Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tämä evätä oikeuden toimeentulotukeen???

Vierailija
16.10.2012 |

Olen ollut 3kk sairaslomalla ruusun takia. Nyt tämän kuun alussa aloitin työt, mutta palkka on parempi vasta ensi kuussa.

Poikani tarvitsi silmälasit, koska ei näe kauas ja sosiaalitoimisto sanoi maksavansa ne ja niin maksoivatkin, koska minun tuloni on laskeneet älyttömästi tämän sairasloman takia.

Tänään sain palkan ja se oli vielä pienempi mitä viime kuussa ja vuokran jälkeen jää käteen n. 250€ ja siitä pitäis ostaa ruoka ja maksaa laskut. Tiedän, että olen oikeutettu toimeentulotukeen, koska sain esim. viime kuussakin toimeentulotukea, vaikka palkkani oli vähän isompi kuin nyt.

Mietin siis, että voiko sossusta tulla päätös, etten saa toimeentulotukea, koska maksoivat poikani silmälasit???

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulee niin kantelulla sen saa oikaistua.

Vierailija
2/7 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkinnanvaraiseen tukeen, ei siis pienennä/poista perustoimeentulotukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi. Silmälaseja ei voi syödä, eikä harkinnanvaraisia tukia voida tuolla tavoin "periä" takaisin.

Vierailija
4/7 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän silmälasit kuuluvat harkinnanvaraiseen osioon, jolloin se ei vähennä perustoimeentulotukea.

Vierailija
5/7 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Eikös se ollut maksusitoumus?

Vierailija
6/7 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin ensi viikolla tulee päätös. Ja jos joku nyt ihmettelee, että miksi en tehnyt toimeentulotukihakemusta kuun alussa, niin en voi, koska palkkani vaihtelee ja saan sen aina puolesta kuusta.

ap

Yleensähän silmälasit kuuluvat harkinnanvaraiseen osioon, jolloin se ei vähennä perustoimeentulotukea.

Vierailija
7/7 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit kuuluvat perustoimeentulotukeen, eivät harkinnanvaraiseen. Vaikka sos.toimi on maksanut silmälasit, saatte perustoimeentulotukea, mikäli toimeentulotukilaskelmat ovat alijäämäisiä.