Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostatte joulumyyjäisistä??

Vierailija
25.10.2012 |

Oon niin köyhä, että mun on pakko askarrella/leipoa jotain myytäväksi. :/

Kädentaitoja löytyy jonkin verran, markkinointitaitoja sitäki enemmän..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkattuja minisieniä, mitä ihmettä? :D

Siis en ostaisi, miksi ostaisin?

Ja tuskin ostaisin kudottuja joulukuusenpallojakaan.

Ylipäätään kaikkien joulukoristeiden tms. pitäisi olla todella jotenkin spesiaaleja ja kauniita ennenkuin sellaisia ostaisin - jos ostaisin sittenkään.

Vierailija
2/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä teet ehdottomasti! :)

Noi sienet on asia jota olen katsellut jo kaupoissakin joulukoristeissa tänä vuonna, voihan sitä kokeilla meniskö ne myynnissä läpi!

Kuivakakkuun joku suklaakuorrutus?

Myös joku hauska nimi voisi olla kakulle kyljessä esim. Tiikeri sai joulupeitteen! = Tiikerikakku jossa valkosuklaakuorrutus tai Uneliaan Omenahillokakku Unelma! = omenahillokakku.

Kääräse aluslautanen sellofaaniin.

Tai lisäkoristele paketti vaikka itsetehdyllä kangas-sydämellä?

Näin ihanaan kakkuun voisi laittaa vähän lisähintaakin.. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä teet ehdottomasti! :)

Noi sienet on asia jota olen katsellut jo kaupoissakin joulukoristeissa tänä vuonna, voihan sitä kokeilla meniskö ne myynnissä läpi!

Kuivakakkuun joku suklaakuorrutus?

Myös joku hauska nimi voisi olla kakulle kyljessä esim. Tiikeri sai joulupeitteen! = Tiikerikakku jossa valkosuklaakuorrutus tai Uneliaan Omenahillokakku Unelma! = omenahillokakku.

Kääräse aluslautanen sellofaaniin.

Tai lisäkoristele paketti vaikka itsetehdyllä kangas-sydämellä?

Näin ihanaan kakkuun voisi laittaa vähän lisähintaakin.. ;)

Vierailija
4/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin, leivonnaisista kunnon jouluisen maustekakun kun sellainen säilyy aattoon asti vaikka myyjäiset olis joulukuun alussa. voisin kuvitella ostavani jotain ihania käsin tehtyjä joulukortteja tai pieniä pakettikortteja jotka olis yksilöllisiä eikä niitä iänikuisia tarroja paketin kylkeen...

Vierailija
5/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakatun ruuan myyntiä varten pitää tehdä elintarvikeviranomaiselle tms ilmoitus ja pakkaamattoman ruuan myyntiin tarvitsee hygieniapassin. mites verotus?

Vierailija
6/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuotteen KAIKKI ainesosat pitää olla selkeästi kirjattuna tuotteeseen valmistuspäivän kanssa.

Vierailija
7/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvalta ostaisin syötävää, kun koskaan ei voi tietää, mitä saa. ihan vaikka vahingossakin voisi myydä mitä sattuu eikä myyjää saisi koskaan luultavasti vastuuseen.. ehkä käsityöt olisi kuitenkin parempi juttu: niitä voisi myydä sitten myöhemminkin, voithan mennä useampiin myyjäisiin ja tehdä välissä vaikka lisää myytävää. villasukat, tumput ja pipot ovat varmaan parhaiten kaupaksi menevää tavaraa. ongelma on vain usein siinä, että harva ymmärtää niiden arvon ja suostuu maksamaan villasukista vitosta enempää, kun kaupasta saa pörrösukat kakkosella.. nykyään kun ei ole kannattavaa tehdä mitään itse.

Vierailija
8/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat ilmeisesti sellaisiä käsityöläismyyjäisiä? Niistä harvoin mitään, osaan leipoa ja kudonnat hoitaa naapuri. Joululaatikot yksi mahdollisuus, jota saattaisin ostaa.

Vierailija
9/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt koulujen pitää muistaa nämä hygienia-asiat. :)

Mutta kokkina sanon että varmaan äidit osaa kakkunsa leipoa ja ne kiikuttaa myyntiin jos puhutaan kekseistä ja kuivakakuista. Eri asia jos keittiötä käyttää ja vaikka tehdään itse joulupuuro tai tarvitsee ruokaa pitää kylmässä. Silloin tarvitaan sitä korttia.

Koulumyynti on verotonta ja menee koulun ja luokan hyödyksi. Kassaa pitää vahtia.

Vierailija
10/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt koulujen pitää muistaa nämä hygienia-asiat. :)

Mutta kokkina sanon että varmaan äidit osaa kakkunsa leipoa ja ne kiikuttaa myyntiin jos puhutaan kekseistä ja kuivakakuista. Eri asia jos keittiötä käyttää ja vaikka tehdään itse joulupuuro tai tarvitsee ruokaa pitää kylmässä. Silloin tarvitaan sitä korttia.

Koulumyynti on verotonta ja menee koulun ja luokan hyödyksi. Kassaa pitää vahtia.

Joo, työni puolesta omistan hygieniapassin ja totta kai laitan mitä sisältää. Eikai kukaan saa nykyaikana (=ruoka-allergiat!!) mitään myytyä, ellei ole joka murunen kirjattu ylös..

Ja voinhan tietysti perustaa Pelasta köyhät -säätiön, jos se jota kuta niin huolettaa kun pian saan "ilmaiseksi" rahaa.. ;)

Vierailija
11/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis Pelasta köyhÄ- säätiö. Ne kun saa tuottaa rahaa, eikä tarvitse maksaa veroja!

Ap.

Vierailija
12/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakatun ruuan myyntiä varten pitää tehdä elintarvikeviranomaiselle tms ilmoitus ja pakkaamattoman ruuan myyntiin tarvitsee hygieniapassin. mites verotus?

Vierailija
13/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pieniä ja sieviä taloja ja pakkaa sellofaaniin + joku kiva nauha ja pieni kuusenkoriste tms.

Vierailija
14/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä yleensä.

En koskaan osta mitään leivonnaisia tahi muuta ruokaa.

Koskaan, kun ei tiedä mitä siellä oikeasti on. Onko kaikki varmasti kirjattu (jos lappu löytyy).

Ja ei tiedä millainen emäntä ja millainen keittiö ollut kokatessa.

Toisekseen niin leivon itse mielelläni.

Vierailija
15/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotai jää myymättä niin anna niitä sitten joululahjaksi, esim anopille niitä virkattuja kuusenkoristeita ja kälylle viet pakastimeen niitä laatikoita. Säästät siinäkin.

Vierailija
16/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyjä karjalanpiirakoita.

Kuivakakkuja (esim. maailman paras kahvikakku -ohjeella tehtyjä).

Joulukoristeita on jo kotona.

Vierailija
17/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on aikaa juuri myyjäisten alla, niin laatikot, siis peruna-, porkkana- ja lanttulaatikot valmiiksi foliorasioihin, ostaja voi nämä sitten pakastaa ja kypsentää jouluksi.

Nämä tulisi raaka-aineiltaan edulliseksi - saisi työlleen palkkaa.

Vierailija
18/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivakakun ja hilloa.

Vierailija
19/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kuivakakun ja ehkä jotain muuta joululeivonnaista mitä ei itse tule tehtyä. Piparit ja tortut väsätään aina itse.

Vierailija
20/21 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kuivakakkuja haluaisitte? Täällä päin lähes joka myyjäispöydässä on kuivakakkuja. Miten erottua?

Entä, ostaisitteko luonnonmateriaaleista tehtyjä kuusenkoristeita?

Entä ommeltu suomenlippunauha, joulukuusenkoristeeksi?

Virkattuja minisieniä, karkkikeppejä?

Kudottuja joulupalloja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän