Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisiin päiväkoteihin tarvittaisiin lisää somalialaisia hoitajia.

Vierailija
16.10.2012 |

Oletteko huomanneet, että suomalaiset lapset saavat hyppiä aikuisten silmille? Että suomalaiset lapset käyttäytyvät uhmakkaasti ja haastavasti vanhempiaan ja hoitajia kohtaan?

Somalialaiset ainakin ovat.

Olen törmännyt moneen somalialaiseen vanhempaan, joka on sanonut, että heitä ahdistaa suomalaisten päiväkotilasten käytös aikuisia kohtaan ja että he kaipaisivat päiväkoteihin sitä, että lapsilta vaadittaisiin kunnioitusta kaikkia aikuisia ja heidän auktoriteettiaan kohtaan.

Lisää somaliailaisia hoitajia kiitos, kyllä muakin ne nenälle hyppivät maailman navat ärsyttävät!

lh

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti somaliataustaiset kunnioittavat OMIA vanhempiaan, koska kotona MIES määrää, etenkin naisen paikan. Ja kotona on erittäin ankara kuri.

Koulumaailmassa, kun kodin kontrollia ei ole, he purkavat sen kaiken käyttäytymällä huonosti.

Muslimien ajatusmaailma ja koraanin opetus on, että kristittyjä ei tarivtse kunnoittaa kuten muslimeja.

Siksi he käyttäytyvät erittäin huonosti meitä aikuisia kohtaan ja muita lapsia kohtaan, paitsi omiaan kohtaan.

Suomalainen lapsi saa osoittae eriävän mielipiteen, kiukutella, uhmata, koska häntä ei ole alistettu pelolla ja väkivalalla ja arestien uhkauksilla.

Minä olen kohdannut röyhkeästi ja huonosti käyttäyivä lapsia, ja ero somalien kohdalla on, etteivät he tottele vieraista aikuista. Suomalaiskakara, joku alakouluikäinen, kun sanot asiallisesti jostain hölmöilystä sille, se totelee. Somalikakara ei.

Ja se, että rattaissa istuva somalilapsi SYLKÄISEE kohti, kun valkonaamainen suomalainen katsoo kohti ja hymyilee kertoo kyllä paljon siitä keitä kunnioitetaan ja keitä ei.

Ps. oletko koskaan erehtynyrt leikkipuistoon, joka on somalivoittoisen asuinalueen keskellä? Ei siellä lasta otettu mukaan, ei tilaa löynyt, kun tummanaamaiset valtasivat koko puiston ja meteli oli aivan valtava!

Olen hoitanut lapsia kymmenen vuotta, myös somalialaisia. Koskaan ei ole somalilapsi sylkenyt päälle. Ja vanhemmat todellakin ovat odottaneet lapsiltaan kohteliasta käytöstä meitä ryhmän aikuisia kohtaan.

Vierailija
42/46 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään somalipojat eivät kunnioita naisia ollenkaan, eivät edes omaa äitiään. Somalitytöt paapovat perheessä huivit päässä pienestä pitäen näitä perheen miespuolisia pikkukeisareita.

vaikka ei pitäisi yleistää tätä kuviota kaikille somaleille niin tämä on todellisuutta joidenkin kohdalla eikä ole ennakkoluuloisuutta kertoa asian olevan näin. Hyssyttely ei oikeasti auta silloin, kun asiasta pitäisi keskustella.

Itse arvelen, että tämä naisen huono asema perheessä voi liittyä perheen sosioekonomiseen asemaan, kaikki perheet eivät ole Somaliassa olleet yhtä köyhiä, mutta köyhimmissä perheissä naisen asema todella on näin huono.

Muistatteko huippumalli haussa -sarjassa olleen somalialaistytön, joka jatkuvasti puhui paskaa sekä itsestään että muista kilpailijoista? Tällaisia tyttöjä joissakin perheessä kasvaa, he eivät saa perheessä mitään arvoa, joten ainoa tapa selvitä ja saada valtaa on olla kiero, kasvaa manipuloivaksi. Tämä ei ole ennakkoluuloa vaan surullinen toteamus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan päiväkodin henkilökunnalle annettava heille kuuluva valta kurin pitäiseen, samoin kouluissa opettajille.

Ennen hoitohenkilökunta määräsi tahdin päiväkodissa, opettajat kouluissa ja vanhemmat pitivät suunsa kiinni. Näin esim. 70-luvulla.

Kyllä ennen oli paremmin.

Vierailija
44/46 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Somalian yhteiskunnassa ja kulttuurissa tai kansassa ei ole yhtään mitään hyvää.

1. Maassa ei ole mitään järjestystä. Sen sijaan, että lapset ruokittaisiin, kaikki raha menee jatkuvaan sotimiseen.

2. Naisten asema on katastrofaalinen. Heillä ei ole mitään muuta kuin työjuhdan asema yhteiskunnassa. Lähes 90 prosenttia tyttölapsista silvotaan julmasti.

3. Somalaissa ei ole mitään kulttuurista pääomaa, kuten kirjallisuutta mistään tieteestä puhumattakaan.

4. Suuri osa kansalaisista uskoo vielä kaiken maailman poppamiehiin.

Ja silti tiedän monta hyvää somalityyppiä. Itse asiassa he ovat minulla em. faktat kertoneetkin ja todenneet, että Somaliasta ei totisesti kannata kenenkään ottaa yhtään mitää mallia.

Vierailija
45/46 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt varmaan makaakin jossain savimajan nurkassa lastensa hoidettavana, koska ei tuossa sekasortoisessa yhteiskunnassa ole mitään vanhainkoteja. Naiivia tehdä tuostakin joku "somalialaiset niin kunnioittavat vanhuksiaan -paskaa".

Vierailija
46/46 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset on ihan eri maata kuin useimmat miehet vaikka heitäkin on todella miellyttäviä! Olen jonkun verran ollut tekemisisssä heidän kanssaan.

Toivottavasti tänne kirjoitteelee henkilöitä, joilla on kokemusta somaleista!

Ensinnäkään somalipojat eivät kunnioita naisia ollenkaan, eivät edes omaa äitiään. Somalitytöt paapovat perheessä huivit päässä pienestä pitäen näitä perheen miespuolisia pikkukeisareita. Ovat koulussakin sitten kilttejä ja työteliäitä. Pojat täysin rajattomia. Somalimiehet eivät juuri tötiä tee perheessä eikä perheen ulkopuolella. Absurdi ajatuskin somalimiehestä töissä päiväkodissa:D Ei oikeen natsaa heidän kulttuuriinsa.

Naiset usein kielitaidottomia ja sosiaalisesti avuttomia. Meidän lapsen päiväkodissa joskus istuskelee nihkeän oloinen lihava kaapumuija nurkassa "työharjoittelussa", johon hänet tietysti on pakotettu yhteiskunnan puolelta. Harvemmin taipuu edes tervehtimään, muusta jutustelusta puhumattakaan.

Somalian ja suomen kulttuureita nyt vain on varsin vaikea soveltaa yhteen. Ja somalian yhteiskunnan "hienoudethan" men tunnemmekin lehtien kautta.