Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet tehnyt, jos et ole ollut tyytyväinen hiusten leikkuuseen?

Vierailija
24.10.2012 |

Kävinpä alkuviikosta kampaajalla ja leikkuutin pitkän tukkani pitkän harkinnan jälkeen lyhyeksi.

Sanoin monta kertaa, että saa olla lyhyt, mutta ei "siisti polkkatukka".

No, mikä on lopputulos?? Siisti, tasainen polkkatukka! Ihan kamala :(

Mitä pitäis tehdä??

Sanoin vielä lopuksi, että "olin kyllä ajatellut enemmän kerrostusta", niin vastasi vaan, että "ohensin sitä tosi paljon tästä sivulta".

No joo, niin kai, mutta kun mulla on paksut hiukset, niin siihen saisi kerrostustakin vaikka kuinka...

Tekisi mieli itse alkaa tätä leikkaamaan! Vai voinko mennä takaisin vielä valittamaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen etsinyt uuden kampaajan. En siis ole mennyt uudestaan paikkaan, joka pilasi hiukset!

Vierailija
2/12 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. toisen korvan päältä lyhyempi kuin toisen, olen mennyt valittamaan ja korjauttamaan asian.

Jos en vain ole tyytyväinen, äänestän lompakolla ja vaihdan kampaajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se lopputulos juuri paranee, jos sama kampaaja tekee muutoksen. Ja kampaaja jo tietää, ettei asiakas enään tule...

Vierailija
4/12 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä paikan päällä jo. Itse en menisi enää samalle kampaajalle.

Olen itsekin leikauttanut pariin otteeseen pitkät hiukset lyhyeksi ja aina on kampaaja pyytänyt näyttämään leikkausmalleista kuvaa millaista tarkoitan joten koskaan ei ole ollut valittamista.

Vierailija
5/12 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten tykkää. Silloin pidän sitä pinnillä kiinni ja kun on vähän kasvanut, niin menen uudelleen leikkauttamaan, mutta tarkemmilla ohjeilla. Nää otsisjutut on sellaisia, että siitä helposti tulee himpun eri mallinen tai eri mittainen kuin ennen, joten en sen vuoksi ole vaihtanut kampaajaa, kun kuitenkin kampaus muuten on ollut todella mieleinen.

Mutta sitten on ollut niitä tapauksiakin, että on leikattu ihan tylsä tukka tai lapsille joku vanhan miehen tyyli, niin silloin olen vain seuraavalla kerralla varannut ajan muualta. Ja hiusväri on myös joskus ollut täysin muuta kuin on sovittu, esim. maantienruskea toive muuttui kampaajan käsissä porkkananoranssiksi. Silloin menin takaisin samaan paikkaan ja pyysin korjausta. Siihen eivät suostuneet, joten marssin siltä seisomalta toiseen liikkeeseen missä moka korjattiin.

Vierailija
6/12 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä alkuviikosta kampaajalla ja leikkuutin pitkän tukkani pitkän harkinnan jälkeen lyhyeksi.

Sanoin monta kertaa, että saa olla lyhyt, mutta ei "siisti polkkatukka".

No, mikä on lopputulos?? Siisti, tasainen polkkatukka! Ihan kamala :(

Mitä pitäis tehdä??

Sanoin vielä lopuksi, että "olin kyllä ajatellut enemmän kerrostusta", niin vastasi vaan, että "ohensin sitä tosi paljon tästä sivulta".

No joo, niin kai, mutta kun mulla on paksut hiukset, niin siihen saisi kerrostustakin vaikka kuinka...

Tekisi mieli itse alkaa tätä leikkaamaan! Vai voinko mennä takaisin vielä valittamaan?

minun yksi kampaajakertani!

Mutta vuosien varrella olen huomannut, että ei ole ihan yksinkertaista löytää kampaajaa, joka puhuu ikään kuin samaa kieltä, eli tekisi juuri sen, mitä pyydän. Siksipä jos olen pettynyt tulokseen, olen mennyt seuraavalla kerralla eri kampaajalle. En ole halunnut, että sama kampaaja enää ronkkii hiuksiani, siksi en ole valittanut. En liioin jaksa riidellä siitä, että saisin osan maksetusta hinnasta takaisin, vaan olen kärsinyt sen yhden leikkuuvälin. Lopulta on aina löytynyt kampaaja, joka tekee juuri niin kuin pyydän, ja hänen asiakkaanaan sitten pysyn niin kauan, kuin mahdollista.

Mutta onpa tosiaan hassua, melkein sanasta sanaan voisi tekstisi olla minun kirjoittamaani. Ainut poikkeus oli, että tämä ei ollut kerta, kun leikkasin pitkät hiukseni lyhyeksi, vaan muutama leikkauskerta sen jälkeen. Tuo kuvailemasi kampaus, siis se, minkä toivoit, on minusta ihan täydellinen, koska siitä saa ihan siistin laittamatta sen kummemmin. (Minullakin on paksut hiukset, niin vähän sormilla kosteana pörröttämällä ja asettelemalla ovat ihan föönatun näköiset. Sitten isoilla paplareilla saa juhlavampaa lookia, eikä malli ole heti pilalla, kun kasvaa sentin tai pari.

Vierailija
7/12 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot selvästi millaisen mallin haluat, eikä malli ole mitenkään mahdoton tehdä hiuksiin (esim. haluan tuuheat kiharat vaikka hiukset ohuet lirut-> ei onnistu) niin mikä siinä mättää, että kampaaja ei saa tehtyä selvistä ohjeista???

Oma kokemukseni oli esim. että kun halusin hiekan värisen tukan (siis sellainen pehmeä vaalean ruskea) sain vihertävän tukan???

Tai kun otin permanentin niin tukka ei ollut kihara?? Tai kun kerroin hiusmallin miten leikataan, leikattiin hirveä mummo kampaus, jolla ei ollut mitään tekemistä ohjeideni kanssa...

Missä on suomalaisten kampaamoiden taso?? Ei osata edes välttämättä värjätä, tehdä siistejä raitoja, leikata mallin mukaisesti, tai tehdä edes sitä permanenttia.

Hyvä kampaaja pyrkii ottamaan tarkasti selkoa mitä asiakas haluaa, ja tarkoittaa, ettei tule väärinymmärryksiä tai tulkintavirheitä. Ja kertoo jos mallia tai väriä ei asiakkaalle voi laittaa, johtuen esim. tukan väristä, - kunnosta tai hiuslaadusta!

Ja jos sanon kampaajalleni, että älkää ottako sillä ohennussaksilla (kun muutenkin ohut tukka) niiin miksi, miksi pitää ottaa siltikin???? Kun sitten tukkani vain lätsähtää entistä helpommin!

Hiuslaadut ovat erilaisia, kaikki hiustuotteet eivät sovi kaikille, kampaaja tietää että ohuita hiuksia pitää käsitellä ja leikata eri tavalla kuin tuuheita ja paksuja.

Vierailija
8/12 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kun kerroin hiusmallin miten leikataan, leikattiin hirveä mummo kampaus, jolla ei ollut mitään tekemistä ohjeideni kanssa...

Mummotukka!!

Huoh!

Ja kampaaja oli vielä nuorehko tyttö, joten olisi voinut kuvitella hieman nuorekkaampaa otetta! Vai olenko sit niin ikälopun näköinen, ettei edes kannata hiuksilla alkaa leikkimään??

Parempi vaan mummokampaus ja mummoleninki päälle!

-ap

Vierailija
9/12 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuvailemasi kampaus, siis se, minkä toivoit, on minusta ihan täydellinen, koska siitä saa ihan siistin laittamatta sen kummemmin. (Minullakin on paksut hiukset, niin vähän sormilla kosteana pörröttämällä ja asettelemalla ovat ihan föönatun näköiset. Sitten isoilla paplareilla saa juhlavampaa lookia, eikä malli ole heti pilalla, kun kasvaa sentin tai pari.

Ja nyt polkkatukan kanssa näytän ihan mummolta ja tätä pitäis nyt laittaa varmaan jotenkin, että olis edes vähän siedettävä :(

-ap

Vierailija
10/12 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt polkkatukan kanssa näytän ihan mummolta ja tätä pitäis nyt laittaa varmaan jotenkin, että olis edes vähän siedettävä :(

-ap

Mieti sitä onnen tunnetta, kun seuraavalla kerralla saat ne hiukset, mitä toivoitkin...

Meillä lapset nauroivat minua pallopääksi, kun liian paksuksi jätetty polkkatukka kohosi, kun tosiaan tukkani on todella paksu. Vähän helpotti, kun geelillä tein siitä vähän epätasaisemman näköisen.

Minulle peruspolkka ei sovi ollenkaan, ei olemukseen eikä kasvonpiirteisiin. Minullakin kampaaja oli nuori, ja ajattelin, että leikkaus oli ehkä sellainen, minkä hän omasta mielestään osasi hyvin, tai sitten oli sen juuri ylpeänä oppinut, ja halusi siksi tulkita ohjeitteni tarkoittavan sellaista.

Vierailija
11/12 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Mieti sitä onnen tunnetta, kun seuraavalla kerralla saat ne hiukset, mitä toivoitkin...

Meillä lapset nauroivat minua pallopääksi, kun liian paksuksi jätetty polkkatukka kohosi, kun tosiaan tukkani on todella paksu. Vähän helpotti, kun geelillä tein siitä vähän epätasaisemman näköisen.

Minulle peruspolkka ei sovi ollenkaan, ei olemukseen eikä kasvonpiirteisiin. Minullakin kampaaja oli nuori, ja ajattelin, että leikkaus oli ehkä sellainen, minkä hän omasta mielestään osasi hyvin, tai sitten oli sen juuri ylpeänä oppinut, ja halusi siksi tulkita ohjeitteni tarkoittavan sellaista.

mutta eiköhän tästä selvitä, jotenkin....

-ap

Vierailija
12/12 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot selvästi millaisen mallin haluat, eikä malli ole mitenkään mahdoton tehdä hiuksiin (esim. haluan tuuheat kiharat vaikka hiukset ohuet lirut-> ei onnistu) niin mikä siinä mättää, että kampaaja ei saa tehtyä selvistä ohjeista???

Oma kokemukseni oli esim. että kun halusin hiekan värisen tukan (siis sellainen pehmeä vaalean ruskea) sain vihertävän tukan???

Tai kun otin permanentin niin tukka ei ollut kihara?? Tai kun kerroin hiusmallin miten leikataan, leikattiin hirveä mummo kampaus, jolla ei ollut mitään tekemistä ohjeideni kanssa...

Missä on suomalaisten kampaamoiden taso?? Ei osata edes välttämättä värjätä, tehdä siistejä raitoja, leikata mallin mukaisesti, tai tehdä edes sitä permanenttia.

Hyvä kampaaja pyrkii ottamaan tarkasti selkoa mitä asiakas haluaa, ja tarkoittaa, ettei tule väärinymmärryksiä tai tulkintavirheitä. Ja kertoo jos mallia tai väriä ei asiakkaalle voi laittaa, johtuen esim. tukan väristä, - kunnosta tai hiuslaadusta!

Ja jos sanon kampaajalleni, että älkää ottako sillä ohennussaksilla (kun muutenkin ohut tukka) niiin miksi, miksi pitää ottaa siltikin???? Kun sitten tukkani vain lätsähtää entistä helpommin!

Hiuslaadut ovat erilaisia, kaikki hiustuotteet eivät sovi kaikille, kampaaja tietää että ohuita hiuksia pitää käsitellä ja leikata eri tavalla kuin tuuheita ja paksuja.

Olen itse ollut aina vähä pettynyt kampaamoihin. Annan yleensä jonkun kaverin leikata tai värjätä/raidoittaa hiukset ja silloin lopputulos on ollut juuri se minkä halusin. Ja kavereilla ei siis minkäänlaista kampaajakoulutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän