Concertaa käytävien 10-14 -vuotiaiden vanhemmat?
MInkä kokoista annosta lapsesi käyttää, onko apua? Paljon lapsi painaa?
Kommentit (6)
Keskittyminen suht. ok, mutta koulussa alkanut tulemaan raivareita.
Auttaa paljon keskittymiseen koulussa. Painoa n. 60 kg
Meillä poika joutunut käyttämään concerta 36mg jo 6 vuotiaasta lähtien. Ja on ollut aina todella pieni kokoinen.
Auttaa aika hyvin, tarkkaavaisuus parantunut eikä unohtele samassa määrin kuin aikaisemmin. Kokeiltiin 36mg mutta vei totaalisesti yöunet sekä ruokahalun joten lääkärin kanssa päätettiin että liikaa sivuvaikutuksia tupla-annostuksesta.
Ja tosiaankin tuo paino ei nyt tässä ole se merkittävä pointti, mutta on hoikka ja sirorakenteinen 31kg painaa.
Meillä equasym, koska lyhytvaikutteisempi eli ei vie yöunia. Annos 50 mg, vaikka poika vasta 11 ja alle 40 kg..
Ongelmia riittää lääkkeen kanssakin, mutta ne pari päivää kun lääke on unohtunut, ovat kuulemma olleet kaaosta. Auttaa siis, vaikka minäkään en kotona eroa huomaa.
Mun poika on 15 ja käyttää medikinetiä jossa siis sama tehoaine. Lääkkeen vahvuus on 30 mg, lääkärin mukaan siinä on vapautumismekanisminsa takia vähän enemmän alkupotkua kuin concertassa, joten se vastaa noin suurinpiirtein. 36 mg concertaa. Tosin ehkä se sit laimenee nopeammin myös. Painoa pojalla on 70 kiloa.
Hän itse sanoo, että se auttaa. Minä en tiedä, sillä lääkkeen vaikutus lakkaa, ennen kuin hän tulee koulusta kotiin. Täydellinen ihmelääke se ei silti ole. Paljon keskittymisvaikeuksia on edelleen. Kuitenkin jos lääkeannosta nostaa, vaikutukset muuttuvat ja tulos ei ole enää hyvä.