Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt tajusin, miksi nykyään on niin paljon masennusta

Vierailija
16.10.2012 |

No siksi, kun ihmiset on niin lihavia.

Maalaislääkäri Kiminkistä katsoessa opin, että lihavuus aiheuttaa masennusta, siis se sisäelinten ympärille kertyvä harmaa rasva levittää koko kehoon tulehdusaineita ja aivoihin asti (taio jotain sinnepäin).

Joten siitä taas yksi hyvä syy yrittää pysyä normaalipainoisena.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa se helppoa jos vakavasta sairaudesta nimeltä masennus pääsisi vain laihduttamalla. Valitettavasti näin ei tosiaan ole. Itse laihduin masennuksen myötä ihan itsestään kuikeloksi kun ei ruoka enää maistunut, vaan eipä masennus parantunut.

Ylipaino, ellei ole todella sairaalloista laatua, ei aiheuta mitään merkittävää masennusta, pientä mielialan laskua ehkä ja tästäkin suuri osa sitä kautta että nyky-yhteiskunnassa ei hyväksytä liikarasvaa niinpä henkilö ajattelee olevansa vieläpä "ällö läski".

Vierailija
2/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun painoindeksi on ollut koko aikuisiän 16-19 ja silti olen ollut masentunut. Kuinkas laiha pitäisi siis olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus aiheuttaa lihavuutta, myös. Kumpi sitten on syy tai seuraus kenenkin kohdalla.

Hyvin hoikillakin on masennusta, anorektikoista iso osa on myös depressiivisiä, samoin ahdistuneisuudhäiriöisistä.

Onneksi on myös paljon ylipainoisia ja elämäänsä tyytyväisiä ihmisiä, jotka ovat sinut itsensä ja ympäristönsä kanssa.

Vierailija
4/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväinen elämäänsä

Vierailija
5/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes näin syksyisinkään.

Parasta aikaa!

Vierailija
6/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi-seitsemän vuotta sitten selvisin todella vaikeasta alakulosta/masennuksesta, kun aloitin lenkkeilyn.

En ollut lihava, mutta kropan kiinteytyminen ja liikunnan tuottama ilo toivat positiivisiä ajatuksia. Aloin jälleen pitämään itsestäni eikä päällimmäisenä ajatuksena enää ollut "tyhmä ihminen, tapa itsesi"

Nykyään huomaan, että ihmiset eivät enää osaa nauttia arkipäiväisistä asioista. Koko ajan pitäisi olla niin glamourista.

Menkää ulos ja kattokaa, kuinka kauniit värit puissa ovat kun syksyn viimeiset auringonsäteet niihin heijastavat.

Vierailija
7/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TILASTOLLINEN RISKI KASVAA, JOS ON MERKITTÄVÄSTI YLIPAINOA.

ap.

Vierailija
8/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Se että näillä kahdella asialla voi olla yhteys ei tarkoita et ois syy- ja seuraussuhde. Vertaa se vanha esimerkki jäätelönsyönnistä ja hukkumiskuolemista. Yhteys voi johtua myös jostain kolmannesta seikasta tai olla niin päin, että jos ole masentunut et jaksa huolehtia itsestäsi ja lihot.

Vierailija
9/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Se että näillä kahdella asialla voi olla yhteys ei tarkoita et ois syy- ja seuraussuhde. Vertaa se vanha esimerkki jäätelönsyönnistä ja hukkumiskuolemista. Yhteys voi johtua myös jostain kolmannesta seikasta tai olla niin päin, että jos ole masentunut et jaksa huolehtia itsestäsi ja lihot.

EN minä tätä keksinyt =)

Vierailija
10/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

EN minä tätä keksinyt =)

Niin katsotaan missä se on julkaistu, kuka muu asiaa on tutkinut ja millä menetelmillä.

Vierailija
11/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen norm. painoinen ja tosi masentunut (vaikka aika vakuuttavasti esitän muuta)

Vierailija
12/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin masennuksen kourissa laihduin 12 kiloa. Ei ruoka maistunut. Söin viikossa sen, mitä normaali ihminen popsii päivässä, joskus vähemmänkin.

Vierailija
14/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mulla on syynä?

Vierailija
15/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kuulosta mahdottomalta, että elimistön tulehdustila voisi aiheuttaa serotoniinivajausta. Sitä en menisi vannomaan, että juuri ylipainoisuus on aiheuttanut masennuksen lisääntymisen. Suurin syy on ehdottomasti lisääntynyt diagnosointi, mikä tilastollisesti aiheuttaa harhan, että masennus olisi jotenkin lisääntynyt. Vaikka tosiasiassa suomessa lienee ollut ennen vanhaan hoitamatonta masennusta paljonkin.

Myös ylipainoon liittyvät sairaudet, kuten diabetes ja kilpirauhashäiriöt voivat aiheuttaa masennuksen kaltaisia oireita. Siksi ne fysiologiset syytkin tulee aina tutkia.

Useimmiten ne syyt ovat kuitenkin psykologisia. Tähän vaikuttanee ylipainoa enemmän muut kulttuurimme negatiiviset sivuilmiöt...

Vierailija
16/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin masennuksen kourissa laihduin 12 kiloa. Ei ruoka maistunut. Söin viikossa sen, mitä normaali ihminen popsii päivässä, joskus vähemmänkin.

Kukin tavallaan, juuri mikään sääntö tai yleistys ei päde ihan jokaiseen. Sanotaan myös, että syödään suruun.

Vierailija
17/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei taida lääketieteen Nobelia (tai jotain sinnepäin) sulle eikä Kiminkisellekään vielä tuolla tulla.

Ylipaino on pahasta ja masennus on pahasta mutta kumpikaan ei suoranaisesti johda toiseen.

Vierailija
18/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että oma kroppa pettää heti, jos painoindeksi nousee yli 25.

Vierailija
19/19 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihuuteen saattaa liittyä vaikka mitä neuroottisuutta esim. ortoreksian muodossa. Toi Tolosen päättely on pelkkää omien tuotteiden mainostusta. Metabolinen oireyhtymä on niin moninainen ja aiheuttaa niin moninaisia vaivoja että jo sellainen vaivaisuus masentaisi kenet tahansa.

Pointtini on, että on muutakin mielenterveysongelmaa kuin masennus.