Onko teillä ok-talo, auto, kesämökki, vene ja/tai moottoripyörä
oletko stressaantunut tästä kaikesta omistamisesta ja niiden huoltamisesta ja rahanmenosta?
Kommentit (31)
mökistä luovuttiin koska matkustamme kaikki lomat ulkomailla.
Ei tässä mikään stressaa?? Okt on uusi ja normaalit huoltotyöt (pihanhoito tms) on ihanaa, traktori hoitaa lumityöt meidän puolesta. Uima-altaan huoltokin menee samalla kun käy uimassa (nyt pitäisi laittaa talviteloille). Autot on liisattuja joten ei tarvitse huoltaa itse. Mp tulee olemaan rakas haave ja harrastus molemmille.
Halvemmaksi meille tulee tässä talossa asuminen kuin vastaavan kokoisessa rivarissa tms. Ja maksaa muutkin harrastuksistaan, kyllä meidän talous kestää mp:n vakuutusmaksut
En omista mitään, paitsi pöydän, sängyn, pari lipastoa, muutaman tuolin, vaatteet, kirjat, muun irtaimiston. Vanhemmilla ja miehen vanhemmilla on kesämökkki, jota saamme käyttää. Stessi omistamattomuudesta on jokapäiväinen.
Toisten ideoita kopioit...
Toki viittasin toisen avauksen yhteen vastaukseen, mutta onko toinen samalainen avauskin?
ap.
En stressaa muusta kuin rempoista. Jotain näistä pitäisi rempata ja aina niitä siirretään. Nyt kun mies jää työttömäksi, voi stressikin alkaa, kun omakotitalosta on vielä velkaa.
Ei kesämökkiä. En tajua mökin pointtia jos on ok talo.
Prätkää ei ole, mutta lentokone on.
On auto, OKT, moottoripyörä, pari mopoa. En ole stressaantunut. Olen toivonut tätä kaikkea. Vielä kun olisi se mökki ja venekin.
Autot on työsuhdeautoja, mökki on vuokrattu. Muut on omia paitsi talosta vielä lainaa
Omistaminen ei stressaa mutta ylläpito ja rahanmeno kyllä
meillä on koti pienkerrostalossa keskustassa ja harrastamme matkailua niin emme voi nököttää samassa mökissä lomilla ja veneily/moottoripyörät ei kiinnosta...skootteri löytyy ;)
Ja auto+koti on jo maksettu niin ei ole ressiä kunhan vaan on seuraava matka varattu niin saa taas relata :)
Kyllähän siinä huolehtimisen aiheita on lisää. Huoltamisista on kuluja ja vaivaa, muiten autonovilla tökkimät kolhut harmittaa, rahanmeno stressaa, kun on isompaa remppaa tiedossa.
Asuntomurtoja kun oli meidän lähistöllä, niin oikeasti ajattelin, että hienoa, ettei meillä ole pelit ja vehkeet ihan viimeistä huutoa, niin mieluummin menevät naapuritaloihin.
Mutta toisaalta sitten, omistusasunnossa rahat on kuitenkin säilyvät toisin, kuin vuokra-asunnossa. Toinen meistä tarvitsee autoa töissään, toisella ilman autoa päivittäin työmatkoihin kuluisi 2-2,5 tuntia nykyistä enemmän, joten plussien ja miinusten kanssa kuitenkin mieluummin näin.
meillä oli sellainen muttei ikinä ehditty olla siellä, luovuttiin siitä sitten. Talomme on kivalla paikalla meren lähellä joten ei mökkiä edes tarvita. Moottoripyöriä on 2, niissä nyppii kyllä kovat vakuutusmaksut. Autojakin 2, ei pärjätä yhdellä. On näihin nyt vielä varaa, joten ei stressiäkään.
Ja kyllä, nyt juuri stressaa aika tavalla. Taloon on tulossa isoja korjauksia ja perheessä on vain yksi tulonsaaja, kun minä olen äitiyslomalla. Huolettaa, miten saadaan rahat riittämään.
ok-talo, 3 autoa, kesämökki ja 4 moottoripyörää. Ja välillä huoltaminen, korjaaminen ja vakuutusmaksut kyllä hieman kieltämättä rassaa.
Ei stressaa, sen verran omistetaa mihin on varaa.
.. mutta kaikki muut löytyy. Autoja on kaksi, kuten myöskin mökkejä. Toinen on rantamökki ja toinen vanhan maatilan päärakennukset. Venekin löytyy, nimittäin soutuvene.
Näiden lisäksi maalla on myös mönkijä ja vanha Valmetti (siis trktori).
Mun mielestä ainakin osasta noista voitaisiin luopua, mutta kun ne on mies perinyt, niin eipä siinä juuri mun mielipiteeni paina. Ukko sanoo, et niitä tarvitaan, maksoi mitä maksoi ja piste.
ei stressaa, olleet niin kauan, ettei tunnu miltään.
Odotettavissa oleva onni on suurempi kuin totetunut unelma.
auto (pakko olla täällä) ja... köh... neljä moottoripyörää... yhteinen harrastuksemme. Joskus stressaa.
Ei stressaa. Kesämökistä haaveillaan.
Ja tiedoksi sille, joka ihmettelee miksi jollakin on sekä okt että kesämökkki, niin nehän ovat kaksi ihan eri asiaa. Itselle kelpaisi aika vaatimatonkin mökki (ei siis tarvitse olla hulppea huvila), mutta sen pitää olla veden äärellä ja siellä pitää olla sauna puukiukaalla. Meidän kaupungissa ei ole rantatontteja, joten mahdotonta toteuttaa.
Onko teillä ok-talo, auto, kesämökki, vene ja/tai moottoripyörä? Oletko stressaantunut tästä kaikesta omistamisesta ja niiden huoltamisesta ja rahanmenosta?
eikä ne stressaa. Kun alun hoitaa, niin ei niissä juuri sen jälkeen enää paperityötä ole tai huoltamista. Rahanmenoakaan ei juuri ole muista kun sijoitusasunnoista, kun kaikki muu on maksettu eikä lainoja ole.
ok-talo, 2 autoa ja liikkuva kesämökki. Ei stressaa.