Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua jatkuvaan päänsärkyyn? Rv 17+2

Vierailija
19.10.2012 |

Päätä särkee melkein joka päivä. Välillä migreenin oloista, yleensä miedompaa. Lääkärin mukaan minulla on päänsärkyä (oho!) ja lääkkeeksi panadolia vaan. Fysioterapiaan on aika ensi viikolla.

Mitä voisin tehdä? Olen ihan uupunut ja aloin itkeä lääkäriltä lähtiessä. Auttakaa jos osaatte, kiltit.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa raskautta voi käyttää myös Panacodia. Puretko hampaita nukkuessasi? Voisi olla hammslääkärin paikka myös siinä tapauksessa; purentakisko yöksi.

Vierailija
2/16 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaurapussilla kannattaa hautoa niskaa ja takaraivoa. Kun kipu ohimolla niin kasteltu pyyhe otsalla voi tuoda helpotusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivesi vie nyt enemmän nestettä kehostasi kuin ennen.

Vierailija
4/16 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittasi sinun verenpaineet?

Liian korkea verenpaine aihettaa ainakin minulle päänsärkyä.

Onko sinulla hartiat jumissa...koeta laittaa lämmin jyväpussi harteille jos vähän helpottaisi.

Kävelyretki raikkaassa ilmassa voisi auttaa... semmoinen rauhallinen jossa pää nollaantuu kun katselee syksyn puita ja pilviä taivaalla ja hengittää syvään eikä mieti mitään tärkeää.

Vierailija
5/16 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään lekurissa päänsäryn takia, 5pvä saikkuu niskajumin takia.

Orudisgeeliä kahdesti päivässä, venyttelyä ja kävelyä ulkona oli lääkärin määräys.

Vierailija
6/16 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti myös liudan verikokeita, katsoi poskiontelot ja korvat yms. Verikokeista kuulen sitten myöhemmin.

Hartiat saattaa olla jumissa, en osaa sanoa. Stressiä on taatusti töiden ja kaiken suhteen. En tietääkseni pure öisin. Silmälasit on keväällä uusittu silloin olleiden särkyjen vuoksi. Mielestäni juon paljon, mutta sitä voisin tarkkailla enemmän.

Kauratyyny on jossain lainassa.. Kuumavesipussi sattaa löytyä, kokeilen sitä. Koko aikaa ei satu, mutta joka hetki pelkää kohta taas sattuvan. Viimeisessä kahdessa viikossa on ollut kaksi särytöntä tai hyvin vähäsärkyistä päivää.

Ap

Vierailija
7/16 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa kuulemma ottaa vain äärimmäiseen hätään.

Ap

Vierailija
8/16 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee keppijumppaa, käy uimassa selkää, käy sauvakävelyllä, venyttele joka ilta 15min (uutisten ajan edes) ja saattaa tapahtua ihmeitä.

Nimimerkillä omaan nilkkaan kalahtaa. Huomaan kyllä, jos alan lusmuilla liikunnan kanssa. Melkeinpä itsestäni saan löytää silloin syyn niskajumiin ja sen aiheuttamaan päänsärkyyn.

Kiinnitä huomiota siihen kiristeletkö olkapäitä korviin stressaantuneena tai luimisteletko päänahka kireällä. Koita rentoutua ihan tietoisesti.

Vierailija
9/16 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa kuulemma ottaa vain äärimmäiseen hätään.

Ap

mutta olen kyllä käyttänytkeskiraskaudessa Panacodia maksimiannoksella lääkärin luvalla. Ongelmia on tiedossa lähinnä vauvalle, jos saa vieroitusoireita syntyessään. Siksi sen käyttö on lopetettava muistaakseni 4vko ennen laskettua aikaa.

Ota Panacodia vaikka yöksi, jos mikään muu konsti ei auta.

Vierailija
10/16 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta ja kahdessa raskaudessa mulla on ollut tuollaista päänsärkyä, joka kyllä valitettavasti jatkui synnytykseen asti. Mulla on migreeni ja kahdessa raskaudessa se käyttäytyi noin. Mulla oli muutenkin tosi huono olo, oksensin loppuun saakka. Mulla oli alhainen verenpaine, välillä todella alhaalla. Samoin alhainen Hb. Mä otin panacodia ja yritin huolehtia, että saan syötyä jotain suolaista. Mä en siis saanut oikein alas kuin vihanneksia ja leipää, väkisin söin sitten meetwurstia ja suolakurkkua.

Vierailija
11/16 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää ei ollut vitsi. Kaverin migreeni katosi, kun sai aivotärähdyksen kaaduttuaan pyörällä ilman kypärää. Ei ole kertaakaan tullut sen jälkeen ja aikaa siitä 3 vuotta. Sitä ennen oli migreeniä lapsesta asti 2-5 päivää kuussa. Vakavasti ollaan kyllä mietitty, että minkäköhän aivovaurion mahtoi saada. No, muita vaikutuksia ei ollut.

Vierailija
12/16 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan kun minulla on raskas työ ja kaksi pientä lasta. Asun syrjässä, en pääse uimahalliin. Olisi kyllä ihanaa, harrasti ennen uintia. Pyöräilen päivittäin työmatkat. Yritän aina hieroa ja venytellä harteita, iltaisin ennen nukahtamista teen tietoista rentoutumista. Ehkä keppijumppa toimisi, kokeilen.

Ap

Vierailija
13/16 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta ja kahdessa raskaudessa mulla on ollut tuollaista päänsärkyä, joka kyllä valitettavasti jatkui synnytykseen asti. Mulla on migreeni ja kahdessa raskaudessa se käyttäytyi noin. Mulla oli muutenkin tosi huono olo, oksensin loppuun saakka. Mulla oli alhainen verenpaine, välillä todella alhaalla. Samoin alhainen Hb. Mä otin panacodia ja yritin huolehtia, että saan syötyä jotain suolaista. Mä en siis saanut oikein alas kuin vihanneksia ja leipää, väkisin söin sitten meetwurstia ja suolakurkkua.

Alkuraskaudessa mulla oli aivan järkyttävää kuvotusta, mutten oksennellut. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut tällaista! Verenpaineet ovat olleet normaalit, mutta hb matala.

Mulla on migreeniä ollut ajoittain aiemminkin teinistä asti. Samoin tällaisia kummia särkyjaksoja tämä vaan on ihan toisesta maailmasta.

Ap

Vierailija
14/16 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras apu päänsärkyyn on olla silmät pois älylaitteesta mitä katsot juuri nyt

Vierailija
15/16 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa raskauden aiheuttamalta migreeniltä. Toivottavasti helpottaa keskikolmanneksessa. Panacod ei ole hyvä lääke päänsärkyyn ja migreeniin, oikeastaan ihan vasta-aiheinen, hetken helpotus vain jatkossa pahentaa tilannetta. Lepo, venyttelyt, hyvä ravinto, ulkoilu. Sairasloma. Panadol pore. Näillä menisin.

T. Migreenialalla 35 vuotta

Vierailija
16/16 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa silmien takana/ohimoilla/otsalla olevaan päänsärkyyn pakastimessa ollut kylmä kauratyyny silmien päällä. Lämmin vaan pahentaa. Kannattaa siis kokeilla laittaa vaikka jääpalapussi pyyhkeen sisään, se silmien päälle ja sänkyyn lepäämään. Jollet siis omista kauratyynyä. Mulla on päänsärkyjeb takia aina kauratyyby pakastimessa. Ne vaan pysyy kyllä harmittavan vähän aikaa kylmänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan