Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisen sterilisaatio??

Vierailija
12.10.2012 |

Onko tehty ja oliko mitään negatiivista asiassa?Kaduttaako ja jos niin miksi?

Kertokaa kaikki hyvät ja etenkin huonot puolet, pliis!

Kuullut ettei niin tyytyväisiä kaikki olisi vaan lihomista ainakin ollut. (Johtuuko sit sterilisaatiosta voikin olla toinen juttu.. mulla lievä ylipaino enkä missään tapauksessa tahdo yhtään kiloa lisää..)

Mulle ei käy mikään ehkäisy ja sovittiin miehen kanssa että menee sterilisaatioon, mut jänistää asiassa. Mua yksinkertaisesti v-tuttaa ajatus hoitaa taas tääkin itse, kun oltiin jo sovittu. Ei kait auta jos mielii rentoa ja railakasta seksiä joskus vielä elämässään harrastaa. Viimeiset 7 vuotta ollut vähän hiljaista ja alkaa todella kypsyttämään (miehen sterilisaatiosta sovittiin 4v sitten)

Kondomi on ollut käytössä, mutten tajua mitä tunareita tässä ollaan kun on mennyt muutamia kertoja rikki, etten uskalla luottaa siihenkään enää yhtään.

HELP!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin Essure-sterilisaatio viime vuoden toukokuussa. Olen ERITTÄIN tyytyväinen. Huonoja puolia operaatiossa ei ollut, paitsi vuoden jonotusaika. Ei tietenkään kaduta, koska mulle on 100-prosenttisen selvää, että en koskaan tulevaisuudessa halua olla raskaana. Miehelleni mulla ei tullut edes mieleen ehdottaa toimenpidettä, koska halusin sen nimenomaan itselleni. Minä siis haluan olla lisääntymiskyvytön, riippumatta kenen kanssa mahdollisesti tulevaisuudessa harrastan seksiä. Mieheni saa itse päättää omasta lisääntymiskyvystään tai -kyvyttömyydestään.

Ehkäisyvarmuuden lisäksi hyvinä puolina oli e-pillereiden sivuvaikutusten katoaminen (etenkin migreeni!) ja luonnollinen kuukautiskierto, josta voin itse havaita milloin tapahtuu ovulaatio jne. Lisäksi henkisesti on helpottavaa, kun tietää, että ei nyt edes pystyisi tulemaan raskaaksi. On ihan sama, vaikka joku asiassa joskus painostaisikin, kun itse voi vaan kohauttaa asialle olkapäitä.

Vierailija
2/6 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nouse paino eikä ala vaihdevuodet :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin sterilisaatio sektion yhteydessä 5 vuotta sitten. Klipsuilla, vaikka piti olla se perusteellisempi vaihtoehto kun vatsaontelo kuitenkin oli auki. Siihen olin pettynyt, että lääkäri ei tehnyt kuten muiden operoiva lääkäreiden kanssa oli sovittu (ulkomaalaistaustainen).

Olin jo 40 täyttänyt, lapsi neljäs, joten päätös oli varma.

Vaihdevuodet alkoivat pari vuotta sitten. Uskon, että sterilisaatio nopeutti tätä. Siis reilusti alle 50 vuotiaana alkaa vaihdevuodet.. en tiedä miten suvussa kun äiti on kuollut eikä suhde täteihin ole niin läheinen että tämmöisiä kyseltäisiin.

En ole aikaisemmin käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä, enkä kuparikierukkaa. Naturell ja luomu siis.

Koska hormonotasapaino on hieman sekaisin, menkat tulee miten tulee ja vaihdevuodet alkavat olla päällä, painoakin on tullut eli painon nousu on hormonaalinen. Sille voi muuten aika vähän tehdä.

Vierailija
4/6 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen sterilisaatio on helpompi kuin naisen. Kaksi pientä n. 1 cm viiltoa kivesten taakse ja piuhat poikki.

Naisilla tehdään tähystysleikkaus ja piuhat katkaistaan siellä mahan sisällä. Eli isompi operaatio, mutta päiväkirurgisesti tehdään että pääsee illksi kotiin.

Vierailija
5/6 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitan klipsit munanjohtimissa lihottaa? Mieti nyt vähän itsekin.

Vierailija
6/6 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitan klipsit munanjohtimissa lihottaa? Mieti nyt vähän itsekin.

Ai niin, täällä ei saanut tyhmiä kysymyksiä esittää.

Minkä mä sille voin jos joku mulle sanoo, et sterilisaation jälkeen tuli 10 kg lisää painoa. Vaikka järki sanoo ettei mahdollista.. Onnittelen että suhtaudut järjellä kaikkeen, minä en siihen aina pysty, varsinkin kun näin isosta henkilökohtaisesta päätöksestä kysymys.