HUONO PALKKA.
Kyllä itkettää, kun on huono palkka. Brutto vain 2900 euroa ja päivärahat kuukaudessa 720 euroa.
Jos olisin ymmärtänyt joskus lukea lääkäriksi niin saisin palkkaa sen 10 000 euroa kuukaudessa + lisät.
Harmittaa.
Kommentit (14)
Täällä brutto 1900e, ei päivärahoja tai muita herkkuja.
Täällä brutto 1900e, ei päivärahoja tai muita herkkuja.
mies myös tienaa.
meillä nelihenkinen perhe ja ainoastaan mun palkalla on tultava toimeen.
Itselläni (en ole ap) on palkka noin 3000 euroa ja käteen tulee noin 2000 euroa. Eli noin 33 % menee veroihin. Jos lekurin 10 000 euron palkasta menee 50 % veroihin saa hän kuitenkin vielä 5000 euroa käteen... + ne lisät.
Itselläni (en ole ap) on palkka noin 3000 euroa ja käteen tulee noin 2000 euroa. Eli noin 33 % menee veroihin. Jos lekurin 10 000 euron palkasta menee 50 % veroihin saa hän kuitenkin vielä 5000 euroa käteen... + ne lisät.
on ihan liian korkea pidätysprosentti. Saat muhkeat palautukset!
ihan oikeassa olet. mulle tuli juuri palkka ja jäi 1990 ja sama 33 % vero.
ap.
että suomessa on kova verotus?
jos mulle tulis 500 enempi käteen niin se menis kulutukseen ja eikö sitä kautta joku yrittäjäkin hyötyisi kun ostaisin kulutustavaraa ja jos kaikilla olisi vähempi veroja niin kuinka suuri olisi kulutus ja sitä kautta kiertokulku rahalla kannattavampi.
eikö äättäjät osaa laskea? onko ne kaikki eduskunnassa uuwatteja?
että suomessa on kova verotus?
jos mulle tulis 500 enempi käteen niin se menis kulutukseen ja eikö sitä kautta joku yrittäjäkin hyötyisi kun ostaisin kulutustavaraa ja jos kaikilla olisi vähempi veroja niin kuinka suuri olisi kulutus ja sitä kautta kiertokulku rahalla kannattavampi.
eikö äättäjät osaa laskea? onko ne kaikki eduskunnassa uuwatteja?
haluaisitko että ne maksaisi. 
Ei ole palkkaa kun ei ole töitäkään, pelkällä päivärahalla on pärjättävä.
Ollaan yhdessä nyt oikein säälittäviä!
ja nettopalkasta kun puhutaan niin huomaattehan, että verojen lisäksi palkasta pidätetään palkansaajan eläke- ja työttämyysvakuutusmaksua. Ne tekee yhteensä aika monta prosenttia veroprosentin päälle. Ei keneltäkään mene pelkkiä veroja 33 % 3 tonnin brutosta.
Mutta voithan toki vieläkin hakeutua lääkikseen. Mikä muka estää?
se on kyllä totta.
lue tuo aloitus ja laske 1+1...
ja nettopalkasta kun puhutaan niin huomaattehan, että verojen lisäksi palkasta pidätetään palkansaajan eläke- ja työttämyysvakuutusmaksua. Ne tekee yhteensä aika monta prosenttia veroprosentin päälle. Ei keneltäkään mene pelkkiä veroja 33 % 3 tonnin brutosta.
vertaillessani puhun "verosta", kun puhun välistävedetyistä maksuista, olivat ne virallisesti minkä nimisiä tahansa.
Ja kyllä minun karvan yli kolmen tonnin palkasta menee niitä "veroja" 34,5 % tarkalleen.
Te muut äimistelijät asutte vissiin Espoossa, jossa kunnallisveron pienuus pitää kokonaisvero%:n alempana.
palkasta verotetaan sivukuluineen 50%, sinun minipalkastasi ei viedä juuri mitään. Nettoero ei siis erityisen suuri.