Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö käyttämään korkeakorkoisia kenkiä?

Vierailija
22.10.2012 |

Koko päivän? Kävelemään pitkiä matkoja? Miksiköhän itse en pysty? Päkiät tulee tosi nopeasti kipeiksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin oli ongelmia, mutta aloitin juoksuharrastuksen uudestaan ja nyt pohjelihakset ovat paremmassa kunnossa, joten koko päivä korkkareissa sujuu ihan ok.

Vierailija
2/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti istuvista kengistä tulee päkiät kipeiksi. Itselle sellaiset kengat jää kauppaan. Ylipäänsä olen tarkka kenkieni suhteen ja käytän vain hyvin istuvia, laadukkaita kenkiä. Korkokengistä osaa aika hyvin sanoa jo kaupassa sovittaessa, istuvatko ne hyvin. Jaloille huonoja on turha edes ostaa.

Tänään kotiin tullessa mietiskelin kävelleeni päivän aikana ainakin 8 km. Ja jalassa nilkkurit yli 8 cm koroilla. Ilman mitään ongelmia tai epämiellyttäviä tuntemuksia jaloissa, vaikka varsinkin aamulla kävelin rattaita työntäen päiväkotiin pari kilsaa tosi rivakasti (kun myöhästyttiin bussista...).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen oloni teennäiseksi korkkareissa. Tykkään näyttää pieneltä ja sirolta.

Vierailija
4/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään näyttää pieneltä ja sirolta.

Ne korothan tekee naisesta kuin naisesta pienemmän ja siromman näköisen!!! Tosin hieman pituutta tulee lisää. :)

Vierailija
5/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt tarkoitetaan noita nykyisiä vaaksan tolppakorkoja tms.,

4-5cm on aika mukava, 7cm on kipurajoilla juhlakengissä.

Kävelykengissä ei tarvitse olla korkoja,

lenkkeilen kävelyretkeni retkeilykengissä tai lenkkareissa riippuen maastosta ja säästä eli tänä syksynä usein jopa lantsareissa!

Vierailija
6/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin pitää valitettavasti satsata rahallisesti enemmän. Kun on platoopohja niin koko päivä menee koroilla leikiten.

Mulla on muutamat tämän tapaiset:

http://www.google.com/imgres?q=pura+lopez+platoo+ankle+boot&um=1&hl=fi&…

ja salaisuus on toi päkiän alta paksumpi pohja. Jalka ei taivu niin tiukasti ja paksu pohja vähentää painetta ja iskuja jalkapohjaan.

Vierailija
7/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissä pystyn. Harmi vaan, että ostaessa ei voi olla 100varma, mitkä tuntuu pidemmän päälle jaloissa oikeesti hyviltä ja mitkä sitten ei.

Rakastan korkkareita, ne on niin kauniita ja tekee jaloista extrakauniit. Ulkonäöltäni kun olen muuten varsin tavis, mutta mulle on suotu aika mielettömän hyvät sääret. Mielelläni tätä kaunista asiaa itsessäni toisin esille, kun vielä olen nuorikin ja näin... Sääli siis, että monilla korkkareilla käppäily on tuskaa. Enkä nyt itseäni kiduttamaankaan ala ulkonäön takia sentään.

Vierailija
8/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se harjotus siihen vaikuttaa, jos jalat ei vaan kestä?

mitä enemmän kävelet niillä korkkareilla, sitä enemmän sun jalat kestää. Vrt. ensin jaksat tehdä vaikk 5vatsalihasliikettä, kun treenaat jaksatkin tehdä 10, kun treenaat lisää niin 15 jnejne-- Ymmarrätkö?? :)

Vierailija
9/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengän meerkki kertoo paljon. Kun löytää muutaman omaan jälkaan sopivan lestin, niillä talsii pitempiälin matkoja ja voi olla suht varma, että saman merkinmuutkin kengät sopivat. Mulle esim sopivat clarksit ja ramarimit lähes aina, korkeammillakin koroilla. Peter kaiser käy myös. Samoin ara on hyvä jalkaan, mutta nillä nyt ei korkeita korkoja taida ollakaan.

Paksun pohjan etu on paitsi se, että platoo huijaa korkoon lisää korkeutta taivuttamatta jalkaa, myös siinä, että paksumpi pohja vaimentaa askelta paremmin, eikä maan epätasaisuudet tunnu pohjan läpi, mikä usein on ohutpohjaisten kenkien ongelma. Vaimennuksesta on iloa etenkin silloin kun kävelee ulkona tai pitempiä matkoja.

Lestin pitää olla myös tarpeeksi leveä, että päkiä mahtuu leviämäään kun paino tulee sen päälle: muuten luut puristuvat kasaan joka askeleella ja tokihan se sattuu. Halpiskengissä lesti on usein vähän liian kapea.

Kolmas äärimmäisen tärkeä asia on se kulma, jossa pohja laskeutuu korolta päkiälle. Katso, että kaikki ne osat jalkaterää jotka koskevat maahan kun varvistat ilman kenkiä, ovat maaassa ja tuettuina myös kengässä JA että samaan aikaan korko on oikeasti kantapään alla antamassa lisätukea.

Harjoitus auttaa siinä mielesssä, etä jos joutuu kylmiltään kävelemään esim noin seitsemänsenttisillä koroilla muutamia kilometrejä, jalkapohja voi hankautua kengänpohjaa vasten ja tulee rakoa. Suraavalla viikolla ei enää tule.

Ensimmääiset ja toiset korkeammat kengät kannattaa myös hankki paksuhkoilla koroilla. Yleensä paksummilla koroilla on helpompi kävellä kuin ihan stiletoilla, mutta tämätietysti pätee vain maltillisen paksuihin - ei mihinkään fetissimöhköihin sentään.

Vierailija
10/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen tottuu. Mutta enää en halua pilata jalkojani ja selkääni korkeilla koroilla.

Vierailija
11/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..päkiät kipeytyy hetkellisesti riittävän pitkästä kävelystä, mutta sitten se kipu yhtäkkiä menee ohi jostain syystä. MUTTA...kävellä en siltikään osaa luontevasti minkään mallisilla korollisilla kengillä. Uskon sen johtuvan vain erilaisesta jalan rakenteesta, joka lähtee siis ihan lantiosta ja lonkista asti. Tyypillinen pohjoismaalainen jalkateräni on liian lyhyt verrattuna sen leveyteen, jolloin päkiän sijasta painolastia saavat kantaa myös varpaat jotka nekin tahtovat liukua kengän kärkeen ja kantapää ei ikinä ole kengässä tarpeeksi takana. Yleensä revin sanomalehtisivun jokaisen kengän kärkeen estääkseni jalkaterää liukumasta liian eteen, ja se auttaa jonkun verran.

Kun seison ryhdikkäästi ja oikeassa asennossa korkokengät jalassa, mun jalkojen on mahdotonta astua eteenpäin höyhenenkevyesti. Lisäksi mulla on kamalan vinot sääret, jotka taittuvat typerästi sisäänpäin polven kohdalta. Jotta saan käveltyä niin luonnollisesti kuin vain voin, minun on käveltävä todella etanavauhtia jotta polveni eivät mene notkolle ja ylävartalo ala keikkua epävakaasti. Niin se vain on, että joidenkin ruumiinrakenne on luotu kävelemään korkkareissa ja joidenkin taas ei. Mutta korkokengistä en luovu. :D

Vierailija
12/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlakengissä jo 7 cm tuottaa tuskaa mullekin.

Ja mun jaloissa on vissiin sitten jotain vikaa, mutta ei mua oo harjotus auttanut että voisin kävellä korkeampikorkoisilla kengillä, olivatpa ne kuinka kalliit tai hyvät tahansa.

Nimittäin se kipu, jota mä päkiöissäni tunnen, on todella viiltävää tuskaa, siis sellaista että ei pysty kävelemään enää yhtään kun valuu jo vedet silmistä kun niin sattuu. Joskus teininä yritin ahkerasti harjoitella juomalla kännit, että se vaimentaisi kipua, mutta kaatokännistäkin kipu tuli vahvasti "läpi". Niin joo ja koitin mä teininä niitä silikonipohjallisiakin päkiöille, paritkin oli päällekäin, mut silti ei kestä.

mut onneks ei tarvikaan :)

Vierailija
13/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

polviin alkaa sattua

Vierailija
14/14 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on nivelrikko yhdessä varpaassa ja se ei kestä ylimääräistä kuormitusta. Mutta toisaalta, en koe jääväni elämässä mistään paitsi vaikka en korkkareita käytäkään. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme