Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En viihdy akateemisissa piireissä, on niinkuin joku

Vierailija
30.11.2005 |

toinen ulottuvuus kun joutuu niiden seuraan. Kiitos ei.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijat ovat omanlaisiaan ja varsinkin jos eksyy saman alan tutkijaporukkaan, niin voi olla varma, että työstä puhutaan. Sen sijaan yliopistoissa ja korkeakouluissa opiskelleiden ihmiset porukat ovat minusta hyviä, varsinkin jos porukka koostuu eri alojen ihmisistä. Itse rakastan keskusteluja DI-mieheni kanssa. Keksustelun aiheena voi olla mikä tahansa uskonnosta ulkopolitiikkaan, seksistä syvänmerensukellukseen tai kulttuurista koneisiin. Samanlaisia ovat kaikki läheiset ystävänikin. On ihan sama, mistä puhutaan, mutta keskustelu on mielenkiintoinen.

Vierailija
2/4 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yleensä yhteistä heille on se, että osaavat keskustella. Siis oikeasti syvällisistä aiheista, ei vain esim. säästä, viikonpäivistä tai urheilusta.

Ja kyllä, minä viihdyn todella hyvin juuri akateemisessa seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yhteiskuntatieteen maisteri ja viihdyn kyllä keskimäärin paljon paremmin akateemisten (valtiotieteilijöiden, humanistien, yhteiskuntatieteilijöiden sun muiden taivaanrannan maalarien) seurassa kuin ei-akateemisten "käytännön ihmisten" seurassa. Tietysti se on oikeasti ihan yksilöstä kiinni, mutta akateemiset opinnot lisäävät (keskimäärin) ihmisten kykyä katsoa asioita useammalta kantilta ja argumentoida. Lisäksi akateemiset kokemukseni mukaan ovat enemmän kiinnostuneita yleisistä näkövinkkeleistä ja yhteiskunnallisista asioista, eivät keskity samalla lailla lähipiirinsä asioihin.

Karkeaa yleistämistä tämä, tietysti, mutta ap valitsi keskustelutyylin.

Vierailija
4/4 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä akateemisista piireistä, että mikä sinua niissä ärsyttää. Niitä piirejäkin kun on niin kovin monenlaisia.

Olen itse akateeminen ja olen ollut akateemisessa seurassa jossa en ole yhtään viihtynyt ja sitten sellaisessa jossa viihdyn mielettömän hyvin. Seura jossa en viihtynyt, oli mielestäni korkeasta koulutustasosta huolimatta varsin pinnallista, tuntui tärkeältä nokitella toisia omilla tiedoilla, matkoilla, mökeillä, veneillä - käytännössä käynnissä oli kilpailu kuka oli menestynein vaikka se yritettiin verhota tavalliseen sivistyneeseen keskusteluun. Toisaalta useimpien mun akateemisten tuttujen kanssa voi ilman moisia tausta-ajatuksia jutella vaikka politiikasta, uskonnosta, taiteesta ja mistä vaan kiinnostaa, myös niistä säästä, jääkiekosta ja autoista.