Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

subjektiivinen päivähoito-oikeus?

Vierailija
28.10.2012 |

Olen puoli vuotta ollut sairaslomalla. Kesäkuussa satutin selkäni pahasti töissä ja olen odottanut pääsyä kaupungin fysioterapiaan (pitkät jonot ja tappelut vakuutusyhtiön kanssa korvauksista ja jonoon pääseminen pitkittinyt).

Maksut menee kokopäivähoidon mukaan kahdelta lapselta, päiväkoti ilmoitti kuitenkin, että sairaslomani takia päivähoitoajat muuttuvat. Päiväkoti lyhensi päivähoitoaikoja 6h päiviksi aikavälille 9-15.

Edelleen selkäni kipuilee, jään äitiyslomalle 2.11, olen asioinut sosiaalitoimiston sekä lastensuojelun kanssa. En pysty olemaan päiviä lasteni kanssa, sillä on päiviä jolloin en pääse edes nousemaan ylös sängystä. Kipulääkkeitä, kipupiikkejä, lukuisia käyntejä sairaalaan, eri lääkäreille.

Päiväkoti ilmoitti minulle että lasten päivähoito loppuu sinä päivänä kun jään äitiyslomalle. Sosiaalitoimiston ihmiset, sekä lastensuojelu puoltaa päivähoidon ylläpitoa äitiysloman ajan. Minulla pitäisi olla subjektiivinen oikeus päivähoitoon?

Synnytyksen jälkeen minulla alkaisi kuntoutus, mutta miten ikinä tulen sinne pääsemään kolmen lapseni kanssa. Vauvan voin ottaa mukaan kaukalossa, mutta miten 2 ja 5 vuotiaat lapset?

Voiko päiväkoti vain päättää että asiat menevät näin?

Onko tosiaan tarkoitus että valvon yöt sekä päivät lasten kanssa. Vauvan kanssa yöt ja isompien kanssa päivät.

Lasten isä ei pysty hoitamaan..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mee läpi.

Vierailija
2/7 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos töissä satuttaa selkänsä, niin kai sentään työnanataja korvaa hoitokulut. työterveys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkan meininkiä tämä on. Ja satutin selkäni hoitotyötä tehdessäni.

Viimeisin reissu Kotkan keskussairaalaan kovien kipujen takia: työtapaturmasta johtuva selkävamma, selkälihakset krampissa, lantionpohjan lihasten kireys, vatsalihaksiin sekä selkälihaksiin kohdistuva rasitus, jatkuvat kiputilat.

Kummallista että heti aletaan puhumaan Porvoosta. Ei todellakaan nimittäin ole provo. Kyllä kotkassakin osataan.

Vierailija
4/7 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKAISELLA lapsella on oikeus hoitoon, riippumatta olosuhteista. Piste. Päiväkoti ei voi tuollaista ilmoitusta hoidon loppumisesta tehdä.

Vierailija
5/7 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen hoivakoti.

Työsopimus alkoi toukokuussa, töissä kerkesin olemaan kuukauden. Työsopimus äitiysloman alkuun. Tapiolan vakuutusyhtiö korvasi sairaspäivärahaa noin kuukauden ajalta (en ollut riittävän pitkään töissä joten ei korvannut kuin pienen osan).

Tapiolan vakuutusyhtiön kanssa olen tapellut asiasta, korvataanko fysioterapia sekä kipulääkkeet.

Tapiola oli sitä mieltä että selän venähdysvamma ei voi enää kuukauden jälkeen johtua työstä vaan selässä on jotain muuta vikaa. Lukuisia eri lääkärin lausuntoja olen toimittanut ja jokaisessa paperissa lukee että työstä johtuva ja edelleen jatkuva vamma kyseessä. Työterveyden piiriin en kuulunut kun en töissä tosiaan kerennyt kauaa olemaan.

Vierailija
6/7 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKAISELLA lapsella on oikeus hoitoon, riippumatta olosuhteista. Piste. Päiväkoti ei voi tuollaista ilmoitusta hoidon loppumisesta tehdä.

Silti ei onnistu. Lakiin olen vedonnut. Mutta kun olen kotona niin olen kotona. Sen tiedän että kyseiseen päiväkotiin on suuret jonot. Ja jos Kotka-lisä lakkautetaan, voi olla että jonot kasvaa ja painostus päiväkodeissa kasvaa sen myötä.

Lastensuojelu on jutellut päiväkodin johdon kanssa ja puoltanut lasten hoitoa äitiyslomalla. Minulla on subjektiivinen päivähoito-oikeus ja erittäin painavat syyt siihen.

Vierailija
7/7 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu irtisanomaan päivähoitopaikkaa. Jos he irtisanovat päivähoitopaikat, pyydä tämä kirjallisena (sinulla on oikeus saada päätös kirjallisena!). Päätöksessä on valitusohjeet, valita ohjeen mukaan.

Ota yhteys sosiaaliasiamieheen mahdollisimman pian saadaksesi neuvoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä