Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorempana periaatteenani oli aina äänestää vaaleissa naista, mutta nykyään...

Vierailija
17.10.2012 |

olen huomannut, että on tullut äänestettyä enimmäkseen miehiä. Nytkin ajattelin tutun ehdokkaan kohdalla, että olisi parempi, että tuokin pysyisi illat kotona lasten kanssa. Jos on vielä valtuuston kokouksissa työnsä lisäksi, lapset näkevät tosi vähän äitiään. Sama juttu se on tietenkin isänkin kohdalla, mutta jotenkin tuo äitien aktiivinen politikointi vain tuntuu pahalta, silloin kun heillä on pieniä lapsia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas olen aikaisemmin perustellut itselleni naista äänestämiselle sillä, että naisilla olisi ehkä mahdollisesti hieman "pehmeämmät" arvot. Tästä ajatuksesta olen kyllä luopunut tavattuani nykyisen mieheni.

Sun perustelu on kyllä hieman kieroutunut. Melko kaavoihin kangistuneet mallit perheistä sinulla on. Tuolla samalla perusteella voidaan vaatia kaikki johtajanaiset yms. korkeissa viroissa olevat naiset pois palleiltaan. Jos niillä on pieniä lapsia.

Vierailija
2/10 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas olen aikaisemmin perustellut itselleni naista äänestämiselle sillä, että naisilla olisi ehkä mahdollisesti hieman "pehmeämmät" arvot. Tästä ajatuksesta olen kyllä luopunut tavattuani nykyisen mieheni.

Sun perustelu on kyllä hieman kieroutunut. Melko kaavoihin kangistuneet mallit perheistä sinulla on. Tuolla samalla perusteella voidaan vaatia kaikki johtajanaiset yms. korkeissa viroissa olevat naiset pois palleiltaan. Jos niillä on pieniä lapsia.

kantapään kautta ja sivusta seuranneena olen huomannut, että kyllä ne lapset kärsivät, jos äiti on liikaa pois. Ja tuosta äitijohtajuudesta olen sitä mieltä, että se voi pahimmillaan olla yhtä haitallista lapsille. You can't have the cake and save it.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi oli lähellä saada ruotsalaisen presidentin. Onneksi ei saanut.

Vierailija
4/10 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin 50-luvulle vaan.

Vierailija
5/10 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvomaailma oli silloin paljon terveempi

ap

Vierailija
6/10 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sun mielestä varmaan myös naisten äänioikeus?

Vierailija
7/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen, sukupuolen perusteella äänestäminen on naurettavan yksinkertaisen ihmisen teko.

Ja samalla myös syy siihen, miksi naisia kohdellaan vieläkin hiukan toisen luokan kansalaisina poliittisessa kontekstissa: tällaisista tapauksista lukiessa on helppo väittää, että naiset eivät kykene tekemään ratkaisua kylmällä järjellä, vaan turvautuvat aina lopulta tunnepohjaisiin toimintamalleihin.

Vierailija
8/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä onnistuu paremmin kylätoimikunnat yms.

Kyllähän se selviää ihan vaan sillä, että mitä tuolla oikeiden päättäjien penkillää on ollutkaan...

Vierailija
9/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvomaailma oli silloin paljon terveempi

ap

ja sä voisit alottaa terapian ja kuunnella tapsa rautavaaraa oli ne aikoja ne joka toinen mies oli sodan jäljiltä hullu tai juoppo

Vierailija
10/10 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen äänestämistä sillä, että jos useampi äänestäisi sukupuolensa mukaan, päästäisiin eroon sukupuolikiintiöistä, jotka on mun mielestä naurettavia ja naisia alentavia (yleensä änin päin).

Tää on ollut tähän asti ihan helppoa, olen aina löytänyt mielestäni fiksun naisehdokkaan joka on pessyt miesvaihtoehdot mennen tullen.

Mutta voi taivas näitä tulevia kuntavaaleja. Aivan uskomattomia idiootteja suurin osa naisehdikkaista. Yks ehdokas kertoi nettisivuillaan vain sen, millä paikkakunnilla hän on asunut ja mistä milloinkin muuttanut minnekin. Yritin etsiä, olisko sillä jotain mielipiteitä, mutta ei näkynyt...

Melkein niinkuin hävettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi