Uskaltaako kirppikseltä hankkia turvaistuimen?
Anoppi hekumoi jo, että sitten kun hoitaa lastamme niin käyvät yhdessä autolla kaupassa. Näitä reissuja varten hän aikoo ostaa kirppikseltä turvaistuimen. Minä kielsin, sillä mielestäni lähestulkoon kaiken muun voi ostaa kirppikseltä mutta TURVAistuimen pitää olla uusi. Anoppi ei oikein tajunnut... Olenko nipo?
Kommentit (4)
että Suomessa ei ole yhtäkään kolaroitua turvaistuinta myynnissä. Poliisi takavarikoi lastenistuimet kolaripaikalla, eikä niitä lähdetä kirppareille myymään.
Varsinkin mummolakäyttöön on ihan älytöntä ostaa kaupasta uutta. Mielummin kuljettaisin lastani käytetyssä tuksevassa istuimessa, kuin kaupan edullisimmassa ja ehkä heppoisessa mallissa. Tämän turvaistuinhysterian vuoksi kaikki käytetyt turvaistuimet ovat ongelmajätettä. Mä pidän myös todella epätodennäköisenä, että kirpparilta ostettu istuin olisi kolari-istuin.
kunhan vähän katsoo sen perään, miltä turvaistuin muuten vaikuttaa. Huonoja ja vaarallisia istuimia voi ostaa uutenakin ja laatutavaraa voi taas löytää kirppariltakin käytettynä.
istuimesta. Ennen olin sitä mieltä ettei missään nimessä, mutta nykyään olen vähän höllännyt mielipidettäni. Jokapäiväiseen käyttöön en ostaisi mutta mummola käyttöön/2.autoon kyllä. Suht uusi istuin ja siistissä kunnossa niin mielestäni uskaltaa ostaa. Ei se kolaroiminen nyt NIIN yleistä ole että kaikki istuimet olisivat sutomaattisesti kolaroituja...