Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko monikulttuurista tehty liian suuri itseisarvo?

Vierailija
01.11.2012 |

Itse olen jo opiskeluaikana tottunut olemaan tekemissä eri maalaisten kanssa eikä asia ole minulle ongelma.

Silti alan vähitellen kyllästyä siihen, että monikulttuurista on tehty jokin suuri itseisarvo, johon pitää erityisesti pyrkiä ja jonka rikkaudesta jaksetaan jauhaa päivästä toiseen.

Miten te?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäiskulttuurien päälle. On kiva vierailla vieraisssa kulttureissa ja palata sitten omaan kotiin.

Vierailija
2/10 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on aina kiinnostanut eri kulttuurit ja erilaiset ihmiset. Olen matkustellut ja asunut ulkomailla. Pidän etnisestä ruoasta ja erilaisista kielistä. Nämä asiat ovat kiinnostaneet minua jo ihan lapsesta asti.

Olen todella iloinen monikulttuurisuudesta elämässäni. Minä tarvitsen sitä, ihan ilman ylikorostamistakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on aina kiinnostanut eri kulttuurit ja erilaiset ihmiset. Olen matkustellut ja asunut ulkomailla. Pidän etnisestä ruoasta ja erilaisista kielistä. Nämä asiat ovat kiinnostaneet minua jo ihan lapsesta asti.

Olen todella iloinen monikulttuurisuudesta elämässäni. Minä tarvitsen sitä, ihan ilman ylikorostamistakin.

Niin, mutta kun sitä tuputetaan, saattaa tulla tietynlainen hylkimisreaktio. Siis vähän samalla tavalla kuin pakkoruotsia kohtaan. Ei kukaan vastustaisi ruotsin kieltä, ellei olisi ylhäältä määrättyä pakkoa sen opiskelua kohtaan. Samalla tavalla kun monikulttuurisuuden ihannoinnista yritetään tehdä ylhäältä määrättyä pakkoa, se saattaakin kääntyä itseään vastaan.

Vierailija
4/10 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulen jatkuvasti lähinnä toiseen suuntaan paasaamista että kuinka suuri ongelma maahanmuuttajat on jne.

Eikä ne maahanmuuttoon myönteisesti suhtautuvat minun tuntemanikaan erityisesti monikulttuurisuutta ihannoi, vain hyväksyvät sen että erilaisiakin ihmisiä voi elää rinnakkain.

Vierailija
5/10 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä huomaa että siitä olisi itseisarvoa tehty

http://yle.fi/uutiset/monikulttuurinen_ymparisto_kasvattaa_lasta_kohtaa…

"Sami Sillman on kiertänyt päiväkodeissa puhumassa lapsille erilaisuudesta. Sillmanin mielestä päiväkotien väillä on suuriakin eroja siinä, miten niissä suhtaudutaan monikulttuurisuuteen. Lapselle arjen monikulttuurinen ympäristö antaa mallin kohdata erilaisuutta."

Mielestäni lapsi suhtautuu luonnostaan luontevasti kaikenvärisiin ja kielisiin ihmisiin. Kun siitä lähdetään erityisesti paasaamaan, lapsi rupeaakin ihmettelemään, että pitäisikö tässä sitten ollakin jotain erikoista, kun siitä niin puhutaan. Eli kääntyykö tuollainen päiväkodin monikulttuurisuuskasvatus itseään vastaan?

Vierailija
6/10 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaadin takaisin tanhut, haitarimusiikin ja rössypotun!

Vierailija
7/10 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..monikulttuurisuus eikä monikultturi?

Vierailija
8/10 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan jokainen monikulttuurinen ihminen kasvattaa Suomen taloutta 200 000 eurolla. Suomeen kannattaisi ottaa mahdollisimman monta monikulttuurista ihmistä vuosittain.

Silti alan vähitellen kyllästyä siihen, että monikulttuurista on tehty jokin suuri itseisarvo, johon pitää erityisesti pyrkiä ja jonka rikkaudesta jaksetaan jauhaa päivästä toiseen.

Vierailija
9/10 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja EU:hun tulee laittomasti aivan uskomaton määrä ihmisiä kolmansista maista. He päästävät mieluusti tämän ongelman valumaan pohjoista päin, ja yrittävät esittää, että monikulttuurisuus on muka jotain hienoa.

Lepsut ja naiivit hallitukset Pohjoismaissa ovat menneet tähän halpaan, ja romuttavat pikku hiljaa omalle väestölleen rakennetun hyvinvointivaltion.

Vierailija
10/10 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö tosiaan, että Suomen hallitus ottaa tänne tieten tahtoen laittomia maahanmuuttajia? Taidat oll kyllä sinä, joka nielee kaiken mitä syötetään ;)