Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa, kun yhden ystävän kanssa oleminen on ihme kilpalaulantaa lapsista!! Onko muilla

Vierailija
14.10.2012 |

tällaista? Muiden kanssa kun ollaan, niin lapset on tai ei ole mukana ja heistä puhutaankin, mutta vuorotellen eikä siinä sen kummempaa. Mutta tämän yhden kanssa oleminen on erilaista. Kerron jonkun asian lapsestani, jota ystävä ei ole nähnyt vähään aikaan, mutta sen sijaan että edes 15 sekuntia vaikka naureskelisi kertomaani tai kommentoisi asiaa jotenkin hyväksyvästi, niin hän kääntää puheen AINA omaan lapseensa, ja miten vielä erinomaisenmin hän on toiminut tai kuinka ko.lapsi on oppinut taidon jo aikaa sitten. Ärsyttää!

Onko muilla tällaisia ystäviä, ja miten saisin katkaistua tämän kierteen. Lapset alkavat olla sen ikäisiä, että ymmärtävät jo enkä pidä siitä että minun lapsesta tehdään aina jotenkin sitä huonompaa. Ystävä ei taatusti tiedosta tekevänsä tätä, joten tilanne on hankala...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ärsyttää että sä paasaat sun lasten oppimisista ja taidoista ja haluaa tukkia sun suun. Kysele vaan sen lapsista mutta älä koko aikaa puhu omistasi.

Vierailija
2/7 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ärsyttää että sä paasaat sun lasten oppimisista ja taidoista ja haluaa tukkia sun suun. Kysele vaan sen lapsista mutta älä koko aikaa puhu omistasi.

Ollaan kuitenkin läheisiä ja lapset leikkivät mielellään yhdessä. En koko ajan jauha lapsestani, siitä ei ole kyse. Aika luonnotonta olla koskaan puhumatta lapsestaan tai omasta elämästä mitään. Ei se ole mitän vastavuoroista ystävyyttä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kuitenkin läheisiä ja lapset leikkivät mielellään yhdessä. En koko ajan jauha lapsestani, siitä ei ole kyse. Aika luonnotonta olla koskaan puhumatta lapsestaan tai omasta elämästä mitään. Ei se ole mitän vastavuoroista ystävyyttä.

Ap

että jotain sun pitää tehdä toisin, ei se muuten muutu. Joko lakkaat puhumasta lapsista, sanot suoraan ystävällesi mikä sua ärsyttää tai katkaiset välit. Eihän siinä muita vaihtoehtoja ole.

Vierailija
4/7 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka käyttäytyy niin.

Vierailija
5/7 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäpä vasta ratkaisu ongelmaan :D AP lopettakoon puhumasta omista lapsistaan! Tai sitten voi olla, että tämä AP:n ystävä on niitä ihmisiä, ketkä kääntävät AINA puheen omaan itseensä ja erinomaisuuteensa? Itse tunnen tällaisia henkilötä useammankin. Se on täysin sama kerrotko heille lapsistasi, päivän politiikasta vai pullanleipomisesta, he kyllä tietävät miten kääntää aiheen kun aiheen itseensä.

Itse näkisin tilanteeseen kaksi ratkaisua; asian esillenostamisen tai välienkatkaisun. Eka voi olla kyllä sama kuin toinen, mikäli ystäväsi suuttuu helposti...

Vierailija
6/7 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan kurkkuani myöten täynnä sitä epävarmaa, levotonta ämmää! Lapsensa on porukan häirikkö ja äitinsä pahimman luokan huomiohuora. Jää joka ikinen aamu hengailemaan pihalle, puhumaan toissijaisia juttuja hoitajalle (jolla on täysi työ valvoa kasaa muksuja yksin) ja joskus olen laskenut, että pönöttää siinä puhelemassa jopa 10 minuuttia(!)...on mahdoton saada suunvuoroa ja niinpä viime aikoina en ole ehtinyt kyselemään tarkempia kuulumisia oman lapseni päivästä.

Joskus tämä äiti sitten osuu kanssani samalle bussipysäkille ja siitä oman lapsen korostamisesta ei meinaa loppua tulla. Kysyy pikaisesti kuulumiset ja "hyökkää" heti vastaan että "ahaa, NIIN JOO MEILLÄKIN. MEIDÄN X:HÄN...". Olen alkanut välttelemään koko ihmistä ja pyrin likkumaan niin, että hän ei osu kanssani samaan bussiin, en vaan jaksa niitä juttuja.

Vierailija
7/7 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tilaisuudet käyttää puhuakseen lapsestaan. Jotenkin olen yrittänyt ymmärtää, kun on yksinhuoltaja ja paljon lapsen kanssa kaksistaan, että pitää olla foorumi, missä saa puhua, MUTTA kun se lähes aina kilpailuhenkistä (lapsi on luokan paras siinä aineessa, lapsi ei saanut niin hyvää numeroa, kuin olisi pitänyt, kaikki kokeet tarkistetaan haukan lailla ja arvioidaan opettajan kykyjä, puhalletaan lapsen niskaan kaikissa kotitehtävissä). Lievästi sanottuna raivostuttavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme