Patti kaulalla ja ultraääni
Kommentit (20)
etsittiin kasvainta, mutta ei ollut kuin suurentuneita imusolmukkeita ja kilpirauhasessa joku nesterakkula.
eli kilpirauhasen molemmat lohkot täynnä kyhmystruumaa. Totaalipoiston jälkeen löytyi vielä kilpirauhassyöpä.
Mulle on tehty sama tutkimus. Valtaosa kilpirauhasen kasvaimista on hyvälaatuisia.
Kertoisitko tarkemmin?
Mulla kilpirauhasen ultraääni ja ohutneulabiopsia ensi ti, 6.11.
pallukka oikealla puolella. Välillä tuntuu siltä, että painaa sisäpuolelle. Ei kipua ja joskus tuntuu olevan pienempi ja välillä isonee.
Tutkimus ensi viikolla.
ap
pallukka oikealla puolella. Välillä tuntuu siltä, että painaa sisäpuolelle. Ei kipua ja joskus tuntuu olevan pienempi ja välillä isonee.
Tutkimus ensi viikolla.
ap
mulla on todettu jotain 14 v sitten vasemmalla tiheä monikyhmystruuma, mutta se ei ole oireillut eikä sitä ole seurattu. Nyt se näkyi keuhkortg:ssa, johon jouduin muusta syystä. Noh, ensi viikolla tutkimukset, sitten nää selviää.
T Se vastaaja, jolla tutkimus 6.11
tulipa vastaan mitä tahansa.
ap
Tutkimus ensi viikolla.
apmulla on todettu jotain 14 v sitten vasemmalla tiheä monikyhmystruuma, mutta se ei ole oireillut eikä sitä ole seurattu. Nyt se näkyi keuhkortg:ssa, johon jouduin muusta syystä. Noh, ensi viikolla tutkimukset, sitten nää selviää.
T Se vastaaja, jolla tutkimus 6.11
kilpirauhas syöpä. Mutta elä pelästy, se voi olla niin paljon jotain muutakin.
kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita?
KYLMÄ, VALTAVA väsy, anemia.?
ja anemiaa ei. Labrat kunnossa kilpirauhasen suhteen.
ap
kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita?
KYLMÄ, VALTAVA väsy, anemia.?
vaikka en lääkäri olekaan.
Mutta itse kun olin syövän takia leikkauksessa niin yhtä aikaa oli toinen myös, hänellä ei ollut oireita mitä sinulta kyselin ja hänellä oli sitten hyvänlaatuinen möhkäle löytynyt.
Voimia, kyllä siitä selviät. :) ja toivotaan parasta että olisi hyvänlaatuinen eikä tarvisi mitään tehdä.
päänkiertäjälihaksen revähtymä. Patti kaulalla alaosassa, ultralla tutkittiin.
Eli ei välttämättä sen vakavampaa.
ilman oireita. Noin kaksi vuotta sitten alkoi oireilla - tuntui kun olisi klöntti kurkussa ja ultraan pääsin missä todettiin struuma joka on = kilpirauhasen liikaakasvua (veriarvot aina ok). Ultrattu on x 3 ja 3 kertaa otettu ohutneulabiopsiaa, struuma on diagnoosi, oikealla puolella. Vuosi sitten oireita tuli lisää, limaisuutta jatkuvasti yhdellä puolella ja ultralla todettiin että se kasvaa joten leikkausjonoon jouuduin. Nyt olen viikko sitten ollut leikkauksessa ja olen s-lomalla (2 viikkoa), tuntuu paaljon paremmalta ja hyvin meni, yhden yön jouduin olemaan sairaalassa. Kipeä olin 1-2 pv kunnolla ja 2pv pärjäsin buranalla. Hieman käheä ääni on mutta se on normaalia. Jos kysyttävää - kysykää.
Vajaatoiminnasta kärsivät, onko teillä ollut/on patti kilpirauhasessa? Mulla on pieni patti ja se on ultrattu pari kertaa. Ei kuulema vakavaa, struuman alku.
Viimeisin ultralääkäri melkein nauroi minut pihalle :/ " ei noin nuorella voi mitään olla!" Kyllä vitutti se asenne.
Olin kuitenkin 45v. Se lääkäri sanoi, ettei patti kerkeä häiritsemään millään lailla, elinaikanani.
Olen menossa keskiviikkona kilpirauhasverikokeisiin. Arvot on ollut aina viitteiden sisällä, mutta mietin tuossa vain, että voiko se struuman alku vaikuttaa arvoihin?
Olisi mukava, jos joku jolla tietoa, kertoisi kokemuksia.
lohko on kamalan iso, otettiin biopsia. Tässä sitten vaan tuloksia odotellaan
ilman oireita. Noin kaksi vuotta sitten alkoi oireilla - tuntui kun olisi klöntti kurkussa ja ultraan pääsin missä todettiin struuma joka on = kilpirauhasen liikaakasvua (veriarvot aina ok). Ultrattu on x 3 ja 3 kertaa otettu ohutneulabiopsiaa, struuma on diagnoosi, oikealla puolella. Vuosi sitten oireita tuli lisää, limaisuutta jatkuvasti yhdellä puolella ja ultralla todettiin että se kasvaa joten leikkausjonoon jouuduin. Nyt olen viikko sitten ollut leikkauksessa ja olen s-lomalla (2 viikkoa), tuntuu paaljon paremmalta ja hyvin meni, yhden yön jouduin olemaan sairaalassa. Kipeä olin 1-2 pv kunnolla ja 2pv pärjäsin buranalla. Hieman käheä ääni on mutta se on normaalia. Jos kysyttävää - kysykää.
siis limaisuus ja mahdollisesti käheys? Noista olen kärsinyt jatkuvasti, mutta olen luullut että jotain flunssaa tai allergiaa.
T Se edellinen, jolta otettiin biopsia tänään
Itellä ollu pienestä asti ns ”uimarengas” kaulassa eikä mitään isoa haittaa aikaisemmin ole ollut muuta kuin ulkoisesti, kilpirauhasjokeet otettiin ala asteella ja muutenkin tutkittiin ja kaikki oli ok. nyt sitten parin vuoden aikana oon mennyt tosi limaiseksi että limaa tuntuu irtoovan kokoajan luulin aluks johtuvan tupakasta mutta nyt kun oon lopettanu ni ei oo auttanu yhtään siihen sekä jatkuva puristava tunne kaulalla joka vaikeuttaa nielemistä ja välillä hengityskin tuntuu oudolta.. struuma?
että mikä se patti on :) Mulla oli kysta, joka tyhjennettiin, koska se oli niin iso. Vaaraton mutta voi alkaa painaa hengityselimiä.