Miten muistaa päiväkodin tätejä Englannissa?
Poikani menee tammikuussa kouluun ja jättää siis tutun lastentarhan taakseen (puoli vuotta siellä käytyään). Haluaisin jotenkin muistaa tarhan tätejä, mutta en oikein tiedä, mikä täällä on tapana. Suomessa annoin kaikille vakihoitajille (3 hlöä) kukkapuskan kesät talvet. Kävisiköhän se päinsä täälläkin?
Ja miten toimisitte, kun ryhmässä opet vaihtuu jatkuvasti ja vaikka tiedänkin, ketkä on vakituisia hoitajia ryhmässä, niin en tiedä, keiden kanssa hän eniten on tekemisissä. Voisikohan viedä jonkun ryhmälahjan? Ideoita?
Pojalla on kyllä " omahoitajakin" , jota ajattelin muistaa, mutta antaisinko sitten parille muulle enemmän näkyneelle hoitajalle jotain?
Päiväkodin johtaja on ollut minulle itselleni suureksi avuksi esim. kouluasioiden kanssa, joten olisiko tyhmää muistaa myös häntä, vaikkei varsinaisesti pojan kanssa olekaan tekemisissä?
Päiväkodin seinällä olen nähny kiitoskortteja, joissa kouluun siirtyneiden lasten vanhemmat kiittelevät päiväkotia hyvästä hoidosta. Riittääkö sellainen? Tuntuu jotenkin vähältä. Mutta en siis halua ylilahjoakaan, vaan maassa maan tavalla. Neuvoja?
Kommentit (2)
Vadillinen kauniisti koristeltuja piparkakkuja menee lapi ainakin taalla Italiassa tilanteessa kuin tilanteessa. Ja muutenkin, kuin joulun aikaan.
Suomalainen kirja englanniksi on myos hyva idea, itse pidan Mauri Kunnaksen Joulupukki-kirjasta.
Lahetystot ja konsulaatit muuten lainaavat kaikenlaista esittelymateriaalia suomesta, siis videoita yms.
Meitä pyydettiin koulusta tekemään selostus suomalaisesta joulunvietosta. Liitin mukaan kesällä Suomesta ostamani Kunnaksen kirjan Santa Claus. Opettajat olivat kovasti tyytyväisiä ja itsestäkin tuntui kivalta antaa jokin pysyvä muisto.
Joku tällainen kollektiivilahja voisi olla kiva, mutta et varmaan tähän hätään saa esim. englanninkielisiä Kunnaksen kirjoja, jotka minusta ovat kivoja, muistuttavat paikallista Richard Scarryä.
Päiväkotia taidan muistaa Suomi-suklaakonvehdeilla. Lapseni käy siellä vain kaksi aamupäivää viikossa ja hoitajat tosiaankin vaihtuvat.
Terveisiä Englannista!