Kotiäitejä laiskoiksi haukkunut Juhana Vartiainen vetelee sikeitä töissä!! Ja palkka juoksee!
Kommentit (17)
Älkää tehkö kuten minä teen, vaan kuten minä sanon.
että minä teen hoitoalalla useinkin 14,5h työpäiviä, koska sijaisia ei saada.
Minut naurettaisiin ulos, jos alkaisin jotain torkkupeittoa itselleni jostain hakemaan!!! Muutenkin saa haukkuja vaikka aamusta iltaan painaa töitä pienellä rupuisella palkalla.
Mutta kun on johtaja, niin ah johan on oikeus torkkuihin ja vaikka mihin etuihin.
tulee alle 42t työviikkoja! Ja työpvät voi olla tosiaan sellasia et eka palaveri jossain klo 8 eli kotoa voi olla lähdetty jo aamuyöllä ja päivällä saattaa olla mahis esim. pyörähtää kaupungilla ja illalla klo 18 kokoukseen. Eli jospa nää perus av-mammatkin tajuaisi mikä ero on kellokorttityöllä ja kokonaistyöajalla!! Ja btw...kotiäitiaika oli rennointa mitä elämässäni on ollut, jatko-opintoihin oli aikaa ja väitöskirjakin eteni lasten päiväunien aikaan....eipä eten nyt kun öisin täytyy yrittää nukkua ja illat kuskata lapsia harrastuksiin jos olen siihen aikaan kotona.
...fakta on, että sinä olet ammattitaitosi puolesta huomattavasti helpommin korvattavissa kuin huippujohtaja. Näin se valitettavasti menee.
että minä teen hoitoalalla useinkin 14,5h työpäiviä, koska sijaisia ei saada.
KOkonaistyöajalla työaika on lähinnä 7 päivää viikossa, joskin sitä voi ripotella sinne tänne. Tai siis lähinnä että sieltä täältä voi sitten ottaa pientä vapaata.
Töissä on eroja ja jos haluaa johtajuuden mukanaan tulevat edut, pitää ottaa myös johtajuuden mukana tuleva vastuu. Sehän se sitten jengiä karsiikin.
Eli jospa nää perus av-mammatkin tajuaisi mikä ero on kellokorttityöllä ja kokonaistyöajalla!!.
mitäköhän se auttaa, että minä olisin korvattavissa hoitoalalla, kun juuri sanoin ettei ole niitä korvaajia, jotka työni tekisivät???
Senhän takia minä niitä 14,5h päiviä joudun tekemään.
Ja tilanne tulee olemaan 10 vuoden päästä aivan kaoottinen, kun varmaan 80% hoitoalan työntekijöistä jää eläkkeelle!
Itse olen 30v. ja työkavereista 95% on 55-62-vuotiaita.
Sanoo torkkujen kestävän kymmenisen minuuttia.
Haloo, ehkä jokaisella on oikeus pitää 10 minuutin tauko työpäivän aikana? Sillä sairaanhoitajallakin, joka tekee 14,5 h työpäivää on varmaan joku tauko jossain? Mitä ihmeen väliä sillä on, viettääkö sen tauon torkahtaen vai kahvia lipittäen ja juoruillen?
Kuinkahan monta 10 minuuttista tupakoitsija käyttää työpäivän aikana käryttämiseensä?
kuka uskoo, että tämän herran torkut muka kestäisi 10 minuuttia??
Naurettavaa!
Jos oikeasti ottaa torkut, niin siinä vierähtää kyllä tovi jos toinenkin.
Ja voin tosiaan kertoa, että hoitoalalla saisi sellaiset haukut ja potkun perseelle, jos lähtisi johonkin sohvalle nukkumaan! Pelkästään normaalista kahvitauosta jo kuulee joka päivä hirveää valitusta potilaiden omaisten taholta!
Aina, kun sen kerran päivässä kahville pääsee, niin jo tulee hissistä joku omainen, joka mutisee, että aina ne hoitajat vaan istuvat kahvilla. Kokemusta on!!
ja usein nukumme yövuorossa kun on rauhallista. Toki tilanteen muuttuessa pitää heti olla valmis jatkamaan työntekoa. Jopa työterveyshoitajamme on sanonut, että tällaisessa tarkkuutta vaativassa työssä kannattaa hyödyntää rauhallisemmat hetket nukkumalla. En kerro mitä teen, mutta johtaja en todellakaan ole :D Luulen myös, että on monta muutakin työpaikkaa jossa tehdään samoin.
Harrastan näitä itsekin, mutten kyllä töissä. Herätyskello/kännykän herätys vaan soimaan, niin 10 minuuttia riittää vallan mainiosti.
Naurettavaa!Jos oikeasti ottaa torkut, niin siinä vierähtää kyllä tovi jos toinenkin.
Ja voin tosiaan kertoa, että hoitoalalla saisi sellaiset haukut ja potkun perseelle, jos lähtisi johonkin sohvalle nukkumaan! Pelkästään normaalista kahvitauosta jo kuulee joka päivä hirveää valitusta potilaiden omaisten taholta!
Aina, kun sen kerran päivässä kahville pääsee, niin jo tulee hissistä joku omainen, joka mutisee, että aina ne hoitajat vaan istuvat kahvilla. Kokemusta on!!
kun menee torkuille, sitten kun avain tipahtaa kädestä lattialle, on nukkunut tarpeeksi.
Itse olen huomannut että 10 min torkut piristää paremmin kuin kahden tunnin päikkärit.
taksikuskit, linja-autokuskit, kuorma-autonkuljettajat jne. tekevät monesti jopa 16 tunnin työpäiviä eikä siinä tosiaankaan mitään torkkuja vedellä välissä.
Kyllä tuntuu johtajilla olevan tosiaan johtajien edut!
Yövuorossa meillä on 2 hoitajaa ja jos sattuu olemaan rauhallinen yö, otamme torkut vuorotellen. Ei tee hallaa kellekään.
Naurettavaa!Jos oikeasti ottaa torkut, niin siinä vierähtää kyllä tovi jos toinenkin.
Minun vaarini harrasti näitä 10 minuutin torkkuja. Sanoi sen olevan tosi tarkkaa, ei saa nukkua pidempään tai torkkujen hyöty menee hukaan, eli juuri tuo aika virkistää parhaiten. Vaari eli 98-vuotiaaksi, ehkä torkuilla oli osuutensa asiaan :)
Sulla on oikeus kahvitaukoosi, anna niiden vaahdota.
huippujohraja??????????????????
höpö höpö
Voisin kuvitella, että hänellä on kokonaistyöaika, jolloin työajan saa kohdentaa melko vapaasti. Työaika on varmasti käytännössä paljon enemmän kuin perustyöaika 36 h 15 min. Siinä ei paljon pienet nokoset paina, jos muuten tekee kovasti töitä (niin kuin suurin osa johtajista tekee).
Tätä vain suorittavaa työtä tekevät liukuhihnamammat ei tajua. Työaikoja on erilaisia. Jopa minun työpaikkani huippujohtaja on raahannut töihin torkkupeiton, joka näkyy joskus hänen sohvallaan käytetyn näköisenä. Mieluummin pienet torkut esim. jetlagien takia säännöllisesti kuin sydänkohtaus 45-vuotiaana.