Siis ovatko uskovaiset oikeasti tällaisia? :0
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194771586643/artikkeli/pmmp+vastaa+jee…
Voi herranen aika sentään noiden uskovaisten kanssa? Joskus mä mietin, että onko uskonnollisuus yksi psykoottisuuden alalaji. Vaikea sisäistää, että tuollaisia ihmisiä on olemassa, kun en heitä henkilökohtaisesti tunne.
Kommentit (29)
Valtaosa kaikista kristinuskoisista ihmisistä ei ole kiinnostunut mistään konflikteista tai heihin kohdistuvista negatiivisista kohuista.
.......
Itse en vihaa ketään, en käännyttele ketään ja vältän parhaani mukaan kaikenlaista tuomitsemista ja muiden vihaamista, ja voin sanoa, että teen sen paremmin kuin moni tuntemani liberaali ateisti tmv, jotka muun muassa erittäin helposti tuomitsevat uskonnot ja uskovaiset.
Olen kanssasi samaa mieltä! Suurin osa uskovista on ihan tavallista sakkia, jota ei muista edes erota jos ei itse asiaa mainitse. Mun työkaverit olivat kuukahtaa kun ihan mutkan kautta jossain keskustelussa tuli ilmi, että olen uskova. Musta ei kuulemma huomaa. Hassua, miten sen pitäisi muille näkyä? En kuulemma ole mikään saarnaava hihhuli. Niin, suurin osa uskovista ei olekaan sellaisia.Minulle usko on vakautta, sellainen vahva perusta kaikelle olemassaololle. Siitä ei tarvitse tehdä numeroa ja hössöttää, se vain on kaiken olemisen ydin.
Jotenkin kummallista, että on aivan normaalia ateistien tms. haukkua uskovia, tehdä pilkkaa ja ivata, kuten on tässäkin keskustelussa käynyt. Se on sallittua ja aivan ymmärrettävää. Uskova taas jos vastaisi samalla mitalla, olisi heti fanaattinen sekopää. Hm. Eikö uskovia solvaava ateisti voi olla fanaattinen sekopää omassa asiassaan?
Mielestäni kaikilla on oma maailmankatsomuksensa, enkä näe syytä arvostella toisten ajatuksia.
Tuo konsertti sitten taas... Kirkko voi mielestäni valita, millaisia esityksiä sinne haluaa, ei kai joku ateistien kokoontumistilakaan tilaisia jotain kauneimmat virret -laulutilaisuutta juttuihinsa. Salit ja muut konserttipaikat taas... Tässä ovat tehneet konserttisalilla kärpäsestä härkäsen.
Pitääkö uskovaisten vain sietää kaikki paska joka heidän niskaansa kaadetaan? Mikä oikeus uskottomilla on haukkua uskovia, sehän on mitä suurimmassa määrin rasismia. Antakaa uskovien uskoa miten haluavat ja olkaa muut uskomatta yhtään mihinkään. Usko on henkilökohtainen asia eikä se kuulu kenellekään muulle paitsi tietysti uskon kohteelle eli Jeesukselle Kristukselle Jumalan ainoalle Pojalle.
kauan kun julistatte sitä sanaanne niin minä annan tulla takaisin samalla mitalla.
Satujen väittäminen todeksi nyt vaan on niin vitun älytöntä puuhaa.
En ole tuo ensimmäinen kirjoittaja, mutta aika lailla samoilla linjoilla. En ihan noin jyrkkiä sanoja käyttäisi, mutta onhan se hassua kun uskovia saa haukkua mennen tullen. Sitä pidetään täysin sallittuna, eikä lainkaan loukkaavana.
Itse en kenellekään julista mitään, usko on oma henkilökohtainen asiani. En sanoisi kenenkään ei-uskovan olevan idiootti kun ei tajua uskoa tms. loukkaisi muuten, sehän on heidän näkemyksensä. Itse olen vain eri mieltä. Kuitenkin ateisti saa heittää minulle tuollaista: "Satujen väittäminen todeksi nyt vaan on niin vitun älytöntä puuhaa." Siis koska olen uskova, joudun ottamaan moista sontaa vastaan ihan vaan uskoni vuoksi.
Jos jonkun mielestä uskominen on älytöntä, antakoon olla, antakoon uskovan uskoa. Mun mielestä on älytöntä jos ei usko, aikamoisen menetyksen siinä kokee, mutta se taas on minun mielipiteeni enkä käy sitä ateisteille huutelemaan edes anonyymina nettipalstalla. Enkä varsinkaan v-sanoilla ryyditettynä.
Tee kuten haluat itsellesi tehtävän, eiköhän se sovi tähän uskovien ja ateistien kanssakäymiseenkin? :)
Minulle uskonnottomuus on pyhää! Miksi uskovaiset kuvittelevat saavansa loukata aatettani tuputtamalla uskoaan! Esim. Jehovien kotikäynnit ja hengelliset laulut noin yleensäkin. Tuollaiset asiat loukkaavat aatettani!
Vältä uskonnollisia tilaisuuksia, joissa ko. lauluja kuulet. Jos televisiosta / radiosta tulee, vaihda kanavaa, niin uskovatkin tekevät jos tulee jotain täysin ajatusmaailmansa vastaista.
Jehovat eivät ole ainoita uskovia. Niin, ja itse kristittynä ärsyynnyn käynneistään suunnattomasti. Eli olen uskova, mutta en tykkää kun ovelle tullaan selittämään jotain. Sano Jehoville, että ei kiitos, menkää pois älkääkä tulko takaisin. :-) Itse sanon, että mulla on uskonasiat kunnossa enkä usko teidän uskontoonne, kiitos ja hyvästi. Eivät käy usein, ei ole vuosiin näkynyt... Menevät meidän ohi kun naapurustossa liikkuvat. :-D
Eli nuo antamasi perusteet eivät nyt vaan riitä perustelemaan sitä, miksi KAIKKI uskovat olisivat kamalia ateistien piinaajia...
Uskon terveeseen järkeen mikä sulkee uskonnot pois!
Ateistit huutavat kovaan ääneen uskovilta suvaitsevaisuutta - ja kirjoittavat tällaista.
Miksi jollekin on uhka, jos itsekseni rauhassa olen uskova?
Miksi ateistit saavat kirjoittaa tällaista solvausta ja se on aivan ok?
Jos mä käyn nyt yleistämään ja väitän tästä eteenpäin:
Ateistit ovat kiroilevia, aggressiivisia yksilöitä, jotka haluavat korostaa omaa "älyään" solvaamalla muita ihmisiä pahantahtoisesti. Ovatpa nuo kaikki ateistit kamalia ihmisiä!
:-D
Ehkä ei näin kuitenkaan. Eiks kaikkiin joukkoihin mahdu ääripäät, ja kaikki siltä väliltä voitaisiin yrittää elää sovussa ja hyväksyä toisten maailmankatsomus...
että PMMP on toiminut toisin kuin on sovittu, on sopimuksen syy sitten mikä tahansa. Sopimuksista tulee pitää kiinni tai siitä on seuraamuksia.
pilkkaavat uskovia heikoiksi idiooteiksi, kuuluvat itse.. miten sen nyt sanoisi.. tyhjistä kattiloista suurin melu lähtee?
Heillä ei usein ole edesperusfaktat hallussa. Eivät erota mitään uskonnollisia suuntauksia toisistaan, saati historiaa (saattavat luulla ettei Jeesusta koskaan ole ollut olemassa). Eihän heitä ne asiat tietenkään tippaakaan kiinnostakaan, mutta silti kiinnostaa pilkata niitä, jotka asioista tietävät ja ne kokevat tärkeiksi. Ei käytöstapoja!
On erittäin tuhrauttavaa kuunnella (liian usein) niitä, jotka suoranaisella ivalla ryhtyvät pilkkaamaan tietämättöminä esimerkiksi minun vakaumuksistani, mutta suureen ääneen kyllä kertovat olevansa suvaitsevaisia (ja jälleen puuttuu faktojen hallitseminen). Toimin itse hyvässä asemassa. Kukaan ei sanoisi minua tyhmäksi idiootiksi sen perusteella miten hoidan työni ja miten minut tunnetaan.
On tosi vaikea pitää itsensä tuollaisten juttujen yläpuolella, kun tekisi mieli pyytää tyyppiä katsomaan peiliin, mutta ei se ole minulta pois jos joku tahtoo vauhkota uskontovastaisesti ja yleistää törkeästi. On voimaannuttavaa vain huokaista syvään ja antaa asian olla. Ja tietenkin olla itse lähtemättä vastaavaan mukaan.
Ei ole aina helppoa olla uskova kaiken tämän keskellä. Joskus turhauttaa todella paljon.. Mutta onhan se aina ollut tiedossa, että saamme osaksemme pilkkaa ja vainoa, mutta emme silti koskaan jää yksin. Vaikka joskus siltäkin saattaa tuntua..
Ps. Jehovan todistajat ovat vain yksi ryhmä uskovaisten joukossa.
on uskovaiset ihan omaa luokkaansa :DD
jos ihmettelyä kaipaa:
http://kansakunnatkristukselle.org/
Hän on paikan pomo --> hän päättää. PMMP:n olisi pitänyt sitten jättää kokonaan esiintymättä tai kertoa selvästi, että biisi esitetään. Nythän on vallan tekopyhää tehdä sopimus ja rikkoa se.
Olen kanssasi samaa mieltä! Suurin osa uskovista on ihan tavallista sakkia, jota ei muista edes erota jos ei itse asiaa mainitse. Mun työkaverit olivat kuukahtaa kun ihan mutkan kautta jossain keskustelussa tuli ilmi, että olen uskova. Musta ei kuulemma huomaa. Hassua, miten sen pitäisi muille näkyä? En kuulemma ole mikään saarnaava hihhuli. Niin, suurin osa uskovista ei olekaan sellaisia.
Minulle usko on vakautta, sellainen vahva perusta kaikelle olemassaololle. Siitä ei tarvitse tehdä numeroa ja hössöttää, se vain on kaiken olemisen ydin.
Jotenkin kummallista, että on aivan normaalia ateistien tms. haukkua uskovia, tehdä pilkkaa ja ivata, kuten on tässäkin keskustelussa käynyt. Se on sallittua ja aivan ymmärrettävää. Uskova taas jos vastaisi samalla mitalla, olisi heti fanaattinen sekopää. Hm. Eikö uskovia solvaava ateisti voi olla fanaattinen sekopää omassa asiassaan?
Mielestäni kaikilla on oma maailmankatsomuksensa, enkä näe syytä arvostella toisten ajatuksia.
Tuo konsertti sitten taas... Kirkko voi mielestäni valita, millaisia esityksiä sinne haluaa, ei kai joku ateistien kokoontumistilakaan tilaisia jotain kauneimmat virret -laulutilaisuutta juttuihinsa. Salit ja muut konserttipaikat taas... Tässä ovat tehneet konserttisalilla kärpäsestä härkäsen.