EU:n ulkopuolelta tilaaminen!
Nyt helpatkaas kokematonta.
Olen siis tilaamassa EU:n ulkopuolelta. Toimittajina vaihtoehtoina on halvimpina FedEx ja DHL. Kumpi on kannattavampi?
Ja sitten toinen asia koskee tullausta. Kannattaako antaa toimittajan tullata vai itse? Luin jostakin, että esim Fedex laskuttaa 40€ mikäli tulli haluaa nähdä paketin sisällön.
Ja vielä yksi asia.. miten nämä kuriirifirmat toimii, mikäli paketin arvo posteineen on alle tullirajan (eli alle 150€)? Toimittaako ne silloin paketin suoraan tulliin ja mulle tulis sitten kotiin tullista maksupyyntö ALVeista? Eli eihän silloin Fedexiltä tai DHL:tä pitäisi tulla mitään muita kuluja enää lisäksi?
Kommentit (8)
montaa kymmentä kiloa. Löytyykö samat tavarat esim ebay.co.uk kautta? Ja eiks se raja ole alempana, just maksettiin satasen lelusta+ postikuluista näitä maksuja itse 30€.
Nyt helpatkaas kokematonta.
Olen siis tilaamassa EU:n ulkopuolelta. Toimittajina vaihtoehtoina on halvimpina FedEx ja DHL. Kumpi on kannattavampi?
Ja sitten toinen asia koskee tullausta. Kannattaako antaa toimittajan tullata vai itse? Luin jostakin, että esim Fedex laskuttaa 40€ mikäli tulli haluaa nähdä paketin sisällön.
Ja vielä yksi asia.. miten nämä kuriirifirmat toimii, mikäli paketin arvo posteineen on alle tullirajan (eli alle 150€)? Toimittaako ne silloin paketin suoraan tulliin ja mulle tulis sitten kotiin tullista maksupyyntö ALVeista? Eli eihän silloin Fedexiltä tai DHL:tä pitäisi tulla mitään muita kuluja enää lisäksi?
Eikös edelleenkin ole niin että käytännössä jos paketin arvo on yli 45e niin siitä pitää maksaa alv jne?
että TULLIT pitää maksaa jos menee tilaus yli 150€. Alvit tottakai täytyy maksaa (kun arvo on n 45€), mutta tullejahan ei pitäs mennä, jos tilaus alle 150€.
Niin sitähän mä tässä mietin, että jos ei mene arvo niin ylös, että pitäs tullitkin vielä maksaa, niin eihän sillon kuuriirifirman tartte mitään tullata, eikä myöskään silloin tarvii siitä tullaamisesta maksaa? Ainoastaan alveista..?
Ja ei, en löydä kyseisiä tuotteita yhtä halvalla EU:n sisäpuolelta. :) + UPS ei tainnut olla vaihtoehtona kyseisellä sivustolla. Ja jos oli, niin se oli kalliimpi kuin DHL tai Fedex.
''Mitä ovat maahantuontiverot? Milloin niitä maksetaan?
Tulli kantaa arvonlisäveroa sekä eräistä tuotteista tullia. Tietyistä tuotteista kannetaan myös valmisteveroja, esim. alkoholi ja tupakkatuotteet (näitä tuotteita ei saa ilmoittaa nettituontipalvelussa).
Arvonlisäveroa kannetaan lähetyksen sisältämien tavaroiden arvon ja lähetyskulujen ylittäessä 43 euroa.
Tullia kannetaan, kun lähetyksen sisältämien tavaroiden arvo ylittää 150 euroa. Sekä arvonlisäverossa että tullimaksussa on 10 euron minimikanto.''
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/nettituonti/ukk/i…
Ja näköjään merkattu 43€ alvi raja, mutta oon kyllä saanut n 44€:n arvoisiakin ilman lisämaksuja.
"Miksei UPS:n kautta? Se on edullisinta jos kamat ei paina
montaa kymmentä kiloa. Löytyykö samat tavarat esim ebay.co.uk kautta? Ja eiks se raja ole alempana, just maksettiin satasen lelusta+ postikuluista näitä maksuja itse 30€."
Olette maksaneet alvin (23%) ette tullia. Maksoitteko tuon 30€ kuriirifirmalle?
voi tehdä tullaus ilmoituksen helposti itse. Ei siitä kannata maksaa kenellekkään.
Osaisko joku vastata?