Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei tiedä isäänsä

Vierailija
13.10.2012 |

Miten eteenpäin?

Eletty 4 vuotta ihan hyvin näin. Minulle riittää meidän pieni perheemme ja lapsellekin periaatteessa. Mutta vähitellen kysyy, missä se isä on, kun ei asu meidän kanssa niinkuin muut isät.

Niinpä. Uutta isää tähän tuskin on tulossa, en ole niitä yh-äitejä, jotka juoksevat baareissa etsimässä miespuolista seuraa. Minulla on lapsettomia ja perheellisiä ystäviä, joiden kanssa vietämme aikaa.

Tulisiko minun pakottaa lapsen isä tapaamisiin lapsen kanssa vai ei? Siinäpä se kysymys oikeastaan ja samalla toivoisin kommentteja muilta täysin yksin lastaan kasvattaneitla, joilla ehkä jo vahemmat lapset nyt; miten "isättömyys" on vaikuttanut?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en osaa puhua tästä aiheesta kuin lapsen näkökulman eli minä en ole koskaan tuntenut isääni. Ei nimeä ei mitään,koskaan.

Voin sanoa että vaikuttaa elämääni monin tavoin tuo isättömyys.

Ensinä lähden siitä kuinka perseestä oli kerhot ja koulut isänpäivänä kun ei ollut ketään kelle väsätä sitä korttia,sääliviä katseita satelee pitkin elämää..

Mun suhtautuminen isäni ikäisiin miehiin oli etenkin teininä/nuorena aikuisena outo,pidin miehiä ällöttävinä seksuaalisina olentoina,en siis osannut lainkaan suhtautua miehiin ns. oikein.

Ainoa vinkkini on että älä koskaan ikinä pidä lastasi typeränä,kerro avoimesti miten asia on.

Kerro se mitä tiedät,tarvittaessa nimi,ikä,hiustenväri.

Voit sanoa että sulla on isi mutta hän ei vaan asu meidän kanssamme ja piste,tietenkin hieman kauniimmin niin että lapsi ymmärtää ettei isi lähtenyt mitenkään hänen vuokseen vaan pikemmin anna ilmi että tuollaisia jotkut ihmiset ovat he eivät vaan kykene vanhemmuuteen ja muistuta lasta että hänellä on sinut,äiti.

Vierailija
2/2 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadonneesn jäljillä sarjaa seurannut, niin kyllä se biologisen vanhemman kaipuu tulee ihmisessä esille ennemmin tai myöhemmin.

Itse järjestäisi satunnaisesti tapaamisia, joilloin näkisin miten lapsi reakoi niihin ja lapselle jäisi joku muistikuva isästään vaikkei yhteyttä pidettäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan