Ou nou, lääkäri oli kirjannut c-lausuntoon, että "paranen"PM
Tässähän alkaa huolestuttaa, että joutuu pois eläkkeeltä ja taas työkkärin listoille notkumaan. Vähemmästäkin masentuu uudestaan.
Kommentit (8)
Mun on pitänyt kommentoida sun blogiin, mutten oo saanut aikaiseksi. Toivotan ihan hirveästi tsemppiä sulle, jos asuisin lähempänä, tarjoutuisin sulle tukihenkilöksi.
Mahtavaa, hieno uutinen!
juu, entiselle mt-potilaalle on varmasti pilvin pimein töitä tarjolla, mutta toisaalta ajattelin hakeuta opiskelemaan uutta ammattia ensi syksynä..
epävakaa persoonallisuus, pelkästään maanisdepressiivinen. En omasta mielestänikään ole epävakaa, aiemmin olin ainoastaan vittuuntunut ja siitä läpsähti epävakaa-diagnoosi.
diletanttina sanoisin, että tuo bipo on ehkä kuitenkin helpompi kuin epävakaa - ainakin siihen on lääkitys. Toki ei se lääkityskään mikään autuaaksi tekevä asia varmasti ole, siitä on varmaan sivuvaikutuksia, eikä se myöskään ole mikään takuuvarma palomuuri pitämään mania- ja masennusvaiheita ja psykoosia poissa.
Helpottaako sua itseä tuo diagnoosi?
en edes pääsisi osastohoitoon, kun epävakaat pistää koko osaston kuviot sekaisin. Bipoille on kaiketi kumminkin hoitoa tarjolla.
En halua ajatella koko sairautta, yritän elää ihan normaalia elämää sillai kun se ulosoton tulorajoissa on mahdollista.
Käväisin aika pohjalla masennuksen kanssa, mutta nyt alkaa jo helpottaa, kun en välitä vaikka elämässä raha-asiat on päin persettä.
Jos alkaisin märehtimään rahattomuuttani päätyisin takaisin osastolle.
En kauheasti odota avohoidolta mitään, terapiaa ei ole rahaa aloittaa.
Ainoo ongelma on se, ettei mulla ole tukiverkostoja, jotka toimittais ajoissa hoitoon jos alan uudestaan maniassa sekoilla.
Sitä varten kai se avohoito on, että ammattilaiset näkevät jos mulla pukkaa taas maniajaksoa päälle, muuta en avohoidolta odota, eikä se varmaan muuta edes anna.
Viranomainen on lähiomaiseni.
raha-asioita kannattaa miettiä varmaan sitten enemmän, kun mielenterveys on vakaammalla pohjalla.
Mä asun satojen kilsojen päässä, muuten voisin tarjoutua sulle tukihenkilöksi, mutta mietin, voisko sulle löytyä tukihenkilöä tän palstan tai blogin kautta, että saisit muitakin tukiverkostoja kuin viranomaiset? Joo, idea kuulostaa aika hullulta, mutta kyllä täällä palstailee paljon sellaisiakin ihmisiä, jotka on niin monessa liemessä marinoitu, ettei ihan vähästä säikähdä!
vaikka ajatuksia vaihtamaan. Käyn bipoille tarkoitetussa vertaistukiryhmässä, mutta sekin ahdistaa kun haluan olla muutakin kuin maanisdepressiivinen, en pelkästään märehtiä sairauttani.
Ja miksi märehtisin jos kerran ennuste on että joudun jopa pois eläkkeeltä.
Enemmän pelottaa paraneminen työttömäksi mitä eläkeputki.
Talous on perseellään, mutta ulosottopapereita selvitellessä riittää puuhaa eikä ehdi jäädä sängynpohjalle.
Nelisen vuotta väliaikaisella eläkkeellä ja lääkäri on sitä mieltä ettei varsinaista eläkettä haeta ja mun pitää mennä työkokeiluun. Ahdistaa. Tulevaisuuden kuva: mielenterveyspotilas pitkäaikaistyöttömänä.