Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon myymisestä: itse vai välittäjän avulla?

Vierailija
14.10.2012 |

Miten olette tehneet? Välityspalkkiot ovat aika suuret (esim. 150000€ asunto->noin 7000€ välityspalkkio (4,5%). Pitisi myydä tämän vuoden puolella, ensi vuoden alusta varainsiirtovero nousee :( Toisaalta kuitenkin, itse myyminen arveluttaa..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on helpostimyytävä asunto, niin tietenkin itse. Mitä sitä tonnikaupalla rahaa työntämään välittäjille.

Vaan jos on rupuasunto, niin välittäjälle vaan.

rupuasunto= huono sijainti, huono pohja, huono taloyhtiö, vuokratontti, ylisuuri vastike, parveke puuttuu (jos kerrostalo) tai muu vika.

Vierailija
2/8 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostetulta alueelta (myös hyvä sijainti), eikä tässä kyllä ole mitään em. vioista, -08 rakennettu.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollinnen totuus,

että toteutuneet kauppahinnat ovat olleet kärkipäässä, kun käytetään ammattilaista.

Jos haluat jutella lisää, maria.venejoki@nordichousing.fi, tai 044-2929-828.

Vierailija
4/8 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli oikein painotettu moneen kertaan. ;)

t. välittäjä

Vierailija
5/8 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seudulla jossa kämpät liikkuu hyvin, voisin myydä itse. Muussa tapauksessa välittäjälle. Oma myytiin vast'ikään, ja koska kohde oli hieman hankala myytävä, turvauduimme välittäjään. Eli jos on jotain erityistä (ongelmia jonkun asian suhteen, korjauksia tms isoa) kannattaa käyttää välittäjää. Palkkioissa on kyllä aina neuvottelun varaa - itse en kuitenkaan ottaisi välttämättä sitä halvinta.

Edelleen ihmisillä on harhakuvitelmia siitä, että välittäjän kautta ostaminen olisi muka jotenkin "varmempaa". Todellisuudessahan välittäjä ei vastaa mistään. Kun rahat on tilillä ei välittäjä enää vastaa yhteydenottoihin...

Vierailija
6/8 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ostais asuntoa ilman välittäjää, niillä kun on tiedonantovelvollisuus. On myyjälläkin, mut hän voi amatöörinä vedota tietämättömyyteen.

Vierailija
7/8 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asunto on. Tällä hetkellä eivät asunnot juurikaan liiku, hesarin ilmoitukset maksaa ja moni ostaa mielummin välittäjältä.

Vierailija
8/8 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ostais asuntoa ilman välittäjää, niillä kun on tiedonantovelvollisuus. On myyjälläkin, mut hän voi amatöörinä vedota tietämättömyyteen.

Ei välittäjän käyttämisestä mitään erityistä takuuta seuraa. Lain mukaan välittäjä on vastuussa vain niistä tiedoista, joita myyjä on hänelle antanut!

Meidän perhe oli ostamassa asuntoa. Eräs löytämämme asunto oli alihintaan myynnissä, alueen toteutuneisiin hintoihin verrattuna. Ilmoitus oli epämääräinen, esimerkiksi näytöistä ei mainittu sanaakaan. Välittäjän yhteystiedot sentään löytyivät eli otin häneen yhteyttä, ja kysyin näytöstä. Tuli niin epämääräinen vastaus, "no sellaista ei ole tästä vielä mietitty". Välittäjä ei kommentoinut meille mitään tyyliin "ilmoitan teille näytöstä", mikä minun mielestäni olisi tavanomainen tapa, jos ostajia halutaan paikalle ja asunnosta tarjouksia.

Asunto meni sitten kaupaksi parin päivän kuluttua siitä, kun se oli tullut myyntiin. Hinta ei siis ollut alunperinkään lähelläkään alueen hintatasoa.

Jos käytätte välittäjää, niin tarkistakaa edes nämä: missä medioissa hän ilmoittaa, miten tarkasti täyttää ilmoituksen tiedot, miten usein on näyttöjä, miten hyvin hänet tavoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä