Te joilla on teini-ikäisiä tai vanhempia poikia
miten ja missä vaiheessa pojat muuttuu? Mulla on niin ihana alakoululainen poika. Se on älyttömän suloinen ja kiva ja ihana ja niin tosissaan kaikkissa jutuissa. On tosi vaikea kuvitella sitä miehenä tai edes murrosiässä. Olen haikea nyt jo.
Kommentit (4)
Kasvaa ja kehittyy koko ajan, mutta melkein muuttuu ihanemmiksi koko ajan kun luonne selkiytyy ja oma ajattelukyky kypsyy. Ihania, persoonallisia nuoria miehiä meillä on.
On meidänkin 15 v ihana ja hyvä siitä aikanaan tulee. Mutta kyllä se voi hetkittäin olla myös sulkeutunut, angstinen, täysin vastuuton, jopa valehteleva ja hyvin, hyvin kaukana siitä avoimesta ja luottavaisesta pikkupojasta, joka se aikanaan myös oli. Aikuisen seesteisyyden ja pikkupoikamaisen kaikesta innostumisen välillä on muitakin hetkiä. Sitä ei voi kuin toivoa ja yrittää luottaa että aikanaan se kasvatustyö kantaa hedelmää tai ainakin poika kasvaa itsekseen.
14-15 v oli hankalaa , puhumatonta , hieltä haisevaa , ovia paiskovaa aikaa. Mutta silloinkin oli välillä hyviä hetkiä.
mutta kasvat lapsesi kanssa tavallaan, ihan niin kuin teit kun hänestä tuli alakoululainen eikä enää ollut taapero. Mun pojat nyt 17v ja 20v ja muistan vieläkin kuinka herttaisia olivat pienempinä, mutta nautin myös tästä että kasvavat ja heistä tulee kunnollisia miehiä eikä juoppoja tai muita loosereita.