Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin äsken torkkua hetken, vauva miehen vastuulla

Vierailija
25.10.2012 |

Vauva oli n. 45 minuuttia miehen vastuulla kun minä yritin nukkua hieman univelkoja pois. No, lähes koko ajan vauva itki jotain, välillä hiljeni. Lopulta mies toi vauvan meidän makkariin pinnikseen - huutamaan. Mies lähti itse pois makkarista, missä minä siis olin.

Kuuntelin hetken vauvan huutoa ja odotin, että mies palaisi, mutta ei. Nousin sitten itse ja otin vauvan, menin ihmettelemään miehelle että mitä tää nyt on. No, kuulemma hänen "piti levittää pyykit ja tehdä ruokaa, ei sillä ole nälkä eikä se nuku" niin hän sitten toi vauvan pinnikseen, koska "se oli viimeinen paikka mitä hän ei ollut koettanut". Että sinne sitten yksinään huutamaan vaan, kun ei muka mikään muu auta?

Otin vauvan tissille ja hetken kuluttua hän rauhoittui. Söi puolisen tuntia ja nyt nukkuu. "Ei ollut nälkä" kun ei ollut heti huolinut pulloa. Just.

Miten voi olla niin vaikeaa? Meidän vauva ei todellakaan ole mikään koliikkitapaus, itkee vain nälkää tai halua päästä syliin. Ja kumpaakaan mies ei sitten pysty tyydyttämään. ARGH!

t. väsynyt

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo typerää mieheltä, mutta mene nyt jo itsekin nukkumaan kun siihen kerran on tilaisuus ja lapsikin nukkuu.

Vierailija
2/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo typerää mieheltä, mutta mene nyt jo itsekin nukkumaan kun siihen kerran on tilaisuus ja lapsikin nukkuu.

Sorry, jäi äsken otsikko vajavaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itsepäs olet valintasi tehnyt...

etkö voi nukkua silloin kun vauva on syönyt ja nukkuu myös? Jos et, niin seuraavalla kerralla teet kaiken, eli syötät, peset pyllyn ja käsket miehen menemään ulos vauvan kanssa, tietty puet kummatkin valmiiksi ja viet rattaat ulos, katso myös, että miehellä tarpeeksi vaatetta päällä, etteivät tule heti sisälle kun äijällä on kylmä..

Vierailija
4/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli n. 45 minuuttia miehen vastuulla kun minä yritin nukkua hieman univelkoja pois. No, lähes koko ajan vauva itki jotain, välillä hiljeni. Lopulta mies toi vauvan meidän makkariin pinnikseen - huutamaan. Mies lähti itse pois makkarista, missä minä siis olin.

Kuuntelin hetken vauvan huutoa ja odotin, että mies palaisi, mutta ei. Nousin sitten itse ja otin vauvan, menin ihmettelemään miehelle että mitä tää nyt on. No, kuulemma hänen "piti levittää pyykit ja tehdä ruokaa, ei sillä ole nälkä eikä se nuku" niin hän sitten toi vauvan pinnikseen, koska "se oli viimeinen paikka mitä hän ei ollut koettanut". Että sinne sitten yksinään huutamaan vaan, kun ei muka mikään muu auta?

Otin vauvan tissille ja hetken kuluttua hän rauhoittui. Söi puolisen tuntia ja nyt nukkuu. "Ei ollut nälkä" kun ei ollut heti huolinut pulloa. Just.

Miten voi olla niin vaikeaa? Meidän vauva ei todellakaan ole mikään koliikkitapaus, itkee vain nälkää tai halua päästä syliin. Ja kumpaakaan mies ei sitten pysty tyydyttämään. ARGH!

t. väsynyt

YKSI helppo vauva, joka ei turhia itke, ja olet aivan reporanka???

No juu...

Mukavammin ja helpommalla pääset, kun yrität vähän ymmärtää sitä miestäsi, niille se vanhemmuus ei ole niin luontaista kuin naisille yleensä on.

Vierailija
5/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain ei jossain vaiheessa vauva enää oikeastikaan huolinut sitä pulloa. Ei vaikka kuinka huudatettiin ja koitettiin että itsekin olin poissa kotoa, mutta kun ei niin ei. Mitä sitä tyhjää huudattamaan.

Ja tämä "nuku silloin kun vauvakin nukkuu" on kyllä yks ärsyttävimmistä neuvoista. Meillä kun vauva ei koskaan nukkunut puolta tuntia pidempään. Itse en siinä ajassa ehtinyt nukahtaa. Onneksi sitten nukkui öisin hyvin. Vieläkään ei lapsi joka on nyt 1v 5kk nuku kuin maksimissaan tunnin päikkärit. yksi ja puolituntia on oikeasti ihme.

Vierailija
6/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain ei jossain vaiheessa vauva enää oikeastikaan huolinut sitä pulloa. Ei vaikka kuinka huudatettiin ja koitettiin että itsekin olin poissa kotoa, mutta kun ei niin ei. Mitä sitä tyhjää huudattamaan.

Ja tämä "nuku silloin kun vauvakin nukkuu" on kyllä yks ärsyttävimmistä neuvoista. Meillä kun vauva ei koskaan nukkunut puolta tuntia pidempään. Itse en siinä ajassa ehtinyt nukahtaa. Onneksi sitten nukkui öisin hyvin. Vieläkään ei lapsi joka on nyt 1v 5kk nuku kuin maksimissaan tunnin päikkärit. yksi ja puolituntia on oikeasti ihme.

kerralla ja ihan 24/7 no okei yöllä nukkui ehkä tunnin... jos on idiootti mies viitaten ap:n aloitukseen, niin minkä neuvon sitten voi antaa??? Vie takas sairaalaan.. :)

Vierailija
7/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden ikäinen. Kai sitä saa olla väsynyt, kun vauva on tähän asti nukkunut korkeintaan 2 tunnin pätkiä, välillä herää öisin tunnin välein syömään? Tai no niin, ei kai saa kun av-mammat pärjäävät vuosikausia 3 tunnin yöunilla per yö.

Ja tuo "nuku kun vauvakin nukkuu" on vähän niin ja näin. Yöllä nukun sen minkä vauva nukkuu, päivällä ei yleensä mitään toivoa, kun vauva nukkuu sellaisia puolen tunnin päikkäreitä pari kertaa päivässä ja muuten valvoo koko päivän. Vaikka saan ehkä määrällisesti öisin ihan ok määrän unta (6-8 tuntia), minä ainakin tarvitsisin välillä pidemmän pätkän kuin sen kaksi tuntia. hyvä jos joku ei tarvitse.

Mies on muuten ihan näppärä isä ja hoitaa vauvaa hyvin. Ärsyttää vaan tuo, ettei nyt sitten voi ja heittäytyy jotenkin avuttomaksi. Mainittakoon vielä, että ennen tuota episodia nukkui itse tunnin päikkärit. En minä häntä herättänyt, vaikka vauva valvoi ja raivosi rinnalla lähes koko tuon ajan.

Ap

Vierailija
8/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sä voi nukkua, kun haluat, jos vauvalla on tissin tarve, tai opetatte sen pullolle.

Vierailija
9/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. väsynyt

No juu...

Mukavammin ja helpommalla pääset, kun yrität vähän ymmärtää sitä miestäsi, niille se vanhemmuus ei ole niin luontaista kuin naisille yleensä on.

Vaikka jos ei tiedä rankemmasta niin onhan tuokin jo väsyttävää. Noin minäkin tekisin, kuten miehesi. Se ei kuole, jos huutaa sen hetken kun levitän ne pyykit. Ja nuku silloin kun vauva nukkuu, kun se kerran ei turhia itse ja ilmeisesti on ihan kivasti nukkunutkin.

Vierailija
10/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, miten pahasti pätkänukkuminen voi vaikuttaa psyykeen ja fyysiseen terveyteen. Itseltäni oli järki ja terveys mennä aikoinaan, onneksi ne ajat ovat jo ohi.

Jatkuva herättely on mm. Guantanamo Bayssä käytetty kidutusmuoto, eli jos jopa CIA tietää, miten kamalaa sen on, niin... : ) Mutta ei hätää, av-mammahan nauraisi paskaset ja ylemmyydentuntoiset naurut jollekin siilipäiselle, pienen omakotitalon kokoiselle jalkaväenkersantille ja sanoisi, että koitas jätkä jotain tylympää, tää ei tunnu missään.

Mies ulos vauvan kanssa, eikä takaisin ole tulemista pariin tuntiin! tai makkarin ovi lukkoon. Tai menet sukulaisen luo nukkumaan. Muista, että tämä on väliaikaista joka tapauksessa. Kun lapsesi on isompi, et enää kunnolla edes muista koko nukkumisasiaa.

Vierailija
11/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. väsynyt

No juu...

Vaikka jos ei tiedä rankemmasta niin onhan tuokin jo väsyttävää. Noin minäkin tekisin, kuten miehesi. Se ei kuole, jos huutaa sen hetken kun levitän ne pyykit. Ja nuku silloin kun vauva nukkuu, kun se kerran ei turhia itse ja ilmeisesti on ihan kivasti nukkunutkin.

enkä valita, jalosti vaan neuvon muita, sellaista se on tää elämä, toiset osaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän