän tääl on apu lähel, mutta sitä apuakaan ei aina saa

eli siis lauantaina nimiäisten jälkeen pakkaan kotua kaikki tavarat ja vaatteet vauvalle mukaan ja tuon sen tänne ja pakkaan omat tavarani ja lähden ja jätän vauvan tänne, ja se huostaanotetaan multa

varmasti moni on vaan onnellinen että annan lapsen pois, mutta mun äiti ja siskot ei varmasti tykkää mun päätöksestäni, mutta teen omat päätökseni ja tällä kertaa päätin näin

se olis eri asia jos tietäisin tarkan päivän millon pääsisin täältä ensikodista pois ja jos reijo viel sais olla täällä".

Surullista. :( Mutta ehkä lapselle parempi, jos vanhemmat oikeasti ovat henkisesti vielä tuolla tasolla.

Vierailija
37/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se ei olekaan kivaa. Kun ei jaksakaan. En osaa, se on vaikeaa, vauva itkeekin! On vielä siinä koko ajan ja koko ajan tarvitsee huolenpitoa. Tämä äitileikki ei ole kivaa.

Juttahan kirjoitti myös että häntä suoraan sanottuna vituttaa kun vauva herää öisin syömään 4 tunnin välein, sillä hän on tottunut nukkumaan yönsä.

Ei tuo tyttö ymmärtänyt edes sitä kuinka helppoa hänellä oikeasti vauvan kanssa oli, millainen helvetti nuo pari kuukautta jotka hän jaksoi olisivat voineet olla.

Vierailija
38/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukenut kyseistä blogia, ja saanut sellaisen kuvan, että lapsesta luovutaan, koska Reijo ei haluakaan seurustella tämän äidin kanssa. Tytöltä on myös kysytty, että raskastaako hän lastaan, niin ei osaa sanoa kuulemma. Eli vaikuttaa siltä, että haluttu tehdä lapsi, jotta poikaystävä pysyisi vierellä, ja päästäisiin leikkimään kotia. Harmi, kun kukaan ei ole takonut tytölle järkeä päähän ennen kuin meni hankkimaan lapsen. Ainut positiivinen juttu tässä on, jos lapsi adoptoitaisiin perheeseen, jossa häntä todella rakastettaisiin.

Vierailija
39/39 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapseli likan käsivarteen, ettei ole vuoden päästä samassa tilanteessa. Hakee itselleen rakkautta hinnalla millä hyvänsä, millainenkihan lapsuus raukkaparalla on ollut?