Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankalista sukulaisista

Vierailija
21.10.2012 |

Mulla siis ongelmana veljenvaimo. En tiedä mitä tekisin hänen kanssa. En siis koskaan ole erityisesti tykännyt ja huonommaksi vaan menee. Hän on mua paljon vanhempi, todella hyvässä virassa. Ei siinä mitään, mutta on todella kylmä, ilkeä ja sarkastinen lapsilleni, samoin mulle. Meidän pikkuvauvaakin tuskin vilkaisi saati, et olis sanonu jotain. Vanhempien lasteni puheita kommentoi ilkeästi, ei ollenkaan normaalin aikuisen tapaan.

Ollaan fb kavereita, siellä ei koskaan tykkää mistään jutuistani, ainoastaan voi laittaa jonkun pikkuilkeän kommentin.

Aiemmin, kun isommat lapseni olivat pienempiä oli todella kova komentelemaan yleensä heti ihan liian kovasti ja herkästi. On lapsemme kummitäti, muttei kertaakaan ole sanonut yhtäkään hyvää asiaa. Ei pyydä kylään kuin pakollisille lapsensa synttäreille.

Nyt vaan alkaa tuntua, etten jaksais enää. Laittaisin välit heti poikki, mutta kun perheeseensä kuuluu myös veljeni ja lapsensa, jotka ovat toki tärkeitä mulle.

Miten teistä kannattaisi toimia niin, että oma mieli pysyis edes suht hyvänä, eikä tulis suurempia draamoja.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis kyläile tai kutsu kylään kuin ne pakolliset kuviot.

Joistakin jutuista voisit ehkä kysäistä veljeltäsi. Vähän siihen sävyyn kuin et oikein tiedä, millä mielellä suhtautua näihin vaimosi sanomisiin...

Muuten vain olet kuin koko ihmistä ei olisi olemassakaan. Ilmiselvästi hän ei pidä sinusta eikä lapsistasi, ei sinunkaan ole pakko pitää hänestä eikä sinun kannata tuhlata energiaasi hänen tekemistensä tai sanomistensa miettimiseen. Älä huomioi koko ihmistä kuin vain sen pakollisen verran (tyyliin ettet ihan törmää samassa huoneessa).

Vierailija
2/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olet ystävä jne.?

Eli mikset ole laittanut selkeitä rajoja alunperinkin siihen yhteydenpitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se välttely oikein hyvin onnistu, kun kyse on noin läheisestä sukulaisesta. Mutta siinä määrin kuin on mahdollista, niin voit vältellä.

Vierailija
4/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin jutuista voisit ehkä kysäistä veljeltäsi. Vähän siihen sävyyn kuin et oikein tiedä, millä mielellä suhtautua näihin vaimosi sanomisiin...

Muuten vain olet kuin koko ihmistä ei olisi olemassakaan. Ilmiselvästi hän ei pidä sinusta eikä lapsistasi, ei sinunkaan ole pakko pitää hänestä eikä sinun kannata tuhlata energiaasi hänen tekemistensä tai sanomistensa miettimiseen. Älä huomioi koko ihmistä kuin vain sen pakollisen verran (tyyliin ettet ihan törmää samassa huoneessa).

Vierailija
5/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mullahan ei muita sisaruksia ole kuin veljeni eli haluan tietysti olla tekemisissä ja pitää ihan sellaiset normaalit välit myös veljenvaimoon, ei sydänystävänä mutta ihan ystävälliset normaalit välit.

Vierailija
6/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin facen niin, etten näe hänen kommentteja, kuin menemällä profiiliinsa. Niitä tulee monta päivässä ja aika ikäviä, ehkä muidenkin mielestä tykkäyksien/ kommenttien määrästä päätellen.

Vierailija
7/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niillä mennään. ja FB näkyvyys pieneksi.

Vierailija
9/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ysi, mitä mahdat tarkoittaa vapaaksi päästämisellä?

Vierailija
10/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vähän semmoista ratkaisua, että jospa tapailisin veljeäni ja lastaan silloin, kun käly ei ole kotona. Tämä onnistuu, koska itse olen vauvan kanssa kotona. Veljeni on maanviljelijä ja vapaa hetkensä on keskipäivällä, muuten onkin työssä aamusta iltamyöhään. Veljeni pitää kovasti vauvastamme, ei vain näyttele, huomaan kyllä.

Vierailija
11/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, siis tarkoitin etten näe hänen päivityksiään

Vierailija
12/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemisessä. Ymmärrätkö? Äläkä yrittää estää meidän ystävyyttä. Taistelet seinää vasten. Sinä,ylimielinen,kylmä ja manipuloiva ja minä tunteellinen,naisellinen.Kyllä,minä tunnistan omat virheensä,mutta sielunystävyys jatkuu. Oikeasti minä epäilen,onko sinulla "kaikki kotona". Anteeksi,mutta näin se on.

Vierailija
13/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mullahan ei muita sisaruksia ole kuin veljeni eli haluan tietysti olla tekemisissä ja pitää ihan sellaiset normaalit välit myös veljenvaimoon, ei sydänystävänä mutta ihan ystävälliset normaalit välit.

tekemisessä. Ymmärrätkö? Äläkä yrittää estää meidän ystävyyttä. Taistelet seinää vasten. Sinä,ylimielinen,kylmä ja manipuloiva ja minä tunteellinen,naisellinen.Kyllä,minä tunnistan omat virheensä,mutta sielunystävyys jatkuu. Oikeasti minä epäilen,onko sinulla "kaikki kotona". Anteeksi,mutta näin se on.

Vierailija
14/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas tulipa asiallista kommenttia, huh

Vierailija
15/17 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiassa ei mitään todellista ongelmaa ole, miksi sinä teet siitä itsellesi sellaisen?

Minkä takia sinä kyttäät hänen fb-juttujaan? Kuinka paljon yksinkertaisempaa elämä on meillä, joilla ei ole mitään naamakirjajuttuja, vaan elämme ihan reaalimaailmassa.

Miksi sinä piittaat vähääkään hänen sanomisestaan? Hän nyt on sellainen kuin on, olkoon veljesi onnellinen hänen kanssaan.

Sinun käsikirjoituksesi mukaiseen perheeseen ei hänen kaltaisensa ihminen sovi. Mutta sellaisia on oikeasti olemassa, ja siihen sinun on sopeuduttava. Laadit vaan uuden käsikirjoituksen sen mukaan, että et anna hänen pahoittaa mieltäsi, ja lapsesi kyllä oppivat suhtautumaan.

Missä sinun itseluottamuksesi on? Jonkun verran asiaa korjaa se, että hankit itsellesi paremmaan itsetunnon.

Vierailija
16/17 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiassa ei mitään todellista ongelmaa ole, miksi sinä teet siitä itsellesi sellaisen?

Minkä takia sinä kyttäät hänen fb-juttujaan? Kuinka paljon yksinkertaisempaa elämä on meillä, joilla ei ole mitään naamakirjajuttuja, vaan elämme ihan reaalimaailmassa.

Miksi sinä piittaat vähääkään hänen sanomisestaan? Hän nyt on sellainen kuin on, olkoon veljesi onnellinen hänen kanssaan.

Sinun käsikirjoituksesi mukaiseen perheeseen ei hänen kaltaisensa ihminen sovi. Mutta sellaisia on oikeasti olemassa, ja siihen sinun on sopeuduttava. Laadit vaan uuden käsikirjoituksen sen mukaan, että et anna hänen pahoittaa mieltäsi, ja lapsesi kyllä oppivat suhtautumaan.

Missä sinun itseluottamuksesi on? Jonkun verran asiaa korjaa se, että hankit itsellesi paremmaan itsetunnon.

höpö höpö. tyypillinen virhe, että kiusatun pitäisi alistua jotenkinkiusaajan kohtaloon. Todennäköisesti sinulla on suurempi itseluottamus kuin veljesi vaimola. ja veljesi vaimo on jostain sinulle kateellinen, todennäköisesti on koko maailmalle kateellinen.

Vierailija
17/17 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos käytöksesi pohjaa mutuun ("se ei tykkää musta"). Näkemyksesi voi olla täysin väärä. Aikuiselta ihmiseltä saa odottaa kypsempää suhtautumista. Tervehtiminen ja ystävällinen muutaman sanan vaihtaminen puhuteltaessa ei vaadi paljon eikä sinun tarvitse jutella sen enempää. Älä kuitenkaan alennu kälysi tasolle käytöksessä.

Itse tulkitsen alla suositellun dissaamisen käytöstapojen puutteeksi tai kateudeksi. Siihen törmätessäni, oli syy mikä tahansa, ajatten että henkilöltä on jäänyt lapsuuskodissaan tapakasvatus väliin.

Älä huomioi koko ihmistä kuin vain sen pakollisen verran (tyyliin ettet ihan törmää samassa huoneessa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi