Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kengän koko suurentunut raskausaikana?

30.11.2005 |

Raskaana ollessa mun jalat turpos ihan kamaliks möykyiks ja piti ostaa sellaset kamalat tarralenkkarit kun muihin ei jalat mahtunu.. nyt kun vauva on syntynyt, turvotus on lähtenyt mutta kengät tuntuvat edelleen ahtailta ja pieniltä, varpaita puristaa jne..

Olen kuullutkin että jalat saattaa levitä raskaana ollessa, mutta palautuuko ne koskaan normaaleiks vai saanko/pitääkö mun heittää vesilintua kaikilla vanhoilla kengillä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että joudut joistain sellaisista kengistä luopumaan, jotka ennen mahtuivat juuri ja juuri tai olivat kapeita lestiltään. Jaloilla on taipumus levitä raskausaikana holvikaaren laskeutumisen vuoksi. Näin kävi ainakin itselleni.

Mutta suurin osa vanhoista kengistä mahtuu kyllä edelleen.

Vierailija
2/8 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle itselleen oli niin käynyt minua odottaessaan, eikä se jalan koko enään missään vaiheessa palannut takaisin...

Mut itselleni niin ei tapahtunut, et kai se on aika yksilöllistä kenellä kasvaa ja kenellä ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä vielä kaikki ettei mahdu vielä viidenkään kuukauden jälkeen synnytyksestä omiin vaatteisiin, mutta kukapa olisi tosiaan arvannut että kengätkin jää pieniksi. Kai sitä jotenkin litistyy kun maan vetovoima tekee tehtävänsä... :X Mä ainakin odotan vielä josko jalatkin palautuisi ennalleen.

4/8 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengänkoko oli ennen raskautta 39 ja nyt koko on 40 ja vanhat kengät puristaa. Synntyksestä kohta puoli vuotta, joten en usko että koko enää palautuu samaksi kuin ennen.

Vierailija
5/8 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana menivät vielä vanhat kengät, mutta synnytyksen jälkeen kaikki kengät jäivät pieniksi :(

Ennen oli kokoa 38 ja nyt pitää ostaa 39 kokoisia kenkiä. Ja synnytyksestä on jo puoli vuotta, eikä tietoakaan jalan palautumisesta.

Mitenkähän käy seuraavan synnytyksen jälkeen...koko 40?? APUA!

Mulla oli myös n.2 kk synnytyksen jälkeen kasvukipuja jaloissa..aamulla herätessä ei voinut varata jaloille kunnolla, sattui kantapohjiin. Kysyin jälkitakistuksessa asiasta ja lekuri sanoi, että nuo ovat kasvukipuja.

Vierailija
6/8 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukemmilta, todennäköisesti vanhoilla piikkareilla voi heittää vesilintua, enpä ole vielä sellaisia tarvinnut:) Mulla turpos kans loppuraskaudesta jalat kamalasti ja varmaan lesti on jäänyt vähän leveemmäksi. Toiseen jalkaan on tullut liikavarpaita eli rustomöykkyjä jalkapöydän sivulle.

Vierailija
7/8 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vuosi meni ehkä, en tiedä tarkalleen kun käytin samoja kenkiä (kokoa 42) iät kaiket toivoni menettäneenä, kunnes oli pakko uskaltaa kauppaan kerran (ostapa nätit naisten kengät kokoa 42... ei toivoa tuolla rajakoolla enää liiemmin normaalikaupoissa) ja kas ihmettä, olikin vanha koko (40) palautunut, ehkä jopa sirommaksi jalka oli muuttunut, eli 39:kin menee melkein! :)

Vierailija
8/8 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti synnytyksen jälkeen oli vielä turvotusta niin että onneksi kesällä pystyi kulkemaan samoissa sandaaleissa kuin raskauden loppuvaiheessakin. Nyt turvotus on hävinnyt ja paino sama kuin ennen raskautta mutta kapeimmat kengät puristavat melkoisesti. Tilanne tuntuu koko ajan kuitenkin parantuvan kun " näin nuorella" jalkojen muoto vielä palautuukin.

Jalan koon kasvu johtuu raskauden aikana pitkälti tästä: nivelsiteet yms. löystyvät raskauden aikana ja kun vielä painoa tulee lisää niin jalkapöytä laskeutuu ja jalka leviää. Tilanne voi aika paljon korjautua raskauden jälkeen. Asiaa voi edistää ainakin varvasjumpalla. Kysyä voi enemmän fysioterapeuteilta, tämä ft ei jaksa nyt kirjoittaa niin tarkasti.