Tehtiin tarjous ja nyt kaduttaa. Onko Lohja kamala paikka asua?!
Kommentit (33)
Lohja on pikkukaupunki. Siellä on ihan ok palvelut. Kauppoja on perustarpeisiin ja harrastusmahdollisuuksia. Järvi ja harjumaisema on kaunista.
Riippuu paljon alueesta, millä asuu, mitkä kasvonsa Lohja näyttää. Ojamo ja Routio ovat osin rumia ja levottomia paikkoja. Mäntynummi ja Asemanpelto taas tylsähköjä ja uneliaita paikkoja. Moisiolla ja uimarannan tuntumassa sekä Myllylammella on kauniitakin taloja. Julkinen liikenne on kalliimpaa ja heikompaa kuin pk-seudulla, joten autoa saattaa tarvita ellei asu ihan keskustassa.
Itse muutimme pois Lohjalta, ei se ollutkaan meidän paikka. Takaisin pk-seudulle.
Olen asunut siellä n.6 vuotta (onneksi en asu enää.)
Ihmiset ovat hyvin sisäänpäin lämpeäviä, ja juoruavat tauotta toisistaan.
Keskusta on ruma, näyttää lähinnä hökkelikylältä. Ainut hyvä asia Lohjalla taitaa olla järvi, kesällä hyvin kaunis.
Lohjalla on paljon ongelmia myös nuorison ja huumeiden kanssa.
että Lohjalle olisimme muuttamassa. Onneksi on niin, että meillä on työt pk-seudulla eikä lapsikaan mene vielä 4 vuoteen kouluun. Voimme siis muuttaa pois, jos siltä tuntuu. Tai toivoa, että alhainen tarjouksemme ei mene läpi!
Onkohan Lohjalla aktiivinen MLL-mammakerho?
ap
mutta syntyperäiset lohjalaiset kyllä viihtyvät. Itsekin koen sen sisäänpäinlämpeäväksi paikaksi ja vanhassa työyhteisössäni juoruttiin kovasti paikallisista. Tiedä sitten onko jotenkin länsiuusmaalainen tapa. Keskusta on ruma eikä kaupunkikuvassa ole osattu hyödyntää järven kauneutta. Tehtaat ovat parhailla paikoilla. Huumeongelma on todellinen, neljänneksi pahin Suomessa.
siellä on aika edullista harrastaa liikuntaa. Paljon erilaisia jumppia naisille tarjolla. Myös lasten harrastukset halvempia kuin pk-seudulla.
paikallisten kohtaamista. :) Talo oli kaunis.
Tiedätkö mikä Lohjalla poikkeaa kaikista muista Suomen paikoista? Ainakin keskustassa.
Jalankulkijat menee ensin, autot antaa tietä.
että poukkaavat sieltä täältä Kauppakadulta tai Laurinkadulta äkkiarvaamatta. Keskustassa pitää siis olla valppaana kun siellä ajelee. Lohjalaiset parkkipirkot ovat myös maamme tehokkaimpia ja tuottoisimpia. Kannattaa todellakin katsoa mihin autonsa jättää, suurin osa keskustan paikoista on maksullisia.
ex-lohjalainen
Kesällä Lohja on kiva paikka, mutta talvella aika ankea, koska oma asujaimisto ei jaksa pitää kaupunia vireänä.
Olen itsekkin muuttamassa Lohjalle. Ollut jo kolme vuotta töissä siellä ja mun mielestä kaikki, tai suurin osa ihmisistä on ystävällisiä! Ja eikös huumeongelmia oo joka paikassa nykyään? Ite kuulen ekaa kertaa et Lohjalla ois paljon huumeongelmia. Lapsille ainakin on paljon harrastuksia tarjolla :)
Onko siellä paljon "skiniporukoita" ja rasismia kuten joissain suomalaisissa pikkukylissä? Meidän perhe on tosin supisuomalainen, mutta olisi ikävää jos lapselle tarttuisi huonoja asenteita kavereilta. Satuin vain näkemään muutaman klanipään.
ap
Siellä ja Nummelassa on ollut useita tapauksia missä uusista design-huumeista on jouduttu sairaalahoitoon. Asiahan ei kosketa normaali-ihmistä mutta lasten ja nuorten suhteen pitää ymmärtää ettei Lohja ole mikään lintukoto.
Sekin Lohjalla on tyhmää, ettei siellä ole oikein paikkaa minne mennä illalla kahville. Vain se iso ABC Routiolla. Siitä onkin tullut seudun nuorison olohuone. Cafe Lauri on elegantti, mutta liian vähän aikaa auki.
huumeveikkoja sekä moottoripyöräjengiläisiä. Ei minusta mitenkään erityisen paljon skinejä.
Voimme siis muuttaa pois, jos siltä tuntuu. Tai toivoa, että alhainen tarjouksemme ei mene läpi!
Ei tarjouksen takia kannata muuttaa, jos kaduttaa. Jos on kerrostalo, voi menettää käsirahan. Jos on kiinteistö, ei ole mitään velvoitetta ostaa, vaikka on tarjonnut eli perua voi koska vaan ilman kustannuksia. Tätä ei moni tiedä.
huumeveikkoja sekä moottoripyöräjengiläisiä. Ei minusta mitenkään erityisen paljon skinejä.
Poika tykkää motskareista ja huumeita voi välttää puskemalla lasta harrastamaan aktiivisesti.
ap
Me viihdymme hyvin. Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta. Lohjalla on paljon edullisia liikuntamahdollisuuksia, perhekerhoja, muskareita yms. Me käymme kahdesti viikossa srk:n perhekerhossa, joissa käy todella paljon porukkaa. Tänään olimme tenavatohinoissa (koko perheen liikuntatapahtuma). Perheille järjestetään paljon myös erilaisia ulkoilutapahtumia (mm. laavujen kierros). Mll:n lastenvaate- ja tarvikekirppiskin oli tänään.
Keskusta on ruma, mutta so what, palvelut löytyy kyllä. Itse en ole Lohjalla huumeisiin törmännyt enkä mihinkään jengitouhuun. Tuntemani ihmiset ovat enimmäkseen mukavia, poikkeuksia on joka kaupungissa. Tervetuloa Lohjalle, viihdytte kyllä!
Poika tykkää motskareista ;-) Toivottavasti tykkää silloinkin, kun Harrikat kulkee yöllä ikkunan takaa ja ei saa nukuttua...
Joo, no mutta kyllähän siihen omaan viihtymiseen vaikuttaa paljon se, että missä asuu, miten asuu ja kenen kanssa asuu. Meillä on ollut Lohjalla pitkään kakkosasunto ja ollaan viihdytty hyvin. Nyt tosin ollaan luovuttu siitäkin.
Suurin juttu mikä särähtää korvaan on se, että teidän työpaikat ovat pääkaupunkiseudulla. Jos lapset ovat pieniä ja molemmat ovat töissä, niin lasten hoitopäivät ovat kyllä tosi pitkiä, jos Lohjalta käsin käy pks töissä ja varsinkin jos joutuu liikkumaan normaaleihin työaikoihin. Kokemusta on, kun tosiaan tuolta kakkosasunnolta on mies kulkenut töihin pks, niin se matka ei mene siinä puolessa tunnissa mitä se ei-ruuhka-aikana menee vaan kannattaa kokeilla se työmatka oikeaan työmatka-aikaan, että kuinka kauan menee. Helposti voi vierähtää tunti per siivu ja riippuu tietty, että onko työpaikka Leppävaarassa tai jossain Pitskussa vai sitten jossain Laajasalossa tai Vuosaaressa.
Itse voisin muuttaa Lohjalle, mutta EN, jos minulla on työpaikka pks ja lapsia. Yhdistelmä olisi tavalliseen arkeen liikaa.
Itse olen asunut kannelmäessä 4 vuotta ja sen jälkeen itäkseskuksessa vuoden. :) Epäilen, todella vahvasti, että Lohjalla mitenkään voi olla rumempaa, kuollempaa (kirjaimellisesti!), enemmän huumeita, rikollisuutta, tylyjä ihmisiä, alkoholisteja, skinejä, maahanmuuttajia, työttömiä etc.
Voin ihan lonkailta sanoa, että Lohja on varmasti kaunis hieno paikka, jossa muutama hassu nuori vähän uhmaa vanhempiaa. ;)
asuttuani lähes 30 vuotta Helsingissä. Viihdyn hyvin. Ainakin kunnalliset terveyspalvelut ovat Lohjalla paljon paremmat kuin Helsingissä. Autot väistävät tosiaan jalankulkijaa. Ihmiset ovat ystävällisiä, eivät mitenkään erityisen sisäänpäinkääntyneitä. Enemmän täällä tulee naapureitten kanssa juteltua kuin Helsingissä ikinä. Riippuu mihin päin Lohjaa muuttaa, mutta keskustassa ainakin todella hyvät harrastusmahdollisuudet (iso uimahalli, hyvät lenkkeilymahdollisuudet, liikuntakeskus Aplico yms). Tervetuloa!
Tiedän yhden Lohjalla asuneen perheen, muuttivat aika pian pois sieltä. Naapurit eivät kuulemma tervehdi, katsovat ohi jne. Kylmää meininkiä.
Toisenlaisia tarinoitakin tietysti on, mulla on tiedossa vain tämä yksi.