Miehellä suhde
Sain eilen tietää, että miehelläni on / on ollut suhde työkaveriinsa jo useamman kuukauden ajan.
Meillä on ollut useamman vuoden suhde aika onnettomalla pohjalla, kumpikaan ei ole sitä erityisemmin hoitanut. Lapsemme ovat 9 ja 7, ja alamäki suhteessa alkoi varmaan siinä vaiheessa kun molemmat olivat pieniä. Minä hoidin kodin ja lapset, mies työnsä ja harrastuksensa..
Viime vuodet olemme asuneet saman katon alla ja kumpikin on ollut tyytymätön. Nyt kuitenkin lasten kanssa on alkanut helpottaa ja minullakin on omaa aikaa. Olen alkanut uudelleen miettiä suhdettamme. Kesän jälkeen otin miehen kanssa puheeksi, että nyt meidän täytyy tehdä asioille jotain. Keskustelut eivät kuitenkaan ole johtaneet mihinkään.
Eilen kysyin suoran kysymyksen, onko miehelläni suhde. Johtuuko kyvyttömyys selvittää asioita siitä. Mies myönsi, että näin on. Hän on useamman kuukauden tapaillut työkaveriaan.
Viime yö meni puhuessa ja itkiessä. Olen aivan hajalla ja minun oli pakko jäädä kotiin, en kyennyt menemään töihin.
Mies tuntuu katuvan ja aamulla hän sanoi, että haluaisi yrittää vielä korjata välimme. Nyt kun olemme saaneet puheyhteyden. Mutta en tiedä mitä teen!
Voiko tilanne enää korjaantua? Lasten kotia en haluaisi rikkoa. Mutta pystyykö suhde tästä enää nousemaan?
Olisin kiitollinen ajatuksista ja kokemuksista
Kommentit (18)
mutta se on kovan työn takana ja suosittelen parisuhdeterapiaa. Keskenänne tuskin selviätte.
Edellytyksenä on myös molempien aito halu muuttaa asiat. Niin kauan kun suhde jatkuu miehelläsi, edellytyksiä ei ole. Muista, että tuollaisten suhteiden lopettaminen ei ole helppoa. Vaikka mies tahtoisi ja sanoisi suhteen loppuneen, se viriää helposti uudestaan vaikka pikku jouluissa. Kokemusta on.
Teidän liittoonne on tullut kriisi ja siitäkin on kyllä moni avioliitto selvinnyt. Varaa nyt ihan ensin aika avioliittoneuvojalta teille molemmille. Ottakaa tavoitteeksi miettiä, haluatteko jatkaa enää yhdessä. Miehen on tietysti lopetettava sivusuhde.
sinä et ole hajottamassa lasten kotia, vaan sen teki kyllä mies sillä hetkellä kun rupesi toista naista tapailemaan ja heppiään vieraassa pillussa uittamaan. Sori karkea kieli.
Kysymys kuuluu, mitä miehesi aikoo tehdä ja mitä tekee käytännössä?
suosittelen kuitenkin, että potkaiset miehesi pihalle. Hän on paneskellut työkaveriaan, vaikka kumpikin olette olleet yhtä syyllisiä huonoon tilaan ajautuneeseen liittoonne. Ei se ole mikään lupa alkaa käydä vieraissa!!
Vaikka lastesi perhe hajoaa, niin älä sinä siitä murhetta kanna. Tässä tilanteessa se on miehesi vika. Sinä ansaitset parempaa . ja lapsesi myös.
Ei avioliitto ole mikään taivaassa kuulutettu juttu, että ehdoin tahdoin oman kunniansakin siinä pitää antaa polkea. Camoon, liittoja syntyjä ja liittoja kuolee. Jos joku pettäisi minua, en edes harkitsisi kahta kertaa, että eroaisinko vai enkö.
Toivotan voimia!
Ihan varmasti kannattaa yrittää, aikahan sen sitten vasta näyttää onnistuuko. Jos mies haluaa myös yrittää, niin suhde poikki samantien ja avioliittoa hoitamaan. Menkää asiantuntijan juttusille! Tie on varmasti pitkä ja kivinen, mutta se kannattaa yrittää taapertaa läpi. Moni suhde on tuosta noussut, tsemppiä!!
Luottamuksen palautumista mietin eniten. Voiko suhde sen osalta korjaantua enää. Olisiko suhde jatkossa pelkkiä epäilyksiä.
Mies sanoo, että lopettaa suhteen nyt. Ja haluaa parantaa meidän välimme. Työkeverin kanssa ei ole samassa talossa, vaan kuulemma tulevat törmäämään noin kerran kuukaudessa. Sanoin, että odotan mieheni muutoin katkaisevan välit naiseen täysin ja hän sanoi sen tekevänsä.
Omat tunteet kulkevat yhtä vuoristorataa. Olen muutaman viikon muutenkin miettinyt oman kodin perustamista, ilman miestä. Mutta juuri pari päivää sitten päätin, että haluan vielä yrittää ja tehdä töitä suhteen eteen.
eli ei usko sen olevan häntä varten. Mutta itse näen sen pakollisena, jos tähän suhteeseen vielä jään.
Meillä on ihana talo ja upeat lapset. Taloa en pysty yksi pitämään, eikä miehenikään sitä saa lunastettua yksin. En pysty yksin hankkimaan lähellekään saman tasoista asuntoa. Itse tyydyn kyllä vähempään, mutta jos eroamme lapset menettävät kodin.
Liikaa ajatuksia päässä, niitä on vaikea purkaa "paperille"
-ap-
En heittäisi pyyhettä kehään näin nopeasti. Jos teillä on keskusteluyhteys, suosittelisin, että yritätte jatkaa. En osaa neuvoa keinoja mutta itse en ainakaan ihan heti antaisi periksi.
Komea talo ei korvaa sitä, että sinua on petetty ja petetään jatkossakin.
Tämän vuoksi miehet juuri pettävät. Saavat pidettyä kulissit pystyssä ja silti käydä vieraissa.
Naiset, ryhdistäytykää!
Jos on mitään mahdollisuutta, luulen haluavani vielä yrittää.
Mutta en omalla kustannuksellani. Puoleni aion pitää.
Ja "komea" talo ei ole mikä meidän talossa pitää minua siinä kiinni. Vaan se, että se on Koti.
Mun mielestä teillä on hyvätkin mahdollisuudet saada liittonne kuntoon, jos vaan pystytte keskustelemaan asian perin pohjin ja sen jälkeen yrittämään yhdessä. Kun miettii noita muutamaa vuotta, ette kumpikaan ole viittinyt yrittää liiton eteen. Tuo pettäjä olisit voinut olla vaikka sinä noissa olosuhteissa. Molemmat onnettomia monta vuotta...kyllä siinä yksi jos toinenkin hairahtuu, kun huomaa, että kelpaa jollekin toiselle. En mitenkään puolustele miestäsi, hän on se pettäjä. Tää juttu ei vaan ole se normi, että toisen mielestä kaikki oli hyvin ja yhtäkkiä huomaa ettei ollutkaan.
Viimeisen vuorokauden aikana olen käynyt lapi niin monta tunnetta ja ajatusta, että pää on aivan sekaisin.
Mies tuli äsken kotiin ja toi kukkia. Aika surkuhupaisa tilanne suoraan sanottuna: niin klassinen pettäjän perikuva.
Edellinen kirjoittaja sanoit hyvin: se olisin voinut olla minäkin. Olisin ihan hyvin voinut ihastua johonkin ja olla se "paha". Sänkyyn saakka en kyllä olisi mennyt missään olosuhteissa. ja se on vaikea paikka hyväksyä, että mies on sen tehnyt. Mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi.
-ap
Teillä onkin mahdollisuus! Älä vaan yrittää raskautua uudellen,muuten mies lähtee taas!
Omat tunteet kulkevat yhtä vuoristorataa. Olen muutaman viikon muutenkin miettinyt oman kodin perustamista, ilman miestä.
Kuulostaa että perustelet yhdessä jatkamisen sillä että miehellä on ollut ulkopuolinen suhde. Mikä on oikeasti aika kornia.
Vierailija kirjoitti:
En heittäisi pyyhettä kehään näin nopeasti. Jos teillä on keskusteluyhteys, suosittelisin, että yritätte jatkaa. En osaa neuvoa keinoja mutta itse en ainakaan ihan heti antaisi periksi.
Pyyhe on.
En tiedä, mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa. Luulen kuitenkin, etten voisi enää luottaa ja jatkaa, koska miehellä on kuitenkin ollut suhde, ei mikään yhden illan juttu. Vielä vaikeamman asiasta tekee se, että suhde on työkaveriin. Vaikka mies lupaisi lopettaa suhteen, hän näkisi naista joka päivä töissä, ja mitsä minä tietäisin mitä siellä tai töiden jälkeen tekevät/puhuvat. En siis usko, että ainakaan ilman miehen työpaikan vaihdosta ja pariterapiaa asiasta voisin edes yrittää päästä yli.
Voimia sinulle!