Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenellekään toissynnyttäjälle tehty episiotomiaa? miksi? kysyy eppari kammoinen

Vierailija
29.11.2005 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa synnytyksessä jouduttiin avaamaan vähän vanhaa haavaa pitkin. Ensimmäinen eppari imukuppiavustuksen takia, toinen, koska vanha haava kiristi. Toisella kerralla kyllä haava oli tosi pieni ja parani nopeasti.

Vierailija
2/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehty. Nimenomaan pyysin, ettei tehtäisi kuin hätätapauksessa ja tämä kätilö kunnioitti toiveita.

Ekaa synnyttäessäni kätilö teki episotomian ilman ennakkovaroitusta, kahden ponnistuksen jälkeen rutiinina ja kyllä, perkele, olen siitä vieläkin katkera!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekaan ei mitään sanottu, nips vaan ja se oli siinä. Pikkasen ottaa päähän kun juuri tämä eppari sitten turpos ja turpos ja oli kipeä kuin mikä! Sitäpaitsi synnytys eteni ihan hyvin, tais klöllä vaan olla kiire...

Nyt olen raskaana uudelleen ja en tod. halua epparia kun hätätilanteessa! Pitää muistaa sanoa siitä sitten kun on synnytyksen aika. Tietääkö kukaan miten " herkästi" ne tekevät epparia Haikaranpesässä?

Vierailija
4/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärän asennon vuoksi.

Vierailija
5/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö ei tehnyt ja repeämät parani huonommin, kuin epparit. Kätilökin totesi jälkeenpäin, että olisi ollut aiheellista tehdä.

Vierailija
6/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiloinen poika tuli parilla ponnistuksella ja repesin tosi pahasti.

Vierailija
7/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokassa synnytyksessä oli vielä vauvan sydänäänissä jotain häikkää.

Vierailija
8/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva oli tiukassa avotarjonnan takia ja kätilö kysyi lupaa eppariin

Annoin ilman muuta tehdä, niin paljon sattui tuo kakkosen synnytys...

Kolmannella kerralla ei tarvittu enää epparia ;)

Vierailija
9/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osannu ekan kanssa edes pelätä moista ja leikattiinhan se sitten. Parani ihan supernopeesti, eikä mitään vaivaa. Ilmeisesti olisi voinut tulla jotain todella ikävää, vai? Nyt rupes ahistaa.

Vierailija
10/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syistä?

Itselläni ei ekassa leikattu (Tammisaari, alhaisimpia eppariprosentteja koko maan sairaaloissa), nyt menossa toisen ääripään paikkaan, jossa leikellään paljon...Enkä kyllä aio antaa sitä tehdä, jos ei vauvan henki ja terveys ole vaarassa.

Vierailija
11/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

parani nopeammin kuin ekassa, joka tosin olikin imukuppisynnytys ja haava oli todella kipeä.

Vierailija
12/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä en osannu ekan kanssa edes pelätä moista ja leikattiinhan se sitten. Parani ihan supernopeesti, eikä mitään vaivaa. Ilmeisesti olisi voinut tulla jotain todella ikävää, vai? Nyt rupes ahistaa.

Ja mun mielestä on törkeää leikellä silloinkin kun ei olisi tarvetta, vain siksi että näin on aina aiemminkin tehty.

Vierailija
13/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän pakko, kun oli isopäinen poika tulossa. Itse sanoin, että kiristää, saa leikata. Annan kolmosenkin synnytyksessä leikata samaa vanhaa paikkaa, jos on tarvis.

Vierailija
14/14 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, äkkiä parani, eikä haittaa elämää mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän