Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuplaehkäisy käytössä ja siltikin pelkään joka kuukausi...

Vierailija
24.10.2012 |

Tämä alkaa olla varmaankin jo sairaalloista ajattelua ja pelkäämistä. Aina kun odotan vuodon alkamista niin olen hermona, pelkään että ehkäisy olisikin pettänyt! En vain enää kestä yhtään raskautta, enkä kyllä pystyisi tekemään aborttiakaan. Että sellanen tilanne. Ehkäsynä meillä on ollut kondomi ja puikot (Patentex oval). Mies on harkinnut että laittaisi piuhat poikki mutta tämä asia ei ole vielä edennyt riittävästi.

Löytyykö täältä ketään muuta yhtä kahjoa naista?! Miten saisin itseni rauhottumaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota kierukkaa tai ehkäisykapselia/laastaria ja siihen kondomi kaveriksi jos stressaat?

Tai jos lapsiluku on täynnä niin strilisaatio sitten

tai seksin monipuolistamista?

Kannattaa miettiä mikä se on se oma pelko tasutalla ja sen kautta pohtia asiaa vaikka psykolofin kanssa.

Vierailija
2/9 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapseli, hormonikierukka tai ehkäisyrengas ovat helppoja ja varmoja menetelmiä. Myös sterilisaatio voisi olla hyvä vaihtoehto naiselle, niin ei tarvitse odotella miehen jahkailuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudumme tällä hetkellä käyttämään kondomia ja jopa keskeytettyä yhdyntää, odotan jatkotutkimuksia gynelle ilman hormoniehkäisyä. Käyn aina äkkiä alapesulla seksin jälkeen (ikään kuin se auttaisi).

Pelkään raskautta niin paljon, että ostan raskaustestejä kierron puolivälin jälkeen ja testaan useamman kerran, että mitään ei vain ole käynyt.

Kaksi kertaa olen ostanut myös jälkiehkäisypillerit vainoharhoissani :P

- Ja sama tilanne: en kerta kaikkiaan voi tulla raskaaksi enää, ja en kerta kaikkiaan voi tehdä aborttia jos niin kävisi.

Vierailija
4/9 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatioon ei vaan aina pääse. Itsellä tilanne, että oon yli 30-vee, kolme lasta ja odotan neljättä. Pyysin päästä sterilisaatioon, kun en halua enää yhtään lasta En pääse, koska olen "liian nuori ja haluan kuitenkin purkaa sterin, jos vaikkapa eroan nykyisestä miehestä..."

Vierailija
5/9 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulet vielä raskaaksi, kannattaa viedä se neljäs lapsi korissa sterilisaatiosta kieltäytyneen lääkärin oven taakse - hoitakoon itse vauvan :/

sterilisaatioon ei vaan aina pääse. Itsellä tilanne, että oon yli 30-vee, kolme lasta ja odotan neljättä. Pyysin päästä sterilisaatioon, kun en halua enää yhtään lasta En pääse, koska olen "liian nuori ja haluan kuitenkin purkaa sterin, jos vaikkapa eroan nykyisestä miehestä..."

Vierailija
6/9 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla on laillinen oikeus sterilisaatioon. Jos vaikuttaa epävarmalta tapaukselta, lääkäri saattaa ehdottaa että siirretään sterilisaatiota, koska on niitäkin naisia jotka alkavat vinkua sen purkua kun tekeekin mieli vauvaa uuden ukon kanssa.

Ap:lle suosittelen Essurea, joka tehtiin itselleni. On varmempi ja helpompi kuin perinteinen sterilisaatio, ei leikkaus vaan tehdään tähystyksenä emättimen kautta.

Vierailija
7/9 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään haittavaikutuksia millään tavoin? Ihan tuntematon minulle?

Vierailija
8/9 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

munanjohtimiin uitetaan pienet vieterit, jotka arpeuttavat ne kiinni 3 kk:ssa. Sen aikaa on siis ehkäistävä muuten. Toimenpide oli helppo, siinä meni ehkä 20 minuuttia. Gynen polille sain yksityiseltä gynekologilta lähetteen, odottelin hekä 3 kk aikaa. Ennen toimenpidettä otin Buranaa ja Panadolia. Kohdunsuu avattiin lämpimällä huuhtelulla ja sisään uitettiin tähystin. Sen kautta sitten ne vieterit. Sattui jonkun verran, mutta vain lyhyen aikaa. Mitään muuta kipulääkitystä en saanut. Parasta siinä on se, että pääsee heti kotiin, ei tehdä reikiä mahaan eikä nukuteta. Riskit siis pienemmät. Mutta tätä sterilisaatiota ei voi purkaa. Minua se ei kyllä haittaa, olin täysin varma päätöksestäni.

Vierailija
9/9 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkaa olla varmaankin jo sairaalloista ajattelua ja pelkäämistä. Aina kun odotan vuodon alkamista niin olen hermona, pelkään että ehkäisy olisikin pettänyt! En vain enää kestä yhtään raskautta, enkä kyllä pystyisi tekemään aborttiakaan. Että sellanen tilanne. Ehkäsynä meillä on ollut kondomi ja puikot (Patentex oval). Mies on harkinnut että laittaisi piuhat poikki mutta tämä asia ei ole vielä edennyt riittävästi.

Löytyykö täältä ketään muuta yhtä kahjoa naista?! Miten saisin itseni rauhottumaan?

Yhtään lasta ei tosin ole ennestään, joten varmaan sitä jotenkin voisi elää vaikka raskaaksi tulisikin.

Pelko juontuu tosin enemmän minipillereistä, joiden kanssa vuotoja ei voi ennakoida yhtään. Enemmän ehkä pelkään että raskaus ehtii edetä niin pitkälle etten voi enää muuta kuin hyväksyä sen ja kun normaalia elämää vietän, on myös pelko sitten mahdollisen sikiön vaurioittumisesta. :| Koko ajan ei voi olla raskauttakaan testaamassa, luotan että jotain oireita tulisi, joiden perusteella sitten osaisin tehdä testin.