Nyt ottaa päähän! Täitä!
Meillä on lapsen koulussa ollut täitä ja nyt ollaankin viikon ajan oltu lähes hysterian partaalla. Itselläni alkoi viikko sitten pää kutiamaan hurjasti, joten tein asianmukaiset pesut molemmille ( asutaan kaksin) pyykkäsin 60 asteessa petivaatteet, vaatteet ym. Pakastin pipot, huivit ja hanskat, sekä pistin kaikki unilelut, koristetyynyt ja torkkupeitot karanteeniin suljettuihin pusseihin. Hiustenpesun jälkeen otettiin puhtaat pyyhkeet ja vaatteet ja vaihdettiib puhtaat lakanat. Kuivasin oman tukkani hiustenkuivaajalla, kuumimmalla mahdollisella puhalluksella. Saivareita en ole pojan tukassa nähnyt ollenkaan ( kammataan pari kertaa päivässä) enkä itselläni. No, oman tukan tutkiskelu on hiukan hankalaa, mutta kampaan sen läpikotaisin pari krt. Päivässä. Ainoastaan shamppoopesun jälkeen tippui kaksi kuollutta pientä täitä lavuaariin. NO, kaksi päivää pesujen jälkeen käveli keittiön tasolla punertava isompi täi!!! Samat siivousrumbat siis käyntiin... Lakanat vaihtoon ym. Ym. Ja tukassa ei mitään.. Edelleen kammataan tukkaa huolellisesti. Ja sitten viimeinen niitti oli äsken, parvekkeen pöydällä oli kohmeinen, mutta edelleen elossa oleva 7mm suuri musta täi! Voihan video sanon mä, hermot menee ja paniikki yltyy. Sanokaa nyt mitä mä teen ja mitä mä olen tehnyt väärin kun niitä vaan kävelee vastaan koko ajan!
Kommentit (12)
että muualla kuin päässä näkemäsi otukset ovat täitä?
olla täi, joka keittiön tasolla käveli! Eikä varmaankaan sekään joka oli parvekkeella.
ovat hyvinkin avuttomia lattioilla ja pöydillä. Eivät taida pystyä kävelemään niillä.
Varmista ettei kyseessä ole seinälude... Jos on, niin pian toivot että olisi ollut täitä.
elää päässä,muualla se pärjää pari päivää ja kuolee. Vaatetäit on eri lajia samoin eläinten täit. Nyt koita ottaa kuvia niistä ötököistä ja ole kuvien kera yhteydessä tuholaistorjujaan. He osaavat auttaa
Ei ole lutikka, vertaili. Kuvia.., kyllä ne täitä oli.
lakanoissa ym. Toki tuo siivoaminenkin on tärkeää, mutta jos et saa täitä pois päästä, noilla muilla toimilla ei ole mitään merkitystä, sillä siellä tukan seassahan ne elää ja lisääntyy. Kerran päivässä kastelet tukan, voit laittaa hoitoainettakin liukastamaan hiuksia, ja kampaat hiukset kunnon täikammalla huolellisesti useamman kerran läpi. Näin teet joka päivä ainakin kahden viikon ajan. Ja lisäksi sitä siivousta. Toivottavasti tepsii, aika sitkeitä otuksia ovat kyllä!
Minkä kokoisia täitä teiltä on löytynyt? Onko minkä värisiä olleet? Toi musta on on ihan täin näköinen, mutta vain vähän isompi ja kuori on aika kovan oloinen. Hitto, onko tämä nyt totta vai pelkkää hysteriaa.. En oikein jaksais enää. Päätäkin muka kutittaa ja tuntuu kun joku siellä möyrisi :(
ne täit ole aika hankalia havaita aikuisina, miten ap on niitä parvekkeen pöydältäkin bongannut?
kampaamalla ne lähtee ja jos ei päästä löydy niin en lähtisi enempää neuroottiseksi.
täi on helv..n pieni joten sen kävelyä tukassa ei huomaa. ihan oikeasti. minulla oli täitä enkä hoksannut muuta kuin kutinan.
nyt minua nyppii miehen ex joka on niin laiska ettei kampaa lapsensa päätä päivittäin vaan lähettää aina meille hoidettavaksi. perkele. nimimerkillä täishamppootkin kalliita
Niin ja reppu oli viikonlopun yli karanteenissa, takit vaihdettu joka päivä ja välissä pakastettu.
Sohvassa ollut joka päivä uusi, puhdas lakana.