Mistä voi ostaa tukivyön?
Jospa vielä löytyy illanvirkkuja, niin kyselempä, mistä vois ostaa hyvän tukivyön?
Vois auttaa, kun mulla on välillä vähän alaselkä kipeä.
Viikkoja on 21+4.
Kommentit (6)
En ole tukivöitä elämässäni tavannut joten..
Voisitteko kertoa mulle et millanen se tukivyö on. Joku sanoi et sen tekeminen ompelukoneen omistajalta olis helpoin ja halvin ratkaisu. Siksi näin ompelukoneen omistajana haluisin tietää, mikä on materiaali ja
millasella kiinnityksellä kyseinen vyö toimii.
Toiseksi, missä vaiheessa olette alkaneet tukivyötä käyttää. Huomasin itse, että näin rv 12 lopulla tuntu todella hyvältä sellanen joustava kireä " putki" , jota käytän ettei selkä paistaisi aina matalista housuista, oli aika kivan tuntonen ja ehkä veti vatsaa kasaan sen verran, ettei salaisuus heti paljastunut suurille joukoille.
idea on varmasti sama kun " tuubissa" , anitan tukivyössä on levee (n.5cm) " kuminauha" alhaalla ja semmonen hassu kangas tulee masun päälle. kiinnitys tarranauhalla, joka kerää kivasti rojua ja koirankarvoja... oli kallis, n. 40 ¿, mutta töihin pystyin paremmin, tukee oikeasti mahaa ja selkää. värivaihtoehdot valkoinen...
näin pienten äitiys-/vauvanvaatepuotien nettisaiteilla carriwell-merkkisen tukivyön, umpituubi, joka pujotetaan päälle. aika edukas hintakin, 13 ¿. en sitten tiedä käyttöominaisuuksista.
ostaessani omaani (anita) kaupan täti sanoi suosittelevansa kaikille, joka ei usko tulkoon katsomaan hänen mahaansa. oli siis saanut lapsensa aikana, jolloin kukaan ei ollut keksinytkään tukivöitä. kaipa siinä on sitten eroa...
leenu
Itselläni oli pieniä selkävaivoja ja päivittäistä supistelua RV 22 alkaen ja neuvolassa suositeltiin tukivyön hankintaa. Ostin Anitan, hintaa kylläkin n. 40,- mutta taatusti rahan arvoinen ostos! Istumaan en sen kanssa pysty, mutta kävellessä selkävaivoja tai supisteluita ei ole oikeastaan lainkaan.
Mulla siis tukivyö auttanut jaksamaan seisomatyötä (en halunnut sairaslomalle selän takia) ja lisäksi on pystynyt käymään rauhallisilla kävelyillä ilman supisteluvaaraa.
Inne 25+5
On mukava päällä ja ennen kaikkea edullinen. :)
http://www.babyidea.fi/aidille/carriwell/tukivaate.html
Masutuubi on helppo ommella itsekin, mutta tukivyöhön ei varmasti itse ompelemalla saa riittävää tukea. Masutuubihan on periaatteessa vain vaate, mutta tukivyö auttaa selkäkipuihin ja tukee vatsaa.
Ps. Tukivöitä saa lainaa useimmista terveyskeskuksista ja usein samalla saa fysioterapeutilta opastuksen sen oikeaan käyttöön! Kannattaa kysyä omalta terveydenhoitajalta neuvolasta. Heidän tulisi osata opastaa oikeaan paikkaan tukivyötä kyselemään.
Itse kysyin samaa " mistä ostaa tukivyö?" neuvolatätiltä ja hän ohjasi minut paikallisen terveyskeskusken fysioterapeutille. Sieltä lainasivat minulle hyvän vyön, palautan kunhan vauva on syntynyt.
Vyö on leveimmillään (selän puolelta) noin 20cm leveä, edestä kiinnitetään isolla tarralla ja " kiristetään" kahdella joustavalla, tarrakiinnitteisellä vyöllä.
Tuen voimakkuuden saa siis itse säätää, riippuen mihinkä kohtaa tukea eniten tarvitsee ja miten tiukalle joustovyöt vetää. Selän puolelta on vahvistettu muovisin/metallisin liuskoin.
Tällaiset lienee maksavat maltaita alan erikoisliikkeissä (esim. instrumentarium)
Ostin alusvaateliikkeestä 40 euroa, mutta istumatyössä en pitänyt siitä; seisoessa/kävellessä tuntui hyvältä, mutta jäi multa kyllä käyttämättä. Eli jos päädyt Anita-merkkiseen, niin voin omani ainakin myydä... koko on L.