Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tärkeää on pidätellä pissaa neljä tuntia ennen ekaa neuvolaa?

Vierailija
16.10.2012 |

Hups, kävin äsken.. neuvola on kahden tunnin päästä..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla alkaa herätä epäilys raskausdiabeteksestä tai raskausmyrkytyksestä, osta apteekista omat stixit, maksaa n. 15e purkki.

Sano sille terkalle että juu, nelisen tuntia sitten kävit vessassa.

Vierailija
2/9 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysellään vasta tietoja ja jaellaan lippulappusia. Enkä minä muutenkaan pidätellyt ennen neuvoloita. Siinä matkalla olisi ollut aika tuskaista jos olisi rakko ollut täynnä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin raskaustesti neuvolassa ekalla kerralla :) siksi oli aamuaika ja aamupissi.ja katsottiin muutkin arvot.

Vierailija
4/9 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysellään vasta tietoja ja jaellaan lippulappusia. Enkä minä muutenkaan pidätellyt ennen neuvoloita. Siinä matkalla olisi ollut aika tuskaista jos olisi rakko ollut täynnä..

Vierailija
5/9 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin raskaustesti neuvolassa ekalla kerralla :) siksi oli aamuaika ja aamupissi.ja katsottiin muutkin arvot.

Meillä oli sitten köyhä neuvola, ei edes raskautta vaivauduttu varmistamaan. :D Missä päin Suomea näin muuten on, että tehdään se r-testi?

Vierailija
6/9 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa neuvolassa pitää olla 4 h virtsanäyte, koska siitä tehdään viljely (tulehduksien tutkimiseksi). Myöhemmin noin tunnin pidätys riittää, koska pissa tarkastetaan vain pikatestillä.

Sano, että nyt et muistanut 4 h pidätystä. Luultavasti pyytävät sinua tulemaan joku toinen aamu uudelleen pelkkää pissanäytettä varten.

Vierailija
7/9 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaakaan jättänyt pissanäytettä ja rv 25 menossa.. luulen että myöhemmin alkavat seuraamaan. Milloin muuten sf mitta ruvetaan ottamaan?

Vierailija
8/9 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaakaan jättänyt pissanäytettä ja rv 25 menossa.. luulen että myöhemmin alkavat seuraamaan. Milloin muuten sf mitta ruvetaan ottamaan?

Miten voi olla että sitä ei ole aiemmin tutkittu? :O Vaikka sen tärkeys toki korostuu loppuraskaudessa esim. raskausmyrkytyksen huomaamiseksi, niin pissanäytteestä voi huomata myös esim. virtsatieinfektion. Ja joillakin esiintyy hieman proteiinia virtsassa ihan luonnostaan, miten th tietää onko proteiini plussalla raskausmyrkytyksen vuoksi vai onko se ihan asiakkaan ominaisuus, jos tutkiminen aloitetaan vasta loppuraskaudessa?

Monilla paikkakunnilla ei pissaa tutkita ensimmäisellä käynnillä neuvolassa, vaan neuvolasta saa purkit mukaan ja näyte viedään labraan. Seuraavilla kerroilla se sitten stixataan neuvolassa.

Vierailija
9/9 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä mullakaan varmisteltu..ei pitänyt mennä edes vessaan...