Mitä multa nyt jää tajuamatta, kun en ymmärrä tota kohkaamista Felixin hypystä?
Siitä uutisoidaan koko ajan jotakin, ja varsinkin fb on täynnä kaikkea tästä tapahtuneesta.
joo-o, maailmanennätys ja hurjaa varmasti, mutta että pitäis tästä nyt mennä päiviksi sekaisin, kuten eräät näkyvät tehneen? Siis mitä mä en tajua? Selittäkää, niin ehkä mäkin pääsen mukaan "hypetykseen"!
Kommentit (10)
Voihan sitä kukin käyttää omat resurssinsa miten vain, leikkiä hengellään ja järjestää tolkuttomia spektaakkeleja sponsoreineen. Mutta mitään erityisen ihailtavaa tai ihannoitavaa en tuollaisessa riskinotossa (tai muussakaan Darwin Awardin tavoittelussa) näe.
Voihan sitä kukin käyttää omat resurssinsa miten vain, leikkiä hengellään ja järjestää tolkuttomia spektaakkeleja sponsoreineen. Mutta mitään erityisen ihailtavaa tai ihannoitavaa en tuollaisessa riskinotossa (tai muussakaan Darwin Awardin tavoittelussa) näe.
Oon ollu ihan ihmeissään ku joka paikassa tätä Felix sitä Felix tätä... siis mitäh?!
Sit sain selville, et Felix on joku laskuvarjohyppääjä, vai niin. Mahtavaa hälle. Hypetän sitten, kun ihminen astuu OIKEASTI ekaa kertaa kuun pinnalle tai jotain.
en todellakaan osaa arvostaa hengellään huvikseen leikkiviä ihmisiä. Mutta myös minä uteliaisuuttani katsoin tuon livelähetyksen ja se oli kyllä kutkuttavan jännä. Minä en edes tiennyt, että siinä on 20s viive, joten oletin, että jos se ukko heittää veivinsä, niin se tekee sen siinä suorassa läehtyksessä. (ilmeisesti kamerat olisi sammutettu jos niin olisi käynyt)
Mutta se tunne tosiaan kun kapseli oli perillä ja hyppääjä siirtyi siihen oviaukolle ja hyppäsi. Se oli käsittämättömän jännittävää kun ei yhtään tiennyt mitä siinä tulee käymään. Ei sitä fiilistä varmaan jälkikäteen saa enää nauhaa katsomalla.
olihan se yhdenlaista viihdettä. Mutta että ympäri maailman tyyppiä hehkutetaan kuin suurtakin sankaria. En tajua. Ei toi ole muuta kuin hemmetin monimutkainen ja kallis tapa hankkia itselleen kicksejä tai päästä hengestään.
t. 3
olihan se yhdenlaista viihdettä. Mutta että ympäri maailman tyyppiä hehkutetaan kuin suurtakin sankaria. En tajua. Ei toi ole muuta kuin hemmetin monimutkainen ja kallis tapa hankkia itselleen kicksejä tai päästä hengestään.
t. 3
Mutta toisaalta tuosta hypystä saatiin arvokasta tietoakin (jos nyt on hesaria uskominen). Esim. Nasa tulee käyttämään niitä tietoja.
Kautta aikain ihminen on hakenut rajojaan eri tavoilla. Tämä kuuluu siihen samaan sarjaan, jossa ovat mukana erilaiset tutkimusmatkailijat, tiedemiehet, uusien keksintöjen tekijät jne.
Ei siitä niin kauan ole kun luultiin, että maapallo on litteä ja että kun tarpeeksi pitkälle purjehtii, putoaa sen reunalta jonnekin. Tätä me velttoperseet emme aina muista.
Oon ollu ihan ihmeissään ku joka paikassa tätä Felix sitä Felix tätä... siis mitäh?!
Sit sain selville, et Felix on joku laskuvarjohyppääjä, vai niin. Mahtavaa hälle. Hypetän sitten, kun ihminen astuu OIKEASTI ekaa kertaa kuun pinnalle tai jotain.
tota, ensimmäinen kuukävely tapahtui 1969, että tota..niin.
Oon ollu ihan ihmeissään ku joka paikassa tätä Felix sitä Felix tätä... siis mitäh?! Sit sain selville, et Felix on joku laskuvarjohyppääjä, vai niin. Mahtavaa hälle. Hypetän sitten, kun ihminen astuu OIKEASTI ekaa kertaa kuun pinnalle tai jotain.
tota, ensimmäinen kuukävely tapahtui 1969, että tota..niin.
Eikö tuo kirjoittaja nimenomaan korostanut sanaa "oikeasti"?
Mä en tajunnut yhtään ennakkoon, miksi siitä kirjoiteltiin lehdissä. Sitten eksyin iltalehden sivujen kautta livelähetykseen n 5 min ennen kuin Felix hyppäsi. Ja jäin koukkuun. Oli ihan käsittämättömän jännittävää seurata livenä (20sek viiveellä) kuinka joku matkasi 39 km korkeudesta maan pinnalle. Pysähdyttävimmät hetket oli kun Felix astui kapselista "tyhjyyteen" ja kun onnistuneesti laskeutui maahan. Siinä hetkessä kun hyppy alkoi oli jotain selittämättömän hienoa mun mielestä. Jotenkin kun tiesi että se tapahtuu ihan oikeasti ja se näkymä kapselin reunalta maan suuntaan ja siihen tyhjyyteen astuminen - vatsassa kouraisi vaikka itse istui kotisohvalla :D
Uhkarohkeaa ja tyhmää, silti ihailtavaa. Onneksi kävi hyvin.