Kerrotalossa asuja: Tervehditkö aina kaikkia rappukäytäväsä
ja pihalla, vai vaan heitä, jotka jotenkin tunnet?
Kommentit (22)
Hississäkin voin vaihtaa muutaman sanan.
Pihalla? Harvoin siinä ketään palloilee, mutta kyllä tervehdin.
Vältän myös menemästä rappuun jos siellä on toisia ihmisiä, kuuntelen aina ovenraosta ennen lähtöä että on hiljaista. T. Sosiaalisten tilanteiden foobikko
Näitä näköjään löytyy useampi vain omasta rapustani. :D Myös heitä jotka nopeasti pamauttavat oven kiinni kun kuulevat että joku tulee.
Joten en kiusaa ja tervehdi aina. Mutta toki heitä jotka vastaa.
Täällä pidettäisiin todella epäkohteliaana jos ei tervehtisi.
Pihalla niitä, jotka tunnistan asukkaiksi.
Pihalla on sen verran läpikulkuliikennettä että vähän vaihtelevasti tulee tervehdittyä.
Mutsi opetti aikanaan, että lantsarin tunnistaa siitä, että se ei tervehdi.
että välillä samat tyypit tervehtii ja sitten taas seuraavana päivänä ei.
kahta asukasta, jotka eivät kokemuksen mukaan tervehdi takaisin. Muutoin tervehdin kaikkia rappukäytävässä liikkuvia, myös siivoojia ja kaupan työntekijöitä jne.
maakunnissa ainakin näkee kuka muuttanut oikeasti maalta kerrostaloon. ei tervehdi mutta paukuttaa ovea.
lantsarin
Täällä tervehditään kaikkia ihmisia mm. kävelyllä ollessaan.
kaikkia rapussa ja pihalla. Myös lapsia ja nuoria. Vantaa
Mun mielestä on äärettömän epäkohteliasta olla tervehtimättä. Helsinki.
että välillä samat tyypit tervehtii ja sitten taas seuraavana päivänä ei.
moikkailen yli-reippaasti;) Saatan jopa puhua heille jotain.
vaikken olisi ikinä nähnytkään.
ja lapsenikin tervehtii:)
Joskus kuljen niin ajatuksissani, että voi tervehtiminen unohtua, mutta jos vastapuoli tervehtii kuuluvasti, tervehdin kyllä.
Jännää. Olen syntyisin maalaiskylästä ja muistan pienestä pitäen kuulleeni maalaisten päivittleevän, että kaupunkilaiset on niin olevinaan, ei tervehdi, huonokäytöksisiä, arvostelevia jne.
Saatuani opiskelut päätökseen ja vakituisen työpaikan ostimme miehen kanssa talon Suomen mittakaavassa suuresta kaupungista, yhdeltä "parhaimmista" alueista.(sosioekonomisesti)
Lenkeillessäni alueella, olin aluksi aivan ihmeissäni, kun aivan tuntemattomat ihmiset tervehtivät! Yhteisöllisyys ja avoimuus on myös aivan toista luokkaa, kun paikkakunnalla, mistä olen kotoisin, jossa tuntemattomia ihmisiä kyräillään ja kun huomataan, jonkun uuden muuttavan paikkaan, hänestä juorutaan ja kyräillään, menee kauan ennen kuin "hyväksytään joukkoon".
Väittäisinkin, että kaupunkien ainakin "paremmilla" alueilla(ts.sivistyneempien ;)) on enemmän yhteisöllisyyttä ja ollaan avoimempia ja suvaitsevampia kuin maalaiskylissä, jotka stereotypian mukaan ovat "lämpimiä" kyliä.