Mitä talvivauva tarvitsee?
Meillä esikoisen laskettuaika on helmikuussa ja mietityttää mitä kaikkea kannattaa vauvalle olla valmiina ja mitkä hankinnat ovat turhia.
Mietin että millainen toppapuku on hyvä? Mitä puen vauvalle sen alle kun villavaatteita ei luultavasti voi käyttää kun ollaan muut allergisia. Sitteri vai leikkimatto, mikä rintapumppu on hyvä..
Mitä ootte hankkineet jo valmiiksi ja mitä meinaatte vielä hankkia?
Varmaan tälläinen keskustelu täältä saattaa löytyä, mutta en nyt heti sitä nähnyt..
Kommentit (2)
kans villa-allergisia lapset kuten minäkin, fleece on TOSI hyvä vaihtoehto ja minusta jopa lämpimämpikin kuin villa, joskin halpa fleece ei hengitä, kannattaa sijoittaa hengittävään fleeceen(ei juuri kalliimpi kuin aito villavaate). Meillä syntyi nelonen todella kylmään alkutalveen(pakkasta n.25-30 astetta) ja puin hänet normivaatteiden lisäksi fleeceen ja päälle toppapuku. Hattuina oli kaksi villamyssyä ja sen päälle paksumpi velour(teddy)myssy. Ai niin, alla oli vielä trikoinen kypärämyssy. Ja toppiksen huppu sen yli. Oli vauva suorastaan kuuma kun purkas pois nuo kerrokset huolimatta pakkasesta. Kopassa laitoin vielä rievun kevyesti kasvoille, vauvan hengitys lämmitti riepua sen verran että pysyi kasvotkin lämpimänä.Silleen yksinkertaisesti äp:n rievun vaan naaman eteen,ei tukehdu siihen:)
mä voisin ainakin suositella kaukaloon sellasta lämpöpussia oli todella kätevä pikkusella, laitoin päälle lapselle vaan kunnon villahaalarin (mutta onhan noita lämpöisiä fleece haalareitakin) sukat hanskat ja pipon ja kyllä pysyi poika lämpöisenä :)http://www.megamuksu.fi/product/kaukalol/lang/et/ mulla oli tuommoinen, mutta noita nyt löytyy erilaisiakin..
sitteri kannattaa hankkia valmiiksi meillä oli kyllä kovassa käytössä :)
mä en raaskinut ostaa sähkökäyttöistä rintapumppua oli sen verran kalliita niin ostin normin käsikäyttöisen ja se kyllä teki tehtävänsä ja oli kovassa käytössä, helppotti kaupassa käymistä ym. kun aina pumppas varuuksi pulloon maitoa mukaan (en halunnut imettää julkisella paikalla) merkki oli Ainu Harmoni. (oli ns. vähän parempi versio normaalista käsikäyttösestä)
tässä lista mitä mä olin hankkinut valmiiksi (voi olla jotain turhaakin :D)
*pinnasänky (ja siihen peitto, lakanoita, reunapehmuste)
*hoitopöytä
*kylpyamme
*rintapumppu
*yhdistelmävaunut
*turvakaukalo
*sitteri
*vähän pieniä vaatteita (emme tienneet sukupuolta että en paljoa hankkinut ja äitiyspakkauksestakin sai mukavasti..)
*paketti vaippoja, ja kaikkee puhdistukseen
*liivinsuojuksia
siinä nyt joitain mitä muistan :) syöttötuolilla ei ole kiiretta sillä lasta saa istuttaa vasta 5-6kk
mukavaa odotusta sulle! :)