Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheet joissa leikki-ikäisiä, mitä teette arki-iltaisin?

Vierailija
09.10.2012 |

Kun toinen tai molemmat tulleet töistä, lapset päiväkodista vai ovatko kotona. Mitä teette ja missä kokoonpanossa arki-iltaisin? Ulkoiletteko? Oletteko kaikki yhdessä vai vuorotteletteko lasten hoitamisessa jne?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulemme kotiin n. puoli viiden-viiden maissa, siinä sitten lapsi leikkii ja me vanhemmat laitamme ruokaa/rentoudumme. Puoli kuuden pintaan syödään päivällinen, kuudesta seitsemään leikitään, pelataan lautapelejä, katsotaan ehkä lastenohjelmia. Seitsemän maissa lapsi siivoaa huoneensa ja saa sitten iltapalan + käy pesulla.

Vierailija
2/9 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulemme kotiin n. puoli viiden-viiden maissa, siinä sitten lapsi leikkii ja me vanhemmat laitamme ruokaa/rentoudumme. Puoli kuuden pintaan syödään päivällinen, kuudesta seitsemään leikitään, pelataan lautapelejä, katsotaan ehkä lastenohjelmia. Seitsemän maissa lapsi siivoaa huoneensa ja saa sitten iltapalan + käy pesulla.

Milloin siivoatte ja pesette pyykkiä jos koko perhe ensin rentoutuu ja kokkaa ja sitten pelailette.

Itse vaan siivoan ja pesen pyykkiä koko ajan, tuo olisi ihanaa mitä te teette :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksu leikkii omiaan, katsoo pikkukakkosen, ulkoilee iskän kanssa, osallistuu kotitöihin, äiti puuhailee jotain muksun kanssa. Aika paljon vuorotellaan, joku peli saatetaan pelata porukalla ja iltakaffella istutaan yhdessä (kuten myös päivällisellä). Harvoin käydään arkisin missään kylässä, kesällä naapurin lasten kanssa oli pihaleikkejä arki-iltoinakin.

Okt:ssä iskällä aina joku projekti menossa, joihin moniin voi 5-vuotiaan ottaa mukaan.

Muksu valitsee itse lähteekö mukaan sen kerran-pari viikossa, mitä kaupassa käydään.

Kerran viikossa käy lähikoululla jumpassa. Toiseen suuntaan kuskataan, toiseen suuntaan vie naapuri.

Vierailija
4/9 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, sunnuntai on vakiintunut siivouspäiväksi. Tiskikone pesee tiskit, pesukone pyykit. Joka päivä pyyhin kyllä rikkaharjalla lattiat mutta siinäpä se. Viikottain pesen vessat + satsin pyykkiä. Rentous auttaa tässäkin; kaiken ei tarvitse olla tiptop koska sotkua tulee jokatapauksessa lisää. ;)

Vierailija
5/9 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan ruokaa ja lapset leikkivät tai katsovat lastenohjelmia. Mies tekee usein töitä myöhempään mutta yritämme istua ruokapöydän ääreen yhdessä viimeistään klo 18.30. Sen jälkeen minä hoidan tiskit ja keittiön kuntoon ja mies leikkii lasten kanssa. Keväällä ja kesällä ollaan enemmän ulkona iltaisinkin. Meillä käy kerran kahdessa viikossa siivooja, ja itse ehkä imuroin sinä ainakana kerran. Pyykit hoidan pikkuhiljaa viikon aikana tai sitten lauantaina. Vuoroilloin laitamme miehen kanssa lapset nukkumaan.

Vierailija
6/9 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkihuoltoon menee ehkä 20 min, ruoanlaittoon 30 min. Lapset leikkii sen aikaa.

Vierailija
7/9 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kotihommat on tehty jo päivän aikana. Mies tulee kolmen jälkeen kotiin, ja mies ja pojat ottavat pienet painiottelut lattialla. Sitten syödään ja pojat painii lisää. Jompi kumpi vie koiran ulos ja ottaa toisen tai molemmat lapset vielä ulkoilemaan, pelaa vähän sählyä ja potkii palloa. Sitten onkin jo iltouhut.

Me ei siis tehdä oikeastaan mitään iltaisin. Kerran viikossa on toisella pojalla jumppa, ja kerran viikossa käydään uimassa. Mulla on tästä jotenkin kroonisesti huono omatunto, jotenkin ajattelen että meidän kaikkien pitäisi harrastaa enemmän iltaisin ja vielä jotain superkehittävää. Mut lapsista on vaan kaikkein kivointa olla isänsä kanssa illan, ja miehen mielestä on parasta saada olla lasten kanssa. Ja minusta on parasta saada olla ihan hiljaa ja rauhassa sen ajan, kun mies ja lapset mennä temmeltää. :)

Vierailija
8/9 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toinen tai molemmat tulleet töistä, lapset päiväkodista vai ovatko kotona. Mitä teette ja missä kokoonpanossa arki-iltaisin? Ulkoiletteko? Oletteko kaikki yhdessä vai vuorotteletteko lasten hoitamisessa jne?

Lapset 1 v ja 3 v, kotihoidossa. Arki-iltaisin minä syön lasten kanssa klo 17, mies sitten kun tulee kotiin (yleensä 18). Illalla vietetään perheen yhteeistä aikaa, katsellaan telkkaria, luetaan kirjoja, joskus saunotaan koko perhe tms. Joskus harvoin käydään ulkoilemassa. Lasten iltapala on klo 20, nukkuvat yhdeksään mennessä ja sitten alkaa vanhempien oma/yhteinen aika.

Vierailija
9/9 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ollaan ne illat kun oltu töissä,koulussa ja hoidossa.Ei mitään erityistä tehdä..pyykit pesen kerran viikossa,varaan päiväksi kuivaushuoneen ja kuivatan siellä kerralla kaikki..välillä on arkivapaitakin.

illat menee äkkiä kun vaan on ja sylittelee lasten kanssa..harrastuksia on parina iltana aikuisilla tai lapsilla ja kaupassa käydään kerta vko.