Onko tämä nyt lääkäriasia vai ei? Flunssasta asiaa.
Eli tilanteeni on tämä: viimeiset kaksi viikkoa sydämentykytyksiä, joitain ihme rytmityksiä ihan yllättäen missä asennoissa/tilanteissa vaan. Viikko sitten tuli kuume, kestänyt nyt (välillä laskenutkin lämmön puolelle) siis 7pvä. Kamala yskä, en saa öisin nukuttua vaikka apteekin yskänlääkettä otankin. Raskas hengittää, ei kuitenkaan mitenkään erityisen raskas (siis ihan kuin normiyskässä).
Eniten mietityttää nuo sydänoireet, soitin Yths:lle jossa hoitaja oli sitä mieltä että perusflunssa kyseessä. Että muljahtelut ovat tavallisia. Minulla ei ole koskaan ollut tällaista ja tuntuu pelottavalta, esim juuri nytkin muljahtelee ihan oudosti. Nyt kuume laskenut yöstä, lämpöä.
Mitä sanoo av-sairaanhoito? Miksi sydänoireita ei oteta vakavasti?
Kommentit (4)
Oikea puoli selästä lapaluun kohdilta kyllä kovin kipeä (olen ajatellut että johtuu yskästä), tuntuu aivan kuin krampilta jos nostan kädet ylös.
Taidan soittaa peruspäivystykseen ja kysyä sieltä neuvoa.
Refluksi voi aiheuttaa helvetillistä yskää vaikka muuta närästysoiretta ei olisikaan, etenkin öisin.
Varasin lääkärin, tämä sydämenmujahtelu on jatkunut nyt jo 15 minuuttia, tuntuu kamalalta. Onneksi pääsin päivystykseen, thank god. Ihmettelen tuota Yths:n hoitajaa, hunajaa ehdotti teeehen ja höyryhengitystä.
muljahtelut eivät kyllä ole vaarallisia, voivat liittyä väsymykseen mutta enemmän tuo yöyskä vaikuttaisi infektiolta joka vaatii antibiootit (esim keuhkoputkentulehdus tai sinuiitti). Sydänoireita voi kyllä tulla jos tulee sydänlihastulehduskin ja se vaatii ehdotonta lepoa. Onko rintakipua? Paheneeko hengenahdistus rasituksessa? Itse menisin kyllä näytille.
sh