Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin sanat ärsyttivät!

Vierailija
11.10.2012 |

Järjestin tässä yksi päivä lastentarvikekutsut, jossa oli esittelijä. Seuraavaksi ajattelin pitää tupperware kutsut. Olen hoitovapaalla ja siis kotona lapseni kanssa. Kaverillani on noin saman ikäinen lapsi, mutta hän aloitti työt lapsen ollessa 9kk. Sanoin kaverilleni näistä seuraavista kutsuista viime kutsujen jälkeen ja hän sanoo " Sähän nyt oot kutsuista innostunut. Oikee kotiäiti!"

Ei siinä mitään, mutta tuo äänensävy oli hieman ivallinen ja loukkaannuin tuosta hieman vaikka en sitä hänelle näyttänytkään. Hän on lisäksi usein kysellyt, että koskas sä oikeen meet töihin jne.

Kerroin tästä miehelleni, mutta eihän hän tapansa mukaan ymmärtänyt miksi koin nuo sanat loukkaavina. En itse ole koskaan kommentoinut kaverini päätöstä viedä 9kk ikäinen vauva hoitoon, joten toivon että minunkaan päätöksoäni ei arvostella.

Mitä muut olisivat noista sanoista mieltä? Vai ylireagoinko? ;)

En halua tästä nyt mitään uraäidit-kotiäidit taistelua! Se ei ole tarkoitus :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vaan raskasta jatkuvasti selitellä miksi olen kotona! Ihan kuin se olisi joku huono asia, että en mene töihin heti. Viihdyn hyvin kotona. Vaikka välillä (tai no usein!) tämä on raskasta, mutta silti nautin tästä. Mutta koko ajan tuntuu, että olen kavereiden silmissä jotenkin erikoinen tai laiska, kun en mene töihin. Inhottavaa puolustella omia vaintojaan LÄHEISILLE ystäville! Sitä en ymmärrä :(

Vierailija
2/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan on niin kateellisia kun eivät saa itse olla kotona lapsensa kanssa niin eihän kukaan mukaan saa sitten olla...ei ainakaan hyvällä mielin!

Tai sitten se oma tapa hoitaa lapsi/perhe ja työ on ainut oikea ja kaikki jotka ei tee samalla tavalla tekevät VÄÄRIN.

Ei sinun tarvitse teidän valintoja,tekoja ja tekemättä jättämisiä selitellä.

Sanot vain asiallisesti kyselijöille ettet ole menossa lähiaikoina töihin vaan hoidat itse lapsesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ylpeä omasta päätöksestäsi olla kotona.

Kotonaolo voi viedä itsetuntoa kun suhtautuminen siihen nykyään on mitä on, mutta sinä itse tiedät ja uskot tekeväsi oikein, älä anna kenenkään viedä sitä tunnetta sinulta. Sen yrittäjiä tulet tapaamaan vielä monta, mutta anna heidänkin nähdä ja kuulla, miten ylpeä olet valinnastasi tehdä asiat lapsesi parhaaksi.

t. neljä lasta kotona hoitanut äiti, nykyisin töissä päiväkodissa, jossa todellakaan ei ihan pienillä ole hyvä olla.

Vierailija
4/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttäisi kaverisi tilanteessa tuollainen rahastuskutsujen jatkuva järkkääminen. Mieluummin kyläilisin ilman tollasia välikäsiä ja tunnetta siitä, että kaveruuteni on vain markkinoita varten. Ehkä siksi kaverisikin sanoi tylyhköksi?

Vierailija
5/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nakkelee siksi kommenttejaan. on epävarma itsestään ja haluaisi saada tukea valinnalleen sillä, että joku muu valitsisi samoin. kun näin ei käykään, hän on pettynyt, ja kokee että erilaiset valintasi kyseenalaistavat hänen valintojaan. siksi katkerat kommentit.

Vierailija
6/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan järjestä kutsuja rahastuksen takia! Tykkään kutsua porukkaa kylään ja leipoa. Mukavaa, kun on erilaisia teemoja :)

Vierailija
7/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttäisi kaverisi tilanteessa tuollainen rahastuskutsujen jatkuva järkkääminen. Mieluummin kyläilisin ilman tollasia välikäsiä ja tunnetta siitä, että kaveruuteni on vain markkinoita varten. Ehkä siksi kaverisikin sanoi tylyhköksi?

Eikö sillä kaverilla ole täysi oikeus ja varmaan mahdollisuuskin kieltäytyä tulemasta kutsuille, jos ne niin ärsyttävät. Mikä oikeuttaa olemaan ylimielinen ja arvostella, vaikkakin äänensävyllä, ap:n kotiäitivalintaa tai kutsujen järjestämisinnokkuutta?

Vierailija
8/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokisin ivan kohdistuvan enemmän niihin kutsuihin kuin kotiäitiyteen. Ja ap, jos haluat kutsua ihmisiä kylään ja järkkäillä juhlia, niin mun kokemus on, että se on kaikinpuolin mielekkäämpää sekä kutsujalle että muille, että se on täysin ilman mitään myyntijuttuja. Mä tykkään kutsua ihmisiä meille ja aina porukkaa tulee kun kutsutaan. Jos mua kutsutaan noille, niin vaikka musta olisi kiva mennä kaverille, jätän kutsut väliin, koska koen liian suurta painetta ostaa jotain, mitä en tarvitse tai halua. Vaikkei sitä painetta muka ole.

Vierailija
9/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt vähä ohi aiheen, mutta monet kavereistani/sukulaisistani tulevat mielellään erilaisille kutsuille. Jotkut jo kyselivätkin, että koska joku järjestää taas jotkut kutsut :) Ja siis toki kutsun porukkaa kylään ihan muuten vain. Ja enemmän näin teenkin. Teemakutsuilla tulee kutsuttua isompi määrä kerralla :)

Vierailija
10/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nakkelee siksi kommenttejaan. on epävarma itsestään ja haluaisi saada tukea valinnalleen sillä, että joku muu valitsisi samoin. kun näin ei käykään, hän on pettynyt, ja kokee että erilaiset valintasi kyseenalaistavat hänen valintojaan. siksi katkerat kommentit.

Vierailija
11/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Juu tällaista tämä kotiäidin villi elämä on! Ajattelin seuraavaksi ruveta punomaan risufalloksia ja virkkaamaan vessanmattoja muovipusseista! Ei sulla olisi kullanvärisiä kahvipusseja tallessa? Niistä saa kivoja raitoja!

Vierailija
12/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä minäkään, mistä hermostuit... Mutta ehkä ymmärtäisin, jos olisin sen äänensävyn kuullut, tai no, ehken sittenkään.

Mun tuttavapiirissä on jos jonkinlaista äitiä ja lasta, en IKINÄ vaivaudu arvuuttelemaan muiden sanomisia, sillä tiedän, että mielensähän niistä pahoittaa, jos aina epäilee tarkoitusperiä.

Vierailija
13/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti noin pienestä ei kannata loukkaantua. Kaverisi on vain vähän kateellinen, kun sulla on mahdollisuus olla kotona. Tai rohkeutta olla kotona. Eikä sitten keksinyt tyylikkäämpää tapaa ilmaista asia. Eikä kyllä varmasti tarkoittanut ilmaista sitä yhtään mitenkään, mutta oli ehkä väsynyt ja lipsahti noin.

Mutta älä ole pikkumainen äläkä ole huomaavinasi kommenttia. Kun joskus olette sopivassa jutustelutilanteessa, niin kysele kaverilta miten työt sujuu ja miten lapsen hoitopäivät sujuu. Ehkä saat äänensävyistä vihjeitä, että osuiko tämä teoria kohdilleen.

Vierailija
14/14 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin tuollaiset ivat eivät satuta. Opettele reagoimaan tuollaisiin kyselyihin niin, että vastaat iloisesti jotain "enhän minä nyt tietenkään vielä töihin mene, kun lapsi on vasta noin pieni".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme